Τα έσοδα στο πρώτο εξάμηνο έχουν διαμορφωθεί σε 6,1 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,9% σε σύγκριση με το 2022, αλλά υπερβαίνοντας και τις εισπράξεις της χρονιάς-ρεκόρ του 2019, που ήταν 5,4 δισ.
Η τουριστική περίοδος εξελίσσεται θετικά, χωρίς μάλιστα να υπάρχει η «δεξαμενή» της ρωσικής αγοράς, που παραμένει κλειστή λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Ολα δείχνουν ότι τα έσοδα της τουριστικής βιομηχανίας φέτος θα υπερβούν τα 20 δισεκατομμύρια και εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις τότε η αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος θα είναι άνω του 2,5% συνολικά για την οικονομία.
Ακόμη και στη Ρόδο, που επλήγη σημαντικά από τις καταστροφικές πυρκαγιές στα μέσα Ιουλίου, οι πληρότητες έχουν αυξηθεί και το νησί επιστρέφει σταδιακά σε συνθήκες «κανονικότητας» για την αιχμή της περιόδου.
Στοχοπροσήλωση στα πραγματικά προβλήματα
Η καλή εικόνα του τουρισμού δεν πρέπει να προκαλεί εφησυχασμό, όταν μάλιστα υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες όπως οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης και ο συνεχιζόμενος πόλεμος στα ανατολικά της Ευρώπης. Απαιτείται σχεδιασμός ώστε ο κλάδος να περάσει στην επόμενη φάση ανάπτυξης με ανταγωνιστικό «προϊόν» και λιγότερα φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Ο ανταγωνισμός στη Μεσόγειο διευρύνεται, η υποτίμηση της λίρας έστειλε αρκετούς Ευρωπαίους στην Τουρκία, ενώ οι υψηλές τιμές σε διαμονή και εστίαση που καταγράφηκαν σε πολλούς νησιωτικούς προορισμούς δημιουργούν αρνητικές παραστάσεις για την επόμενη περίοδο.
Η Ελλάδα είναι ιδανικός τόπος για τουρισμό 12 μήνες το χρόνο, αυτό έχει γίνει ήδη εφικτό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η υλοποίηση έργων υποδομής, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου επικοινωνιών και η αναμόρφωση του ΕΣΥ θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για βελτίωση του «πακέτου» και προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Τα μηνύματα είναι θετικά, χρειάζεται οργάνωση για τα επόμενα βήματα της τουριστικής Ελλάδας.