Η εκτέλεση σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών διεκόπη από την 1η Μαρτίου, ενώ όλα δείχνουν ότι τουλάχιστον μέχρι το τέλος του μήνα θα γίνονται στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο. Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι τα πρώτα που πλήττονται από έλλειψη σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ «λαβωμένες» είναι οι επιχειρήσεις εισαγωγών/εξαγωγών. Συγκεκριμένα, στον Πειραιά ήδη καταγράφονται αλλαγές, σύμφωνα με πληροφορίες, στα δρομολόγια πλοίων της Cosco, τα οποία πλέον δεν «πιάνουν» στον ΟΛΠ αλλά κατευθύνονται μέσω Αδριατικής προς το Κόπερ (λιμάνι της Σλοβενίας), προκειμένου να μεταφέρουν στην Κεντρική Ευρώπη εμπορεύματα που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν σιδηροδρομικώς από τον ΟΛΠ. Παράλληλα, με τον ίδιο τρόπο και με μικρότερα containerships της Cosco εξετάζεται να διοχετευτούν στην Κεντρική Ευρώπη εμπορεύματα που έχουν συσσωρευτεί στον ΟΛΠ τις τελευταίες ημέρες και δεν μπορούν να φύγουν σιδηροδρομικώς.
Ιδια κατάσταση και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο βλέπει τα πλοία να κατευθύνονται πλέον προς εκείνα της Βουλγαρίας για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους και στη συνέχεια να διοχετεύονται στους τελικούς προορισμούς τους με εμπορικές αμαξοστοιχίες. Επιπλέον, η διακοπή των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών επί ελληνικού εδάφους έχει προκαλέσει προβλήματα σε Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία, καθώς πολλά βιομηχανικά προϊόντα, όπως κάρβουνο, αλλά και προϊόντα σιδήρου που προορίζονται για υποδομές στις συγκεκριμένες χώρες έχουν ακινητοποιηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, υπάρχουν δεκάδες εμπορευματικά βαγόνια στις τρεις συγκεκριμένες βαλκανικές χώρες που είχαν προορισμό το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και έχουν ακινητοποιηθεί, καθώς δεν μπορούν να περάσουν στο ελληνικό έδαφος. Ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται την κατάσταση να εκμεταλλευτούν επιτήδειοι της αγοράς δημιουργώντας τεχνητές ελλείψεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, με στόχο την αύξηση των τιμών.
Πλατφόρμα για ψηφιακές δίκες και διαθήκες το 2026 - Τι λέει ο Ιωάννης Μπουγάς στον ΕΤ
«Είμαστε όλοι ακόμη σοκαρισμένοι από το τρομερό δυστύχημα στα Τέμπη. Από την απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών. Μία τραγωδία που μας έχει σημαδέψει όλους», είπε στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος, Βασίλης Καμπάκης. Αναφερόμενος στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τη διακοπή των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, τη χαρακτήρισε «δύσκολη» και παραδέχθηκε ότι «θα πρέπει άμεσα να αναζητηθεί λύση που θα οδηγήσει στην εξομάλυνση». Οπως είπε, η διακοπή των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών έχει διαταράξει την εφοδιαστική αλυσίδα από και προς τη χώρα. «Υπάρχουν εμπορεύματα που δεν μπορούν να διακινηθούν εντός της Ελλάδας. Υπάρχουν εμπορεύματα που δεν μπορούν να εξαχθούν. Υπάρχουν εμπορεύματα που δεν μπορούν να εισαχθούν. Ολα αυτά δημιουργούν πολλαπλά ζητήματα στη δουλειά μας, την ομαλή λειτουργία πολλών επιχειρήσεων, το έργο βασικών λιμανιών και εντέλει στη χώρα, η οποία χάνει έσοδα», είπε. Τέλος, πρόσθεσε ότι από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω του φονικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη επωφελούνται τα λιμάνια και τα σιδηροδρομικά δίκτυα γειτονικών χωρών, τα οποία αναλαμβάνουν το έργο της μεταφοράς των προϊόντων που θα διακινούνταν μέσω του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και στην ουσία ακυρώνονται τα δύο βασικά λιμάνια της χώρας: ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη.
Ειδήσεις σήμερα
Μητσοτάκης για Τέμπη: «Φταίμε όλοι – Ζητώ και πάλι δημόσια συγγνώμη» – Η εισήγηση στο υπουργικό
Συντάξεις: Αναδρομικά έως 8.000€ για 50.000 επικουρικές [πίνακες]