Ο φημισμένος διευθυντής φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς κατάφερε να πάρει μία από τις πέντε υποψηφιότητες για το αντίστοιχο Όσκαρ, αλλά η «Αυτοκρατορία του φωτός» του Σαμ Μέντες, που πρόσφατα είδαμε στις αίθουσες, απέτυχε κατά τα άλλα. Αν και όταν έκανε πρεμιέρα στα φεστιβάλ, πέρυσι, είχε αποσπάσει αρκετά καλές κριτικές και όλα έδειχναν ότι θα έπαιρνε μερίδιο στις υποψηφιότητες. Ούτε η Ολίβια Κόλμαν, που συνήθως επιβραβεύεται σε ό,τι κάνει, ούτε ο Σαμ Μέντες, που κι αυτός ανήκει στην κάστα των αγαπημένων σκηνοθετών του Χόλιγουντ, κατάφεραν να σπρώξουν την ταινία προς το φως των Oσκαρ.
Το «Top Gun: Maverick» απέσπασε 6 υποψηφιότητες, αλλά το αντίστοιχης θεματικής «Devotion: Οι ήρωες των αιθέρων» του Τζέι Ντι Ντίλαρντ έμεινε στη σκιά της φετινής διεκδίκησης των μεγάλων βραβείων. Κι ας είναι βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία που αφορά στον πρώτο Aφροαμερικανό πιλότο του Πολεμικού Ναυτικού στις ΗΠΑ. Υπήρξε παράλληλα και εμπορική αποτυχία, καθώς με προϋπολογισμό 90 εκατ. δολάρια έκανε εισπράξεις μόλις 21 εκατ. δολάρια και μάλλον γρήγορα ξεχάστηκε από όλους.
Το «Κάποια μίλησε» της Μαρία Σράντερ μοιάζει κι αυτό να γυρίστηκε στα μέτρα και τα σταθμά της Ακαδημίας πατώντας πάνω στο επίκαιρο θέμα του MeToo και τα φρικώδη που αποκαλύφθηκαν για τη δράση του παραγωγού Χάρβι Γουάινστιν. Η πρωταγωνίστρια, Κάρι Μάλιγκαν, είχε για ένα διάστημα τη φόρα της πιθανής υποψηφιότητας για το Όσκαρ β’ γυναικείας ερμηνείας, αλλά ούτε η ταινία ούτε η Μάλιγκαν κατάφεραν να συγκινήσουν ιδιαίτερα τα μέλη της Ακαδημίας. Ήταν κι αυτό μία από τις εμπορικές αποτυχίες της χρονιάς, ενώ ούτε οι κριτικές τού έκαναν τη χάρη, όταν τελικά έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες.
Η «Γυναίκα βασιλιάς» της Τζίνα Πρινς- Μπάιδεγουντ βγήκε στη μάχη με εξαιρετικές κριτικές και με μεγάλη αποδοχή από το κοινό. Στον κεντρικό ρόλο βρίσκουμε τη Βαϊόλα Ντέιβις, που και αυτή έχει το άγγιγμα του Μίδα σε ό,τι κάνει. Ομως η Ακαδημία είχε διαφορετική γνώμη και δεν χάρισε ούτε μία υποψηφιότητα για Οσκαρ στην ταινία. Ούτε καν στην Ντέιβις, που είδε τη «σίγουρη» θέση της στην πεντάδα να καταλαμβάνεται «από το πουθενά» από τη Βρετανίδα Αντρεα Ράιζμπορο του «Οσα φέρνει η ζωή» και το θόρυβο που προκάλεσε η «ιδιαίτερη» καμπάνια προώθησής της.
Το «The son» του Φλοριάν Ζελέρ ξεκίνησε δυναμικά την κούρσα και πριν ακόμα το δούμε στις αίθουσες, τουλάχιστον στη χώρα μας, θεωρήθηκε φαβορί. Ο Ζελέρ με τη φόρα του «Πατέρα» του 2020, όπου απέσπασε έξι υποψηφιότητες και δύο βραβεία, μετέφερε στη μεγάλη οθόνη ένα ακόμα θεατρικό του έργο συγκεντρώνοντας και πάλι ένα σπουδαίο καστ με τους Χιου Τζάκμαν, Λόρα Ντερν, Βανέσα Κίρμπι και Αντονι Χόπκινς για ένα μικρό ρόλο. Αυτή τη φορά όμως αστόχησε και δεν κατάφερε να κερδίσει συμπάθειες ούτε στους κριτικούς ούτε στο κοινό ούτε στα μέλη της Ακαδημίας.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ είχε υπογράψει στο παρελθόν τέσσερα φιλμ, που όλα μαζί απέσπασαν 23 υποψηφιότητες. Μετά από μια παύση ετών επανήλθε πέρυσι με το «Amsterdam», έχοντας στους πρωταγωνιστικούς ρόλους σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Κρίστιαν Μπέιλ, η Μάργκο Ρόμπι, ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο Ραμί Μάλεκ κ.ά. Η ταινία πνίγηκε στα ρηχά τόσο από το κοινό όσο και από την κριτική και πέρασε στην ιστορία με συνοπτικές διαδικασίες.
Το Νetflix
Φέτος, το Netflix κυνήγησε εκ νέου το Oσκαρ καλύτερης ταινίας ποντάροντας στο «Blonde», το «Glass Onion» και τον «Λευκό θόρυβο», αλλά τελικά το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» είναι εκείνο που παραμένει στη διεκδίκηση του μεγάλου βραβείου. Η μεγαλύτερη, ίσως, απογοήτευση για την πλατφόρμα ήταν το «Bardo» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, που διεκδικεί μόλις ένα Oσκαρ (διεύθυνση φωτογραφίας), ενώ ήταν προορισμένο για πολλά περισσότερα.
Ο Ινιαρίτου έχει βαρύ βιογραφικό, με τις ταινίες του να έχουν αποσπάσει 26 υποψηφιότητες και επτά νίκες, ο ίδιος έχει δύο Oσκαρ σκηνοθεσίας και ένα σεναρίου, αλλά αυτή τη φορά απέτυχε παταγωδώς.
Τα «κακά μαντάτα» τα είχε ήδη λάβει από το περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα συγκεντρώνοντας τα βέλη της κριτικής.
Δεν συγκίνησε ο Γουίλ Σμιθ
Αν και ο Γουίλ Σμιθ δέχθηκε ποινή αποκλεισμού δέκα ετών από την Ακαδημία Κινηματογράφου για το γνωστό χαστούκι στην περσινή απονομή, η Apple έδωσε ημερομηνία πρεμιέρας για την ταινία του «Emancipation», σε σκηνοθεσία Αντουάν Φουκουά, στην καρδιά της προ-οσκαρικής κούρσας, στα τέλη του προηγούμενου έτους.
Τελικά, η Ακαδημία δεν συγκινήθηκε και δεν έδωσε τη δυνατότητα στον πρωταγωνιστή της να… ξαναδεί τον εαυτό του στα πρωτοσέλιδα με τυχόν νέα παρατράγουδα, αλλά ούτε υποψηφιότητες, σε μία ταινία που ξεκίνησε ως δράμα απελευθέρωσης σκλάβων στην Αμερική, αλλά θυμίζει περισσότερο θρίλερ καταδίωξης.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης ομολόγησε το μοιραίο λάθος του!