ΠΡΟΦΑΝΩΣ και ανακύπτουν σοβαρά ερωτήματα. Πώς είναι δυνατόν να δημοσιοποιούνται δύο χρόνια μετά το δυστύχημα; Ποιοι τα έκρυβαν τόσον καιρό και με ποιο κίνητρο; Είναι δεδομένο πως όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στις έρευνες, από την Αστυνομία και τους εισαγγελείς μέχρι τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train, έχουν υποπέσει σε σημαντικά λάθη. Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να γίνει την επόμενη μέρα από την τραγωδία ήταν να ζητηθούν όλα τα βίντεο στα οποία είχαν καταγραφεί οι διαδρομές των δύο αμαξοστοιχιών, σε κάθε σταθμό, σε κάθε τούνελ, όπου υπάρχουν κάμερες.
ΠΕΡΑ, όμως, από αυτή την απαράδεκτη αστοχία, τίθεται ένα ακόμα ζήτημα. Οταν εδώ και δύο χρόνια γίνεται δημόσια συζήτηση για το τι μετέφερε το εμπορικό τρένο, πώς είναι δυνατόν η εταιρία σεκιούριτι να ασχολείται με την επανάκτηση των βίντεο από τους σκληρούς δίσκους αυτή τη στιγμή.
ΑΥΤΕΣ είναι οι γκρίζες ζώνες που πρέπει να ξεδιαλύνουν οι ανακριτικές αρχές και για τις οποίες οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις οι σιδηροδρομικές εταιρίες και η επιχείρηση που διαχειρίζεται τις κάμερες ασφαλείας του δικτύου.
ΠΑΜΕ, όμως, τώρα στην ουσία. Εδώ προκύπτουν άλλα ερωτήματα. Μπορεί κανείς να διαφωνήσει ότι αν στο βίντεο φαίνονταν δεξαμενές ή βυτία, τότε όλοι όσοι υποστηρίζουν πως υπήρχε εύφλεκτο φορτίο στο εμπορικό τρένο, θα μιλούσαν για δικαίωση;
ΕΦΟΣΟΝ πιστοποιηθεί η αυθεντικότητα των βίντεο, τότε αποκλείεται η πιθανότητα να υπήρχε φορτίο 3,5-4 τόνων με διαλύτες καυσίμων πάνω στο «ανοιχτό» τρίτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Γιατί, εδώ, θα πρέπει να βάλει κανείς και τη λογική. Οταν μιλάει κάποιος για σχεδόν 4 τόνους, θα πρέπει να κατανοήσουμε πως πρόκειται για μεγάλο όγκο. Αξίζει μόνο να σκεφτεί κανείς ότι μια κλασική δεξαμενή ενός τόνου για πετρέλαιο, που όλοι έχουμε δει στο υπόγειο της πολυκατοικίας μας, έχει διαστάσεις δύο μέτρα μήκος και από ένα μέτρο ύψος και πλάτος. Αρα, σύμφωνα με τη θεωρία των 4 τόνων, θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις τέτοιου μεγέθους δεξαμενές. Οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να μην φαίνονταν στα βίντεο.
ΤΑ νέα βίντεο, λοιπόν, σε πρώτο επίπεδο, δείχνουν να καταρρίπτουν τη θεωρία περί μεταφοράς εύφλεκτης καύσιμης ύλης στην εμπορική αμαξοστοιχία. Και πάλι, οι ειδικοί εμπειρογνώμονες θα δώσουν την οριστική απάντηση. Πάντως, πλέον, υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που αμφισβητούν όσα θεωρούσαμε όλοι δεδομένα έως τώρα.
ΤΟ πιο σημαντικό που προκύπτει είναι ότι, δυστυχώς, η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Και το πιθανότερο είναι πως δύσκολα θα δοθούν απαντήσεις που θα πείσουν όλη την κοινωνία. Από εδώ και πέρα η δουλειά της Δικαιοσύνης γίνεται δυσκολότερη.
ΟΣΟΝ αφορά το πολιτικό σκηνικό, προφανώς και αποδεικνύονται κάποιες σημαντικές παράμετροι. Κατ’ αρχάς ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση πραγματικά δεν γνωρίζουν τι ακριβώς συνέβη εκείνο το βράδυ. Και αυτό είναι και το σωστό. Γιατί, αν γνώριζαν, τότε αυτό θα σήμαινε πως είχαν «παρέμβει» στις έρευνες. Το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε, το 2023, ότι δεν υπάρχει εύφλεκτο φορτίο και το 2025 πως πιθανότατα υπάρχει αποδεικνύει τα παραπάνω. Και αυτό γκρεμίζει τις συνωμοσιολογίες περί «συγκάλυψης». Αν επιβεβαιωθούν τα νέα βίντεο, το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το έχουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που υιοθέτησαν πλήρως τη θεωρία του παράνομου φορτίου, με στόχο να εκμεταλλευτούν μικροκομματικά την τραγωδία των Τεμπών.