Στη θέση της λέξης «Συνεργασία» αναβοσβήνει ήδη η επιγραφή «Εμπορικός Πόλεμος» στη μαρκίζα του Λευκού Οίκου. Για πρώτη φορά η κινεζική ηγεσία αντιμετωπίζει το πρόβλημα Τραμπ και ως εσωτερικό. Οι απειλές του για δασμούς 60% στα κινεζικά προϊόντα μπορεί να επιδεινώσουν το στεγαστικό πρόβλημα και τη μειωμένη κατανάλωση στην Κίνα.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
Γι’ αυτό η ηγεσία της προωθεί με μεγαλύτερο ζήλο τα σχέδιά της. Μετά τη Σύνοδο του APEC ο Σι θα πάει στην Βραζιλία για το G20, ενώ όσο βρίσκεται στο Περού θα εγκαινιάσει το πρώτο λιμάνι της χώρας, που χρηματοδοτείται με κινεζικά κεφάλαια. Πρόκειται για τον μεγάλο εμπορικό κόμβο του Τσανκάι, 50 χιλιόμετρα βορείως της Λίμα, που αποτελεί σύμβολο της διείσδυσης της Κίνας στη Νότιο Αμερική, την «πίσω αυλή» των ΗΠΑ.
Η κινεζική επένδυση 3,5 δισ. δολαρίων στο Τσανκάι (που παραπέμπει ηχητικά στη Σαγκάη) φαίνεται πως αξίζει τον κόπο. Το «κινεζικό» λιμάνι του Περού συνδέεται με ένα τεράστιο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο στη Νότια Αμερική, εξυπηρετώντας Χιλή, Κολομβία και Ισημερινό. Χάρις σε αυτό, οι παραπάνω χώρες δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιούν τα λιμάνια των ΗΠΑ και του Μεξικού για το εμπόριό τους με την Ασία, στερώντας τις ΗΠΑ από πολύτιμα έσοδα.
(Ποιος είδε τον Τραμπ και δεν τον φοβήθηκε!..). Το διμερές εμπόριο Κίνας-Περού έχει φτάσει τα 36 δισ. δολάρια ετησίως, ενώ με τον επόμενο σταθμό του Σι, τη Βραζιλία, ξεπέρασε τα 180 δισ. δολάρια το 2023. Πλέον η χώρα του Λούλα εισάγει από το Πεκίνο ημιαγωγούς, τηλέφωνα και φάρμακα, που άλλοτε έρχονταν κυρίως από τις ΗΠΑ. Στο βάθος των συζητήσεων η ένταξη Βραζιλίας και Περού στον νέο κινέζικο δρόμο του μεταξιού, την «Πρωτοβουλία Ζώνη και Δρόμος»”.