Το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει ο πρωθυπουργός ήταν από την αρχή πιεστικό. Το θέμα κατασκευής του συγκεκριμένου σταθμού ταλαιπωρούσε την πόλη ήδη επτά χρόνια και είχε πάει πίσω συνολικά το έργο. Οσοι αντιδρούσαν στη συγκεκριμένη μέθοδο κατασκευής -η οποία αποδεδειγμένα είναι η σωστή- θα προσέφευγαν και πάλι στη Δικαιοσύνη. Επομένως, ίσως να μην προλάβαινε το έργο να είναι έτοιμο το 2023. Πράγματι, προσέφυγαν, αλλά δεν δικαιώθηκαν. Το «πράσινο φως» για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είχε ανάψει, ο «γόρδιος δεσμός» κατασκευής του σταθμού λύθηκε και το συνολικό έργο «ξεκλειδώθηκε». Βέβαια, η προσφυγή πήγε χρονικά λίγο πίσω το έργο, αλλά η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι πλέον το μετρό θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Πριν από λίγες μέρες, έγινε ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του έργου. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ξεκινά το διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Εργων ΣΔΙΤ. Η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί. Η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνουν το Δημόσιο. Επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Είναι πλέον ξεκάθαρο, ειδικά στους Θεσσαλονικείς, ότι η κυβέρνηση έχει ανεβάσει ταχύτητα στην πορεία κατασκευής του μετρό και ετοιμάζεται να μπει στην τελική ευθεία. Ακόμη και στον πολύπαθο σταθμό «Βενιζέλου», οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν αγγίξει πλέον το 97% και οδεύουν προς την ολοκλήρωσή τους. Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, αλλάζοντας την εικόνα της πόλης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας. Στο τέλος του 2023 θα διαψευστούν στην πράξη οι δυνάμεις της ακινησίας και όσοι έκαναν… «μουσαμένια» εγκαίνια σταθμών και φωτογραφίζονταν σε ακίνητα βαγόνια.