«Οταν φτάσαμε στο πεδίο, είδαμε ματωμένους ανθρώπους να τρέχουν στους δρόμους και τα χωράφια. Το τοπίο έμοιαζε να έχει βομβαρδιστεί και το τρένο καιγόταν», λέει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ένας από τους διασώστες που έσπευσαν να βοηθήσουν. Σε ολόκληρη την πόλη της Λάρισας είχε σημάνει γενικός συναγερμός, με την Πυροσβεστική, το ΕΚΑΒ, την Αστυνομία και την ΕΜΑΚ να στέλνουν στο σημείο όλες τους τις δυνάμεις. «Από την ώρα που έφτασαν τα πρώτα σωστικά συνεργεία και μέσα σε 20 λεπτά είχαν βγει από το τρένο όλοι οι επιζώντες.
Από το τέταρτο βαγόνι και πίσω οι επιβάτες ήταν ελαφρύτερα τραυματισμένοι και πολλοί βγήκαν μόνοι τους. Προσπαθούσαμε να τους συγκεντρώσουμε σε ένα σημείο για να είναι όλοι μαζί, τουλάχιστον όσοι ήταν σε θέση να απομακρυνθούν, και να τους καταγράψουμε. Μετά ήρθαν λεωφορεία και τους πήραν για Λάρισα, Κατερίνη και Θεσσαλονίκη», λέει ο διασώστης και συνεχίζει τη διήγησή του: «Τα δύο πρώτα βαγόνια στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν, είχαν γίνει ένα καμένο κουβάρι. Πλησιάσαμε στο τρίτο και οι εικόνες ήταν σοκαριστικές, καθώς υπήρχαν παντού διασκορπισμένα ανθρώπινα μέλη. Ηταν νέοι άνθρωποι, κυρίως, αλλά και κάποιοι μεγαλύτεροι σε ηλικία».
Η πρώτη μάχη
Οπως εξηγεί ο διασώστης, η πρώτη μεγάλη μάχη δόθηκε για τους επιζώντες. «Η προτεραιότητα ήταν να μη μείνει κανείς αβοήθητος και σας διαβεβαιώ ότι δεν έμεινε κανένας τραυματίας αβοήθητος μέσα στο τρένο. Τα πρώτα λεπτά βγάλαμε τρεις τραυματίες από το τρίτο βαγόνι και το πρώτο 20λεπτο όποιος ζούσε είχε βγει έξω».
Οσο τα σωστικά συνεργεία περίμεναν για να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες μετακίνησης των βαγονιών και να συνεχίσουν την έρευνα -για σορούς πλέον- στο διαλυμένο τρένο μάζευαν τις αποσκευές των επιβατών. «Τα πράγματα των παιδιών είχαν σκορπιστεί παντού. Ρούχα, τσάντες, βαλίτσες, προσωπικά αντικείμενα. Τα μαζέψαμε ένα ένα προσεκτικά σαν να ήταν άνθρωποι και τα βάλαμε σε ειδικό όχημα που έστειλε ο ΟΣΕ, ώστε να παραληφθούν από όσους επέζησαν ή να παραδοθούν στους συγγενείς όσων έχουν φύγει», λέει με συγκίνηση ο διασώστης. Αλλωστε, από την πρώτη στιγμή που έφτασε στο σημείο είχε καταλάβει ότι βρίσκεται αντιμέτωπος με μια πρωτοφανή τραγωδία. «Οπως είδα τα μπροστινά βαγόνια διαλυμένα και το τρένο να καίγεται, κατάλαβα ότι υπάρχουν πολλοί νεκροί. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκα, αλλά η κινητοποίηση ήταν γιγαντιαία και τουλάχιστον όποιος ήταν δυνατό να σωθεί σώθηκε», σημειώνει.
ΕΥΦΛΕΚΤΑ ΥΛΙΚΑ
«Υπήρχαν μπουκάλες αλλά είναι μέρος της μηχανής του τρένου»
Σχετικά με τις πληροφορίες για ύπαρξη εύφλεκτων υλών στην επιβατική αμαξοστοιχία, ο έμπειρος διασώστης, που έμεινε στο σημείο τρία 24ωρα, διαψεύδει την ύπαρξή τους. «Υπήρχαν κάποιες μπουκάλες που είναι μέρος της μηχανής του τρένου. Δεν είδαμε κάτι ύποπτο όλες αυτές τις ημέρες. Το τρένο πήρε φωτιά από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης λόγω της μεγάλης ταχύτητας που είχαν αναπτύξει τα δύο τρένα και οι φλόγες επεκτάθηκαν, καθώς στο εσωτερικό των βαγονιών υπήρχε πολύ πλαστικό και ύφασμα. Η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε κάποια μεταλλικά υλικά που δεν ήρθαν σε επαφή με τους επιβάτες του άλλου τρένου».
Στις φωτογραφίες από τα πρώτα λεπτά του δυστυχήματος, που φέρνει στο φως ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, φαίνεται το απόκοσμο τοπίο μέσα στο οποίο πυροσβέστες, διασώστες και αστυνομικοί προσπαθούν να εντοπίσουν ίχνη ζωής. Στην αιματοβαμμένη Κοιλάδα των Τεμπών γράφτηκε η πιο μελανή σελίδα στην ιστορία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, που βύθισε στο πένθος τις οικογένειες των θυμάτων και ολόκληρη τη χώρα.
Ειδήσεις σήμερα