ΚΑΙ το θέμα ξεκινάει από τη νοοτροπία της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Ανέβηκαν στα κάγκελα και αντέδρασαν με κραυγές στην οδηγία του υπουργείου Παιδείας να κάνουν για μια ημέρα τηλεκπαίδευση.
ΔΕΝ είναι η πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια του πρώτου λοκντάουν, την άνοιξη του 2020, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί απείχαν από την τηλεκπαίδευση. Οι μαθητές, τότε, ολοκλήρωσαν το σχολικό έτος από τον… Μάρτιο.
ΤΙ άλλο θέλουν οι εκπαιδευτικοί; Την τελευταία τριετία έγιναν 25.000 προσλήψεις μονίμων. Είχαν να γίνουν προσλήψεις για πάνω από μια δεκαετία. Το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει περίπου 7.000 προσλήψεις για φέτος, και το ίδιο θα συμβεί και στα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι να σταματήσουν να υπάρχουν αναπληρωτές και όλα τα κενά που υπάρχουν να καλυφθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς.
ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να νομοθετήσει αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών από το 2024. Κάτι που είναι σωστό, γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές πρέπει να αμείβονται με ικανοποιητικές αποδοχές και οι τελευταίες αυξήσεις έγιναν προ μνημονίων.
ΤΗΝ ίδια στιγμή υλοποιείται ένα τεράστιο έργο υλικοτεχνικής αναβάθμισης με την τοποθέτηση διαδραστικών πινάκων σε όλες τις σχολικές τάξεις, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης.
ΕΡΧΕΤΑΙ η αλλαγή όλων των βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών, με στόχο την εξαΰλωση της καταστροφικής αποστήθισης.
ΑΠΟ την άλλη οι εργατοπατέρες, αλλά δυστυχώς και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, αντιδρούν σε οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική προσπάθεια κάνει η κυβέρνηση, για να βελτιώσει το επίπεδο των σχολείων και να καταπολεμήσει την υπερφροντιστηριοποίηση που ξεκινάει πλέον από το δημοτικό.
ΔΕΝ είναι μόνο το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης. Δηλώνουν αντίθετοι στη διαδικασία αξιολόγησης. Αντιδρούν σε κάθε προσπάθεια αλλαγής και εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Διαφωνούν ακόμα και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης μαθητών και γονέων.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να στηρίξει τη δημόσια παιδεία με πόρους και μεταρρυθμίσεις. Αλλά, δυστυχώς, δεν αρκεί αυτό.
ΟΣΟ η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει παλαιολιθική νοοτροπία και διδάσκει με λογικές της δεκαετίας του ’80, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Εκτός, αν το υπουργείο Παιδείας σκληρύνει τη στάση του και επιβάλλει όσα πρέπει να γίνουν. Εδώ και τώρα. Γιατί τα παιδιά δεν χάνουν μια ημέρα μαθημάτων λόγω χιονιού, αλλά ολόκληρα χρόνια λόγω ενός σαθρού συστήματος.