Η πόλη (και η χώρα) διχάστηκε για τον τρόπο κατασκευής του σταθμού. Αν, δηλαδή, θα έπρεπε τα αρχαία να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του σταθμού ή αν θα επιχειρείτο να κατασκευαστεί παρουσία των αρχαιοτήτων. Υπήρξαν παλινωδίες, αγωγές, μηνύσεις και εντάσεις. Ενα καθαρά τεχνικό θέμα είχε μετατραπεί σε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στα περίφημα «εγκαίνια του μουσαμά», ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έλυσε τον γόρδιο δεσμό ανακοινώνοντας από το βήμα της ΔΕΘ του 2019 ότι η κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» θα γίνει με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Η κυβέρνηση είναι πεπεισμένη ότι ήταν ο πιο γρήγορος και οικονομικός τρόπος. Και αποδείχθηκε ότι είχε δίκιο. Οσες προσπάθειες έγιναν για να μπει τρικλοποδιά στη συγκεκριμένη λύση, έπεσαν στο κενό.
Σουρινάμ: Εθνος 600.000… πετρελαιάδων
Ετσι, σε τρεις μήνες από σήμερα ο πρώτος δοκιμαστικός συρμός θα κάνει ολόκληρη τη διαδρομή! Και τα 9,6 χιλιόμετρα από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό! Με την ολοκλήρωση κατασκευής της «Βενιζέλου» θα ανοίξει ο δρόμος για τις ατελείωτες και εξαντλητικές δοκιμαστικές διαδρομές. Μέχρι τον Δεκέμβριο θα μπουν και οι τελευταίες πινελιές σε όλους τους σταθμούς και, αν όλα πάνε καλά, την παραμονή Πρωτοχρονιάς οι πρώτοι επιβάτες θα μετακινηθούν με το μετρό.
Προσωπικά, έχω μεγάλη περιέργεια για να δω πώς η Πολιτεία θα το επικοινωνήσει και αν θα επιχειρήσει να το αξιοποιήσει πολιτικά. Οι εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές θα έχουν ολοκληρωθεί και θέλω να πιστεύω ότι η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει όσο πιο… αθόρυβα γίνεται. Διότι το κράτος οφείλει να έχει συνέχεια και κανείς εκπρόσωπός του δεν μπορεί να πανηγυρίζει επειδή παρέδωσε ένα έργο 17,5 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του. Ακόμη και αν είναι αυτός που το ξεμπλόκαρε…