ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΨΥΧΩΝ ***
(NIGHTMARE ALLEY)
ΗΠΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΠΡΑΝΤΛΕΪ ΚΟΥΠΕΡ, ΡΟΥΝΙ ΜΑΡΑ, ΚΕΪΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ
Στη δεκαετία του ’40, ο Στάντον βρίσκει δουλειά σε ένα τσίρκο κι εκεί μαθαίνει διάφορα κόλπα εξαπάτησης των θεατών που αν χρησιμοποιηθούν από λάθος άτομα αποτελούν κακουργήματα. Οταν θα έρθει η ώρα, ο Στάντον θα αναζητήσει αλλού την τύχη του και θα φτάσει στη Νέα Υόρκη, όπου θα παρουσιάζει τα κόλπα στο εύπορο κοινό των πολυτελών κλαμπ της πόλης. Σε «συνεργασία» με μία ψυχίατρο, που ξέρει αρκετά από τα μυστικά των πλουσίων της πόλης, θα προσπαθήσει να πάει για τη μεγάλη… ψαριά.
Εξαιρετική εκτέλεση με απίθανη σκηνογραφία, κοστούμια, κομμώσεις και με τον Ντελ Τόρο, πάνω από όλους, να διευθύνει με σταθερό χέρι το πολύ καλοφτιαγμένο του δημιούργημα. Δεν μπορείς να πεις, όμως, το ίδιο για την ιστορία που αφηγείται ο Μεξικανός σκηνοθέτης, η οποία αρκείται σε μια διαπίστωση περί απληστίας και μένει εκεί.
ΓΑΖΑ, ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ***
(GAZA, MON AMOUR)
ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΑΡΖΑΝ ΚΑΙ ΑΡΑΜΠ ΝΑΣΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΑΛΙΜ ΝΤΟΥ, ΙΑΜ ΑΜΠΑΣ
Ενας 60χρονος ψαράς στη Γάζα μαζεύει από τα δίχτυα του ένα βράδυ ένα άγαλμα και το κρύβει σπίτι του μέχρι να δει τι θα το κάνει. Τα νέα, όμως, θα μαθευτούν σύντομα με αποτέλεσμα η Αστυνομία να τον συλλάβει και να τον φυλακίσει προσωρινά. Αυτό θα καθυστερήσει το σχέδιό του, που είναι να κάνει πρόταση γάμου σε μια μοδίστρα που ελάχιστα γνωρίζει, το μαγαζί της είναι σχετικά κοντά στο δικό του και την έχει ερωτευθεί.
Τρυφερή και διακριτικά χιουμοριστική ταινία, που παράλληλα με τη βασική της ιδέα καταφέρνει να μεταφέρει ψήγματα της γεμάτης περιορισμούς καθημερινότητας στη Γάζα. Και αυτό γίνεται χωρίς προκαταλήψεις και αγκυλώσεις, με ισορροπία και αυτοσαρκασμό.
ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ **1/2
(THE WASTELAND)
ΙΡΑΝ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΧΜΑΝ ΜΠΑΧΡΑΜΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΟΥΡΑΖ ΑΛΒΑΝΤ, ΑΛΙ ΜΠΑΓΚΕΡΙ
Ηδη από τα πρώτα απόκοσμα, ασπρόμαυρα πλάνα καταλαβαίνει κανείς ότι αυτή η ιστορία μόνο καλό τέλος δεν θα έχει. Κάπου σε μια περιοχή του Ιράν, όπου κανείς δεν πατάει το πόδι του αν δεν έχει συγκεκριμένο λόγο, μια χούφτα εργάτες φτιάχνουν τούβλα για τις οικοδομές. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται εκεί αρκετά χρόνια, ενώ ένας από αυτούς, ο Λοτφολά, λειτουργεί ως ενδιάμεσος ανάμεσα στους εργάτες και τον ιδιοκτήτη λύνοντας προβλήματα και διενέξεις, μεταφέροντας εντολές και φροντίζοντας η δουλειά να συνεχίζεται απρόσκοπτα. Πώς θα αντιδράσει ο καθένας από αυτούς όταν ο ιδιοκτήτης θα τους ενημερώσει ότι το εργοστάσιο κλείνει, καθώς η ζήτηση για τούβλα έχει πέσει δραματικά;
Πολύ λειτουργική η κινηματογράφηση της ταινίας σε ασπρόμαυρο φιλμ, καθώς έτσι αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο ο τίτλος της ταινίας. Βρισκόμαστε σε μια «έρημη χώρα», όπου οι εργάτες που δουλεύουν και ζουν εκεί, μακριά από την πόλη, δεν έχουν κάτι άλλο να κάνουν από το να περιμένουν να ξημερώσει για να χωθούν και πάλι στις στοές και να στοιβάξουν τα τούβλα. Σε αυτό έρχεται να συνεισφέρει καταλυτικά το άνυδρο τοπίο στο οποίο διαδραματίζεται η ιστορία. Ενα τοπίο που λιώνει κάτω από το καυτό φως του ήλιου και βυθίζεται στη σκόνη. Ενα πιο φροντισμένο σενάριο, που θα έδινε περισσότερο χρόνο στις διαπροσωπικές σχέσεις και δεν θα στεκόταν στους τυπικούς διαλόγους που μπορεί να ακούσει κανείς σε ένα εργοστάσιο, θα έδινε άλλη ώθηση σε αυτό το βραβευμένο στη Βενετία εγχείρημα.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Latin Noir **. Ντοκιμαντέρ του Ανδρέα Αποστολίδη
Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων ταξιδεύει στη Λατινική Αμερική για να ανακαλύψει τη ζωή και το έργο διάσημων συγγραφέων και το πώς αυτή η γενιά οδηγήθηκε στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία, την αυξημένη εγκληματικότητα και τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βιώνει η Λατινική Αμερική από τη δεκαετία του 1970 μέχρι τις μέρες μας. Αρκετά ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά η ασαφής εκτέλεση αφήνει την προσπάθεια ημιτελή.
Σκηνές από ένα γάμο (1974) ****. Του Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τους Λιβ Ούλμαν, Ερλαντ Γιόζεφσον
Ενα παντρεμένο ζευγάρι έχει αποκτήσει δύο κόρες και αρχικά δείχνει ευτυχισμένο. Ομως σύντομα θα αρχίσουν να φαίνονται οι ρωγμές της σχέσης τους και δεν θα αργήσει να μπει και η απιστία στην εξίσωση. Θα είναι, όμως, το τέλος της σχέσης τους το διαζύγιο;
Σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες προβάλλεται η ακτινογραφία της συζυγικής σχέσης που επιχείρησε ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν πρώτα στην τηλεόραση στη μορφή μίνι σειράς και στη συνέχεια στη μεγάλη οθόνη με το απαραίτητο μοντάζ. Περιττεύει να πούμε ότι ο σουηδός δημιουργός δεν διστάζει να φτάσει στο μεδούλι της σχέσης δύο ανθρώπων που αγαπήθηκαν, έκαναν οικογένεια και έφτασαν στη συνέχεια στο άλλο άκρο, περνώντας μέσα από μια επίπονη αλλά και τρυφερή παράλληλα διαδικασία, που στο βάθος υπογραμμίζει την εξέλιξη δύο ανθρώπων που στην πορεία βρήκαν τον εαυτό τους.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Survivor 5: Καταβεβλημένος ψυχολογικά στο ξενοδοχείο ο Βαλάντης – Δεν θέλει να μιλήσει σε κανέναν
- Παντελής Παντελίδης: Ξεκινά σήμερα η πολύκροτη δίκη – Η ώρα των αποζημιώσεων
- Survivor: Δεν ξανάγινε σε ριάλιτι – Ο Βαλάντης αποχώρησε και οι Διάσημοι το πανηγύρισαν έξαλλα [βίντεο]
- Νούμερα τηλεόρασης: Σαρώνει ο Σασμός – Μάχη Survivor με MasterChef
- Survivor 5 Spoiler: Ο παίκτης που αποχωρεί απόψε
- Παντελής Παντελίδης: Ξεκινά η δίκη – Τι αποζημίωση ζητά η Μίνα Αρναούτη [βίντεο]
- Survivor: Ράκος ο Βαλάντης – «Ντρέπομαι να αντικρίσω τα παιδιά μου»
- Παντελής Παντελίδης: Ξεκινά η πολύκροτη δίκη έξι χρόνια μετά τον θάνατό του – Τι αναφέρει ο δικηγόρος της οικογένειας [βίντεο]
- «Έριξε» το Instagram η Ιωάννα Τούνη: Για πρώτη φορά σπάει τη σιωπή της για το revenge porn βίντεο – Η απάντηση για τον χρηματισμό και το ξέσπασμα για τον ακτιβιστή [βίντεο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr