Είναι 22 Ιανουαρίου 1965 όταν τραγικό αεροπορικό δυστύχημα συμβαίνει στις 5 τα ξημερώματα στην περιοχή των Καλαβρύτων, όταν το μεταγωγικό αεροπλάνο Φ-124 του αμερικανικού στρατού με πλήρωμα 14 ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος, προερχόμενο από την βάση του Αντζιάνο της Ιταλίας και προορισμό την Αθήνα, συντρίβεται, από άγνωστη αρχικά αιτία, στο όρος Χελμός.
Οι κάτοικοι των χωριών της περιοχής Άνω και Κάτω Λουσί, βλέπουν το αεροσκάφος να πέφτει και να σφηνώνεται στα βράχια κοντά στο ορεινό καταφύγιο. Εν συνεχεία ακούγονται ισχυρές εκρήξεις ενώ τεράστιες φλόγες μετατρέπουν το χώρο σε πύρινη κόλαση.
Η Αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα σπεύδει άμεσα στην περιοχή κινητοποιώντας όλο το ανθρώπινο και τεχνολογικό δυναμικό της, ενώ στο χώρο καταφτάνουν πρώτα δυνάμεις της χωροφυλακής γιατροί και νοσοκόμοι αναζητώντας τραυματισμένους επιζώντες.
Ως αίτιο του φρικτού δυστυχήματος θεωρείται λάθος του χειριστού που είτε λόγω απώλειας προσανατολισμού, είτε λανθασμένου στίγματος μεταδίδει ότι βρίσκεται πάνω από την Κόρινθο -ενώ είναι πάνω από την Άραξο- με αποτέλεσμα όταν λαμβάνει εντολή να κατέβει από τα 4.000 στα 2.300 μέτρα να βρεθεί ανάμεσα στις κορυφές του Χελμού…
Οι έρευνες που διεξάγονται σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, ομίχλη, ραγδαίες βροχοπτώσεις, χιονιά και θερμοκρασίες πέντε βαθμών υπό το μηδέν, το μόνο που καταφέρνουν να βρουν είναι κομμάτια από τα πτώματα που αντιστοιχούν σε πέντε πρόσωπα, ενώ οι υπόλοιποι θεωρείται ότι απανθρακώθηκαν. Οι φήμες λένες ότι ανάμεσα στους σωρούς βρίσκεται η σύζυγος ανώτατου Αμερικανού στρατιωτικού που υπηρετεί στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο στρατιωτικό αεροσκάφος βρίσκοντας σημαντικά στρατιωτικά έγγραφα ΝΑΤΟικού ενδιαφέροντος, ανεπίσημη αλληλογραφία και στρατιωτικοί κώδικες τα οποία “μπορούσαν να πέσουν εις χείρας των πρακτόρων του εχθρού” με αποτέλεσμα την έρευνα προς την αναζήτησή τους να αναλάβουν αποκλειστικά Αμερικανοί…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε ο «δημιουργός» μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας
Δύο μόλις μήνες μετά, Μάρτιο του 1965, λίγοι δίνουν σημασία ότι στο ίδιο βρίσκει τραγικό θάνατο ένας Βρετανός γιατρός και ερασιτέχνης αεροπόρος.
Μοιάζει απίστευτο, αλλά ένα μόλις χρόνο μετά, 14 Ιανουαρίου 1966, ένα άλλο Αμερικανικό στρατιωτικό αεροσκάφος συντρίβεται στο ίδιο σημείο στο Χελμό αφήνοντας πίσω του νεκρούς και φρίκη. Αυτή τη φορά είναι μια Ντακότα 93.090 που απογειώνεται από αεροδρόμιο της Σμύρνης με προορισμό την ΝΑΤΟική βάση στην Νεάπολη Ιταλίας με δέκα επιβάτες, εννέα Αμερικανούς αξιωματικούς και έναν Ιταλό. Το αεροσκάφος λαμβάνει το μεσημέρι της Πέμπτης τις τελευταίες πληροφορίες από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίες Ελληνικού για την περαιτέρω πορεία του μέχρι τον Άραξο, όταν λίγη ώρα μετά χάνεται το στίγμα του.
Έχοντας την περσινή τραγική εμπειρία, σηκώνονται άμεσα επτά αεροπλάνα, πέντε αμερικανικά και δύο Ντακότες, προς αναζήτηση του χαμένου αεροσκάφους. Χρειάζεται όμως να περάσουν σχεδόν 24 ώρες, οι μαρτυρίες χωρικών του Χελμού που λένε ότι είδαν αεροπλάνο να πετά πάνω από τα κεφάλια τους, και συντονισμένες προσπάθειες Ελλήνων και Αμερικανών αεροπόρων για να βρεθεί το σημείο της πτώσης που απέχει μόλις δύο χιλιόμετρα από αυτή του προηγούμενου έτους…Αυτή τη φορά τουλάχιστον από τους δέκα επιβαίνοντες οι τέσσερις βρίσκονται τραυματισμένοι αλλά ζωντανοί.
Ειδήσεις σήμερα
Κεραμέως στον Ε.Τ.: Αναβαθμίζουμε την επαγγελματική εκπαίδευση
Φυσικό αέριο: Αυτό είναι το ελληνικό σχέδιο αν κλείσει τη στρόφιγγα ο Πούτιν