Η αντιπολίτευση «βγήκε στα κάγκελα» μετά την κοινοποίηση της γνωμοδότησης. Ο Τσίπρας μάλιστα προέτρεψε τον κ. Ντογιάκο να τον συλλάβει επειδή ζήτησε να μάθει ποιοι παρακολουθούνται, ενώ και η Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών αντέδρασε υποστηρίζοντας ότι ο εισαγγελέας προσπαθεί να εκφοβίσει τα μέλη της με απειλές για κάθειρξη όσων παρανομούν.
Τη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις τη δίνει μόνο η Δικαιοσύνη, για αυτό ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ας αφήσει τους εντυπωσιασμούς και ας κινηθεί αναλόγως, ενώ και ο επικεφαλής της ΑΔΑΕ, Χρήστος Ράμμος, οφείλει να κάνει το ίδιο, εάν θεωρεί ότι δεν έχει δίκιο ο εισαγγελικός λειτουργός. Γιατί τόσο η αντιπολίτευση όσο και η ΑΔΑΕ μιλούν περί αντισυνταγματικής παρέμβασης Ντογιάκου και παραβίασης της ανεξαρτησίας της Αρχής, αλλά επί της ουσίας δεν ανταπαντούν στα όσα υποστηρίζει ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου για το πώς μπορεί να πληροφορηθεί ένας πολίτης εάν είχε παρακολουθηθεί το τηλέφωνό του ή όχι.
Για παράδειγμα, ο κ. Ράμμος ερμηνεύει ότι ο κ. Ντογιάκος επικαλείται το νόμο αλλά παραβιάζει το Σύνταγμα απειλώντας τα μέλη της ΑΔΑΕ με ποινές κάθειρξης. Ωστόσο, όταν φτάνει στο προκείμενο, δηλαδή στο πώς γίνεται η ενημέρωση ενός πολίτη σχετικά με την παρακολούθηση του τηλεφώνου του, χαρακτηρίζει προβληματική ως προς τη συμβατότητά της με το Σύνταγμα τη ρύθμιση του νόμου σχετικά με το ειδικό ζήτημα της ενημέρωσης του παρακολουθούμενου για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Μόνο που ο κ. Ράμμος δεν είναι σχολιαστής στα κανάλια, ούτε πολιτικό στέλεχος για να χαρακτηρίζει προβληματική μία νομοθετική ρύθμιση και να την καταψηφίζει. Από τη θέση του καλείται να εφαρμόζει τους νόμους, ακόμα και αν τους θεωρεί προβληματικούς. Γιατί μπορεί να ηγείται μιας Ανεξάρτητης Αρχής, το κύρος της οποίας πρέπει όλοι να διαφυλάττουν και ιδίως όσοι βρίσκονται στην ηγεσία τους, αλλά δεν είναι ασύδοτη, όλοι λογοδοτούν στο Δίκαιο και το εφαρμόζουν, ακόμα και αν δεν είναι σύμφωνο με τις προσωπικές τους θέσεις. Ειδάλλως παραιτούνται ή προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για να δικαιωθούν.
Επί της ουσίας, ο κ. Ντογιάκος αναφέρει ότι και με τον νέο νόμο, αλλά και με το παλαιό καθεστώς, δυνατότητα διενέργειας ελέγχων για πρόσωπα δεν παρέχεται στην ΑΔΑΕ, η οποία, αντιθέτως, έχει όλες τις δυνατότητες ελέγχου τήρησης του θεσμικού πλαισίου και του απορρήτου από τους παρόχους. Στη γνωμοδότηση επισημαίνει ότι μόνο ο θιγόμενος πολίτης μπορεί να ζητήσει ενημέρωση, ενώ ο πρόσφατος νόμος της κυβέρνησης που ιδρύει το Τριμελές Οργανο για τις παρακολουθήσεις έχει αναδρομική ισχύ.
«Η ενημέρωση του πολίτη για τη λήψη του συγκεκριμένου μέτρου άρσεως του απορρήτου σε βάρος του για λόγους εθνικής ασφάλειας έχει ανατεθεί πλέον αποκλειστικά στο Τριμελές Οργανο του άρθρου 4, παράγραφος του νόμου 5002 του 2022, στο οποίο προεδρεύει εισαγγελικός λειτουργός. Ουδείς άλλος φορέας νομιμοποιείται προς τούτο, ούτε και προβλέπεται από το νόμο άλλος τρόπος ή διαδικασία ενημέρωσης. Η ΑΔΑΕ δεν έχει πλέον αρμοδιότητα για έλεγχο στους παρόχους ώστε να απαντήσει σε θιγόμενο ιδιώτη. Κυριαρχικός είναι ο ρόλος του Τριμελούς Οργάνου, στο οποίο προεδρεύει εισαγγελικός λειτουργός και ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ είναι μέλος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ντογιάκος.
Αυτά αναφέρει ο νόμος και ουδείς μπορεί να κινηθεί υπεράνω του. Από τον ΣΥΡΙΖΑ έχουμε συνηθίσει τις νομικές ακροβασίες, όμως ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ καλείται να εφαρμόσει το νόμο ακόμα κι αν τον θεωρεί προβληματικό. Τα υπόλοιπα είναι πολιτική, όπου δεν πρέπει να έχει εμπλοκή, ώστε να αποδεικνύει στην πράξη την έννοια της Ανεξάρτητης Αρχής.