Γράφει ο Κώστας Ζαλίγκας
ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ ***
(BOILING POINT)
ΑΓΓΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΦΙΛΙΠ ΜΠΑΡΑΝΤΙΝΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΤΙΒΕΝ ΓΚΡΑΧΑΜ, ΤΖΕΪΣΟΝ ΦΛΕΜΙΝΓΚ
Γυρισμένο σε ένα μόνο πλάνο διάρκειας 90 λεπτών, το «Σημείο βρασμού» μας βάζει στα άδυτα της κουζίνας ενός εστιατορίου στο Λονδίνο, όπου η μάχη για το σωστό και έγκαιρο σερβίρισμα των πιάτων ανεβάζει τους σφυγμούς κατακόρυφα. Θα καταφέρει ο σεφ Αντι να βγει ζωντανός από αυτό το εφιαλτικό βράδυ που εξελίσσεται στο εστιατόριό του; Θα καταφέρει να αντέξει τις πιέσεις που του ασκούνται από κάθε πλευρά της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής;
Και μόνο για το συντονισμό όλων όσοι βρίσκονται μπροστά και πίσω από την κάμερα, καθώς και τη σκηνοθετική καθοδήγηση αυτής της θαρραλέας προσπάθειας, το «Σημείο βρασμού» αξίζει να συναντηθεί με πολυπληθές κοινό, πέρα από εκείνο που θα το δει λόγω επαγγελματικής διαστροφής.
Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΑΓΕΛΑΔΑΣ ***
(BALLAD OF A WHITE COW)
ΙΡΑΝ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΕΧΤΑΣ ΣΑΝΑΕΧΑ, ΜΑΡΙΑΜ ΜΟΓΚΑΝΤΑΜ
Η Μίνα ενημερώνεται ότι ο σύζυγός της αδίκως εκτελέσθηκε και ότι ήταν αθώος για το έγκλημα για το οποίο καταδικάστηκε. Σχεδόν μόνη με τη μικρή κωφάλαλη κόρη της, προσπαθεί να σταθεί όρθια, καθώς ένας άγνωστος άνδρας που χτυπάει την πόρτα της και διατείνεται ότι χρωστούσε στο σύζυγό της, της παρέχει χείρα βοηθείας σε κάθε εμπόδιο που συναντά.
Οι ερμηνείες είναι εδώ αυτές που σηκώνουν το βάρος της απόπειρας του σκηνοθετικού ζεύγους να αφηγηθεί μια ιστορία που θίγει μια σειρά από πολιτικά και ανθρωπιστικά ζητήματα. Η Μαριάμ Μοκαντάμ στο ρόλο της γυναίκας που ο άνδρας της εκτελέσθηκε άδικα και ο Αλιρεζά Σανιφάρ στο ρόλο του άνδρα που εμφανίζεται ξαφνικά για να λύσει τα δικά του προσωπικά ζητήματα ηθικής, τύψεων και ενοχών, συμπληρώνουν αβίαστα ο ένας τον άλλο. Στα μάτια της πρώτης βλέπει κανείς τη δίψα για ζωή, καθώς οι μήνες περνούν, ενώ ο δεύτερος έχει ειδικό βάρος με τις σιωπές και τη συστολή του, στοχεύοντας στην εξιλέωση. Η ταινία, όμως, δεν είναι σε θέση να σπάσει το καλούπι των ιρανικών ταινιών που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Η «Αγελάδα» διαγωνίστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Βερολίνου.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΓΙΑΝΓΚ **1/2
(AFTER YANG)
ΗΠΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΟΓΚΟΝΑΝΤΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΟΛΙΝ ΦΑΡΕΛ, ΤΖΟΝΤΙ ΤΕΡΝΕΡ-ΣΜΙΘ
Οταν ο Γιανγκ, το ανδροειδές που η οικογένεια του Τζέικ έχει αγοράσει ως μεγάλο αδελφό της υιοθετημένης Κινέζας κόρης της, σταματά να έχει επαφή με το περιβάλλον, εκείνος θα προσπαθήσει να το επαναφέρει. Κατά τη διάρκεια της αναζήτησης μιας λύσης, ο Τζέικ ανακαλύπτει ότι ο Γιανγκ είχε έναν μηχανισμό που αποθήκευε αναμνήσεις.
Δανειζόμενος λίγα στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, ο Κογκονάντα υπογράφει έναν ύμνο στον άνθρωπο και τα πολύτιμα συναισθήματα που έχει τη δυνατότητα να βιώσει, τις σχέσεις που μπορεί να αναπτύξει και τις αναμνήσεις, ασφαλώς, που μπορεί να κρατά φυλαγμένες έως το τέλος της διαδρομής του σε αυτό τον πλανήτη. Ο σκηνοθέτης, όμως, επιλέγει ένα χαμηλότονο και υπαινικτικό ύφος για να τα θίξει όλα αυτά και ποτέ δεν αποφασίζει να μας χαρίσει την πολυπόθητη κάθαρση, που θα ανύψωνε το φιλμ σε άλλο πεδίο. Οι συνταρακτικές αποκαλύψεις και οι ριζικές μεταστροφές λαμβάνουν χώρα αδιόρατα, χωρίς φανφάρες μεν, αλλά και χωρίς κορυφώσεις, που θα έφτιαχναν τις δικές μας αναμνήσεις από αυτή την ιστορία.
River** Ντοκιμαντέρ της Τζένιφερ Πίντομ
Η Αυστραλιανή Ορχήστρα Δωματίου συμπράττει με τον Γουίλεμ Νταφόε στο ρόλο του αφηγητή στο ντοκιμαντέρ που υπογράφει η Τζένιφερ Πίντομ για τα ποτάμια, το νερό και το ρόλο που αυτά έπαιξαν στην εξέλιξη του πολιτισμού μας.
Αν και γίνεται μια προσπάθεια να θυμηθούμε τον κομβικό ρόλο που έπαιξε και παίζει το νερό στην ιστορία της ανθρωπότητας, και πολύ περισσότερο τα ποτάμια, που δίπλα τους έχουν χτιστεί μητροπόλεις, λείπει από το φιλμ η πληροφορία που προσφέρει το ντοκουμέντο και που πολλές φορές βάζει το ζήτημα στις σωστές του βάσεις. Η «καρτποσταλική», κατά κύριο λόγο, φωτογραφία και τα πλάνα παρμένα από drones, που κάποιες φορές κόβουν την ανάσα, δεν καταφέρνουν κάτι παραπάνω από έναν βραχείας διάρκειας εντυπωσιασμό.
Πάντα στο κόκκινο. Κινούμενα σχέδια της Ντόμι Σι
Μπορεί η 13χρονη Μέιλιν να ξεχωρίζει με την έντονη προσωπικότητά της, όμως τίποτα δεν συγκρίνεται με το γιγάντιο κόκκινο πάντα στο οποίο μεταμορφώνεται κάθε φορά που την κατακλύζει ένα μεγάλο συναίσθημα. Η νέα ταινία της Pixar για τη «δύσκολη» εφηβική ηλικία.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Δημήτρης Κοντομηνάς: Η αδερφή του διαισθάνθηκε τον θάνατό του – «Είδα ένα περίεργο όνειρο και είπα φεύγει σήμερα»
- «Die Together»: Αυτό το τραγούδι θα μας εκπροσωπήσει στη Eurovision 2022 – Η ιστορία αγάπης που έζησε, έγραψε και ερμηνεύει η Αμάντα
- Δημήτρης Κοντομηνάς: Αυτή είναι η τελευταία σύντροφος του – Καθηγήτρια πανεπιστημίου από τις Η.Π.Α
- Σασμός: Το τραγικό τέλος του Άγγελου – Πέφτει νεκρός από τα χέρια…
- Νέα αρχή στην ζωή της Κατερίνας Καινούργιου – Αποκλειστικές φωτογραφίες
- Άγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον Ουρανό: Ο Αρσένιος μεγαλώνει και συναντά ως παιδί προσφύγων τις πρώτες δυσκολίες [βίντεο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr