Το πρόγραµµα φαίνεται να παρουσιάζει καθυστέρηση εξαιτίας του κορονοϊού και αυτό κυµαίνεται τώρα στη µία φρεγάτα ανά 18 µήνες. Τώρα οι Γάλλοι θέλουν να µειώσουν τον χρόνο στους 12 µήνες για κάθε φρεγάτα που πέφτει στο νερό προκειµένου να ικανοποιήσουν πιθανά εξαγωγικά συµβόλαια, όπως αναφέρεται, αλλά και τις ίδιες τις ανάγκες του γαλλικού ναυτικού.
Την απόφαση αυτή έλαβε από κοινού η Naval Group µε τη Γαλλίδα υπουργό Αµυνας Florence Parly σε κοινή σύσκεψη στη Lorient. Οπως σηµειώνεται, η παραγωγή έχει σηµειώσει κάµψη της τάξης του 40% και είναι απαραίτητο να επιταχυνθεί και µάλιστα αµέσως. Σύµφωνα µε το υπάρχον χρονοδιάγραµµα, η πρώτη φρεγάτα αναµενόταν το 2023 και η πέµπτη και τελευταία το 2029, όλες για το γαλλικό ναυτικό. Τώρα οι παραδόσεις αυτές αναµένεται να πυκνώσουν χρονικά, κάτι που θα επηρεάσει ανάλογα και µια πιθανή ελληνική παραγγελία, φέρνοντας τις FDI πιο σύντοµα στο Π.Ν.
Το παρόν διάστηµα η NG έχει παραδώσει την 7η φρεγάτα FREMM στο γαλλικό ναυτικό, ενώ θα ακολουθήσει το 2022 και η δεύτερη. Ταυτόχρονα ναυπηγεί δύο κορβέτες Gowind για τα ΗΑΕ µε παραδόσεις το 2022 και 2023, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική παραγγελία -που δεν ήρθε τελικά- για 2 FDI ήταν το πρώτο ελληνικό πλοίο να ναυπηγείτο µεταξύ της πρώτης και της δεύτερης γαλλικής FDI και η δεύτερη ελληνική Belh@rra µεταξύ της τρίτης και της τέταρτης γαλλικής FDI.
Επιμένει ο Φιντάν: «Το θέμα δεν είναι μόνο το Αιγαίο, αλλά και η στρατιωτικοποίηση των νησιών»
Ακόµη βέβαια δεν έχει υπάρξει ελληνική παραγγελία. Εάν γίνει µέχρι το τέλος Ιουνίου -καθώς µέχρι τότε τοποθετεί η κυβέρνηση τη λήψη απόφασης και αυτή είναι η FDI-, πιθανότατα οι χρόνοι παράδοσης να συντοµευτούν και για τα ελληνικά σκάφη, αναφέρεται.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Aκολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Το «Τσεσμέ» εκπέμπει σήμα για τις… διερευνητικές – Τι δείχνει η έξοδός του στο Αιγαίο