Ειδικότερα, οι περισσότερες καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην ΕΚΠΟΙΖΩ σχετίζονταν με αυξήσεις τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Στο μεταξύ, είναι αξιοσημείωτο πως υπάρχουν ακόμη αρκετές καταγγελίες κατά ασφαλιστικών εταιριών για υπέρογκη αύξηση ασφαλίστρων. «Παρ’ ότι ο δείκτης του ΙΟΒΕ, στον οποίον βασίστηκαν οι υπέρογκες αυξήσεις, έχει καταργηθεί με νέα νομοθετική ρύθμιση, γεγονός που επιβεβαιώνει την καταχρηστική και μη σύννομη αύξηση των ασφαλίστρων των τελευταίων χρόνων, οι ασφαλιστικές εταιρίες συνεχίζουν την εν λόγω πρακτική με αυξήσεις που κυμαίνονται μεταξύ 12%-18%. Οι αυξήσεις αυτές έχουν οδηγήσει χιλιάδες ασφαλισμένους στην ακύρωση των μακροχρόνιων συμβολαίων τους, σε μια εποχή που οι καταναλωτές πλήττονται από την ακρίβεια», σχολίασε, μιλώντας στον «Ε.Τ.», η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Βίκυ Τζέγκα.
Στην πρώτη 10άδα των καταγγελιών που έφτασαν στην ΕΚΠΟΙΖΩ για το πρώτο 4μηνο του 2025 βρίσκονται:
1 Ακρίβεια
Για παράδειγμα, καταναλωτής κατήγγειλε ότι σε σούπερ μάρκετ στην Καρδίτσα αύξησαν την τιμή στο ζαμπόν από 9 ευρώ το κιλό σε 13,2 ευρώ το κιλό σε μία εβδομάδα.
2 Τράπεζες και funds
Για παράδειγμα, καταναλωτής κατήγγειλε ότι η μητέρα του είχε ένα υπόλοιπο 9.000 ευρώ σε δάνειο και της ήρθε τελικά ένα χαρτί από fund ότι το χρέος ανέρχεται σε 73.182 ευρώ! Σε άλλη καταγγελία αναφέρεται ότι τράπεζα χρέωσε ετήσια συνδρομή για πιστωτική κάρτα, χωρίς να αναφέρεται στη σύμβαση ότι θα υπήρχε τέτοια χρέωση.
3 Αυξήσεις στα ασφάλιστρα
Για παράδειγμα, καταναλωτής κατήγγειλε ότι όταν ξεκίνησε το συμβόλαιο, τα ετήσια ασφάλιστρα ήταν 528,12 ευρώ και για το τρέχον έτος 2025 τα ασφάλιστρα είναι 1.108,80 ευρώ.
4 Εισπρακτικές εταιρίες
Οπως κατήγγειλε καταναλωτής, «δύο με τρεις φορές ημερησίως ενοχλούν τα παιδιά μου, τη γυναίκα μου και εμένα προσωπικά. Και όλα αυτά για ένα χρέος 160 ευρώ».
5 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
Οπως κατήγγειλε καταναλωτής, «σε 2 παραγγελίες που έκανα στη διαδικτυακή πλατφόρμα (…) η τιμή τους ήταν πολύ δελεαστική και στις 2 περιπτώσεις ακυρώθηκαν».
6 Ενέργεια
Οπως κατήγγειλε καταναλωτής, «έχουν περάσει πάνω από έξι μήνες χωρίς να έχει εκδοθεί λογαριασμός. Κάθε φορά που ζητώ ενημέρωση, η απάντηση περιορίζεται στο γενικόλογο “το έχει αναλάβει το αρμόδιο τμήμα” – χωρίς καμία αποσαφήνιση, εξέλιξη ή επίλυση».
7 Διαδικτυακές αγορές
Αγοραστής κατήγγειλε ότι είχε πληρώσει δέμα στη διαδικτυακή πλατφόρμα (….) από τις 5/02/2025, ήταν να το παραδώσουν σε 7-8 ημέρες και με διάφορους τρόπους καθημερινά «δεν μου το παραδίδουν».
8 Τηλεπικοινωνίες
«Εδώ και καιρό είμαστε χωρίς σταθερό και Ιντερνετ», κατήγγειλε συνδρομητής της εταιρίας (…) και η απάντησή τους ήταν ότι «θα το δούμε», χωρίς αποτέλεσμα..
9 Τραπεζικές απάτες
Οπως κατήγγειλε καταναλωτής, «ολοκλήρωσα, μέσω e-banking, αλλαγές στους κωδικούς. Μου αποστέλλονταν συνεχώς ειδοποιήσεις στο κινητό μου για όλα τα βήματα. Στην περίπτωση της απάτης, όμως, που με αφορά, η τράπεζα δεν έστειλε ούτε ένα μήνυμα για τις συναλλαγές που πραγματοποίησε ο απατεώνας μέσω του e-banking. Ο απατεώνας χρησιμοποίησε άλλη συσκευή και η τράπεζα δεν κατάλαβε τίποτα. Φυσικά έχω κρατήσει όλα τα μηνύματα που μου έστειλαν οι δύο προαναφερόμενες τράπεζες».
10 Μετακινήσεις
Οι καταγγελίες για μετακινήσεις με πλοία αφορούν κυρίως σε αυξήσεις τιμών, σε μη καταβολή αποζημίωσης σε περιπτώσεις καθυστέρησης ή ακύρωσης, επισημαίνουν από την ΕΚΠΟΙΖΩ. Ενδεικτικά, οι καταγγέλλοντες αναφέρουν περιπτώσεις άρνησης μεταφοράς από ταξί επειδή θα πλήρωνε με κάρτα και όχι με μετρητά. Επίσης, σε άλλη περίπτωση, αναφέρεται ότι σε κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου που ακυρώθηκε αυθημερόν ο καταναλωτής έπρεπε να αποζημιωθεί σε ποσοστό 75% για τη μετάβαση και 100% για την επιστροφή, σύμφωνα με τον νόμο και την ιστοσελίδα της εταιρίας, αλλά, όπως ανέφερε, «η εταιρία το αρνήθηκε».