Η δικαίωση ήρθε για την κυβέρνηση της Ν.Δ. και προσωπικά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, σε ό,τι αφορά το θέμα της κατασκευής του πολύπαθου σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, καταρρίφθηκαν με πάταγο τα αβάσιμα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ και των συναφών φορέων του περί «εγκλήματος» στο σταθμό «Βενιζέλου».
Η λέξη «έγκλημα» βρισκόταν στα χείλη, στα γραπτά ακόμη και στα πανό όσων αντιδρούσαν στη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό «Βενιζέλου». Έγιναν συναυλίες, πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με κεντρικό σύνθημα το «έγκλημα». Μία τόσο βαριά και επικριτική λέξη που έβγαινε από τα χείλη ανίδεων ανθρώπων, που με τόσο ελαφρότητα κατηγορούσαν όσους δεν συμφωνούσαν μαζί τους.
Kινεζική απόβαση στην πίσω αυλή του Τραμπ
Από τη μία πλευρά, υπήρχαν όσοι υποστήριζαν ότι ο σταθμός «Βενιζέλου» θα μπορούσε να κατασκευαστεί με την παρουσία των αρχαιοτήτων στο χώρο. Ένα εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά εγχείρημα, με πάρα πολύ υψηλό κόστος, χωρίς τις απαραίτητες μελέτες και με μεγάλο ενδεχόμενο καταστροφής των αρχαιοτήτων. Και από την άλλη, οι υποστηρικτές της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων μετά την ολοκλήρωση των εργασιών. Μία πιο εφικτή και δοκιμασμένη λύση, με σαφώς μικρότερο οικονομικό κόστος, αλλά και ρίσκο για τα αρχαία. Μόνο που οι τελευταίοι ποτέ δεν κατηγόρησαν τους πρώτους για «έγκλημα».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Γιάννης Μπουτάρης και διάφοροι άλλοι φορείς θεώρησαν ότι σηκώνουν τη σημαία της επανάστασης. Χωρίς επιχειρήματα και με εμμονή, αξίωναν να κατασκευαστεί ο σταθμός χωρίς να αποσπαστούν τα αρχαία. Μάταια, οι επιστήμονες, οι φορείς και οι αρμόδιοι επιχειρηματολογούσαν για λάθος σε μία ενδεχόμενη υιοθέτηση της λύσης που πρότειναν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι συν αυτώ. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, σημαντικό ρόλο στο «μπάχαλο» που για επτά χρόνια (2012-2019) δημιουργήθηκε με τα αρχαία του συγκεκριμένου σταθμού διαδραμάτισαν και οι παλινωδίες της Πολιτείας, οι αποφάσεις της οποίας δικαίωσαν (σε διαφορετικές χρονικές περιόδους) και τις δύο πλευρές.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Αττικό Μετρό έφερε στο υπουργείο Πολιτισμού πρόταση για απόσπαση των αρχαιοτήτων, σε αντίθεση με την απόφαση η οποία είχε ληφθεί το 2017 οι αρχαιότητες να παραμείνουν κατά χώραν. Η Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2020 προσεβλήθη στο ΣτΕ. Η επιλογή της συγκεκριμένης μεθοδολογίας, που προστατεύει και αναδεικνύει τις αρχαιότητες, δικαιώθηκε στη συνέχεια από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον Δεκέμβριο 2022, με την απόρριψη των αιτήσεων ακυρώσεων, που είχαν ασκηθεί από συλλόγους και ιδιώτες.
Με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης να βαδίζει -επιτέλους- προς την ολοκλήρωσή του και τα πρώτα δρομολόγια να έχουν προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες, ήρθε η ώρα όλοι αυτοί που μιλούσαν για «έγκλημα» στο σταθμό «Βενιζέλου» να κοιταχτούν στον καθρέπτη, να κάνουν την αυτοκριτική τους και κυρίως να ζητήσουν συγγνώμη από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και όσους έβριζαν νυχθημερόν…