Η BETA CAE Systems εξελίχθηκε σε ένα «διαμάντι», η λάμψη του οποίου διέσχισε τον Ατλαντικό τραβώντας την προσοχή επιχειρηματικών κολοσσών. Ενας από αυτούς, η Cadence Design Systems, θα πληρώσει το αστρονομικό ποσό του 1,24 δισ. δολαρίων ΗΠΑ για την εξαγοράσει. Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, θα καταβάλει περίπου 744 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε μετρητά και τα υπόλοιπα σε μετοχές!
Αναγνώριση
Αποτελεί σίγουρα μία αναγνώριση για τους ιδρυτές της BETA CAE Systems. Η εταιρία, με ετήσιο τζίρο 90 εκατ. ευρώ, έχει εγκαταστήσει χιλιάδες άδειες χρήσης των προγραμμάτων της και εξυπηρετεί εκατοντάδες πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο: αυτοκινητοβιομηχανίες, χημικές βιομηχανίες, βιομηχανίες γενικής μηχανολογίας, αεροπορικές εταιρίες, κατασκευαστές τρένων, ναυπηγεία, αγωνιστικές ομάδες (Formula 1), πανεπιστημιακά ιδρύματα, μέχρι και τη NASA. Ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το αποτύπωμά της είναι πολύ ισχυρό, καθώς μεταξύ των πελατών της περιλαμβάνονται οι Honda Motor Company Ltd., General Motors Company, Stellantis, Renault Group και Volvo Cars.
Πριν από τέσσερα χρόνια, τις εγκαταστάσεις της BETA CAE Systems, στο Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης, επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Τον υποδέχτηκε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Παναγιώτης Κουβράκης, ο οποίος του παρουσίασε τη δραστηριότητα της εταιρίας. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθούν επιπλέον κίνητρα στις καινοτόμες ελληνικές επιχειρήσεις που επενδύουν στην έρευνα, όπως η BETA CAE, και αυτό «αποδεικνύεται από το γεγονός της ρύθμισης των υπεραποσβέσεων που έφερε η κυβέρνηση και αφορά κυρίως εταιρίες έρευνας και τεχνολογίας.
Η πορεία
Ολα άρχισαν από το κοινό όραμα ενός καθηγητή, ενός βοηθού καθηγητή και δύο φοιτητών του ΑΠΘ. Μέχρι την ίδρυση της BETA CAE Systems Α.Ε. το 1999, η παρέα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ συνάντησε πολλές δυσκολίες, δυσπιστία, αλλά και απορρίψεις από ελληνικές Αρχές και δομές.
Η πρώτη απόρριψη είχε έρθει το μακρινό 1987, σε πρόταση που κατέθεσαν για ερευνητικό πρόγραμμα που αφορούσε στον υπολογισμό τάσεων για διατομές, το οποίο ονομαζόταν BETA, όπως αργότερα ονόμασαν και την εταιρία τους. Το 1989, η ομάδα των τεσσάρων έδειξε το πρόγραμμά της στη Γερμανία, για να λάβει εκ νέου αρνητική απάντηση. Ενα χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε το πρώτο πρόγραμμά τους, το ANSA, και από το 1990 ξεκίνησαν να εισρέουν τα πρώτα έσοδα για τους μηχανικούς του Αριστοτελείου. Με τα χρήματα που συγκέντρωσαν ταξίδεψαν για να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους, ενώ το 1995 βρήκαν για δεύτερη φορά κλειστή την πόρτα σε ερευνητικό πρόγραμμα. Μάλιστα, τη χρονιά που ίδρυσαν την εταιρία τους ήρθαν αντιμέτωποι με μία τρίτη απόρριψη, όταν επιχείρησαν να ενταχθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο. Ηταν η τελευταία φορά που θα προσπαθούσαν να ενταχθούν σε κάποιο κρατικό πρόγραμμα.
Αιχμές…
Σε συνέντευξή του το 2018 στο Voria.gr, ο Παναγιώτης Κουβράκης είπε χαρακτηριστικά: «Δεν ζητήσαμε τίποτα από αυτή την Ελλάδα. Ο,τι κάναμε από την πρώτη στιγμή απευθυνόταν στο εξωτερικό, οπότε δεν είχαμε ιδιαίτερες επαφές με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι συναναστροφές μας μαζί του ήταν καθαρά τυπικές. Προσπαθήσαμε αρκετές φορές να φέρουμε αρκετά από αυτά που κάνουμε και στην Ελλάδα, συνεργαζόμενοι με επιχειρήσεις, δυστυχώς όμως δεν είναι υγιές το κλίμα για κάτι τέτοιο. Αυτά που κάνουμε δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει η Ελλάδα, δεδομένου ότι δεν διαθέτει δευτερογενή τομέα. Για να μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει αυτά που παράγουμε, θα πρέπει να διαθέτει δευτερογενή τομέα υψηλού επιπέδου. Κι εμείς στην Ελλάδα έχουμε καταστρέψει τα πάντα». Να σημειωθεί ότι έναν χρόνο μετά τα capital controls που επέβαλε το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η εταιρία μετέφερε τη φορολογική της έδρα στη Λουκέρνη της Ελβετίας. Η BETA CAE Systems Α.Ε. έχει 13 θυγατρικές σε διάφορες χώρες του κόσμου. Ομως, εξακολουθεί να διατηρεί την παραγωγική της βάση στο Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης.
Η Cadence
Από την άλλη πλευρά, η Cadence είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές λογισμικού που χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό τσιπ υπολογιστών, βοηθώντας τους κατασκευαστές τσιπ να αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν δισεκατομμύρια τρανζίστορ για να σχηματίσουν πολύπλοκα κυκλώματα.
Τα τελευταία έξι χρόνια, έχει προχωρήσει σε λογισμικό σχεδιασμού για τα μεγαλύτερα φυσικά συστήματα, από πλακέτες κυκλωμάτων μέχρι αεροπλάνα. Τον περασμένο μήνα, η εταιρία ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός υπερυπολογιστή που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά, μεταξύ άλλων, στην προσομοίωση του τρόπου με τον οποίο ρέει ο αέρας γύρω από τους κινητήρες τζετ.
Ειδήσεις σήμερα
Πάγωσε η Μπέττυ Μαγγίρα με τον Γιώργο Γιαννόπουλο: «Είσαι και 50 τόσο…» – «Θα λιποθυμήσω»
Απομακρύνθηκαν οι χειροβομβίδες από το διαμέρισμα στη Σκουφά – Δείτε εικόνες
Πώς θα αποκτήσουν ασφαλιστική ικανότητα όσοι έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους