Στο ισχνό ποσοστό του 27% αντιστοιχούν τα πανεπιστημιακά τμήματα που προβλέπουν υποχρεωτική πρακτική άσκηση, όταν το 72% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι επιθυμεί πρακτική άσκηση εξάμηνης διάρκειας.
Ούτε όμως στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και ιδίως της Κατάρτισης η χώρα σημειώνει υψηλές επιδόσεις. Ουραγός σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι η Ελλάδα, με μόλις το 18,5% των εργαζόμενων να συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης έναντι του 42,9% κατά μέσο όρο ευρωπαϊκό, ενώ αντίστοιχα και οι επιχειρήσεις δεν επενδύουν στη συγκεκριμένη πρακτική, με μόλις το 21,7% αυτών να προσφέρει κατάρτιση στη χώρα έναντι του 70,5% κατά μέσο όρο στην Ε.Ε.
Ασκηση 6 μηνών
Προβληματίζουν τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΒ σχετικά με τη μετάβαση των νέων από την εκπαίδευση στην απασχόληση. Ενώ η πλειονότητα των επιχειρήσεων κρίνει επιθυμητή την πρακτική άσκηση τουλάχιστον έξι μηνών, ακόμα και το μικρό ποσοστό των τμημάτων που την παρέχει προβλέπει από έναν έως τρεις μήνες.
Σε δείγμα 14 πανεπιστημίων, προέκυψε ότι μόλις 116 σχολές και τμήματα παρέχουν πρακτική άσκηση, η οποία κατά κανόνα είναι προαιρετική. Υποχρεωτική είναι σε μόλις 31 περιπτώσεις, κυρίως στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Στις παρατηρήσεις του ΣΕΒ υπογραμμίζεται η έλλειψη πρακτικής άσκησης και στις σπουδές ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων, όπως στην περίπτωση των σπουδών «Οικονομικά/Διοίκηση Επιχειρήσεων» και στην «Πληροφορική», όπου δεν υπάρχει κάποια Σχολή ή Τμήμα στην οποία η πρακτική άσκηση να εντάσσεται στα υποχρεωτικά μαθήματα.
Υποβάθμιση
Μάλιστα, στα συμπεράσματά του ο ΣΕΒ καταλήγει ότι η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, η οποία έγινε εν μια νυχτί, συνέβαλε στον περιορισμό και την υποβάθμιση της πρακτικής άσκησης. «Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση είχε ως αποτέλεσμα η πρακτική άσκηση στα πρώην ΤΕΙ, που έως τότε ήταν υποχρεωτική, να αντικατασταθεί από την πρακτική άσκηση των πανεπιστημίων η οποία, όπως τεκμηριώθηκε παραπάνω, έχει ως επί το πλείστον προαιρετικό χαρακτήρα», σημειώνεται στην έκθεση.
Τέλος, η πλειοψηφία των πρακτικών ασκήσεων συνδέεται άμεσα με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, με ελάχιστα πανεπιστήμια να προβλέπουν αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα, όπως το ΑΠΘ, το ΟΠΑ και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Κατάρτιση
Και στο χώρο της κατάρτισης, η χώρα υστερεί, με τους σπουδαστές και τους εργαζόμενους να στερούνται δεξιοτήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του ΙΟΒΕ, η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε σειρά δεξιοτήτων, σε κατηγορίες που καλύπτουν από εργαζόμενους, ανέργους, αλλά και μη ενεργά οικονομικούς πολίτες.
Ειδικότερα, στο δείκτη που καταγράφει το είδος θέσεων εργασίας και αναντιστοιχιών που μπορεί να εκφράζονται από την ανεργία, τις ελλείψεις ή πλεονάσματα δεξιοτήτων ή την ανεπαρκή αξιοποίησή τους, η χώρα μας βρίσκεται στη τελευταία θέση στην Ε.Ε.
Και σε αυτόν τον τομέα, το ΙΟΒΕ καταλήγει ότι η μαθητεία αποτελεί κεντρικό πυλώνα για την απασχόληση των νέων και προτείνει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομικής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής στη χώρα μέσω της διασφάλισης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του συστήματος ΕΕΚ στη χώρα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Μένιος Φουρθιώτης: Στον εισαγγελέα για ηθική αυτουργία για την επίθεση στο σπίτι του
- Προς κατάργηση τα SMS – Τι θα γίνει με τις διαδημοτικές: Όλα τα μέτρα από τη Δευτέρα του Πάσχα
- Σούπερ μάρκετ και καταστήματα: Το ωράριο την Μεγάλη Εβδομάδα
- Διάρρηξη με λεία «μαμούθ» σε ψιλικατζίδικο – Άρπαξαν 160.000 ευρώ!
- Καιρός: Αφρικανική σκόνη και άνοδος της θερμοκρασίας την Μεγάλη Τετάρτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr