ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για τις εξετάσεις που ονομάστηκαν «ελληνικό PISA» και έχουν ως στόχο να καταδείξουν το επίπεδο και τις αδυναμίες των μαθητών. Τέτοιου είδους εξετάσεις διεξάγονται σε όλο τον πλανήτη.
ΣΥΜΦΩΝΑ με την ανακοίνωση που είχε βγάλει, τότε, η ΟΛΜΕ, η εξέταση PISA «αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου και ενισχύει τη στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».
ΑΛΛΑ λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Το ακριβώς αντίθετο ισχύει στην πραγματικότητα. Και, το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, την εξαφάνιση της στείρας αποστήθισης επιχειρεί εδώ και τρία χρόνια το υπουργείο Παιδείας μέσα από μια σειρά μεταρρυθμίσεων.
ΤΩΡΑ έχουμε περάσει στην επόμενη φάση, που αποδεικνύει πόσο χρήσιμες ήταν οι εξετάσεις PISA. Εγινε μελέτη και ανάλυση των αποτελεσμάτων και προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
ΤΟ πόρισμα εντόπισε λάθη και παρανοήσεις των μαθητών στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά και τώρα μπαίνουν στο τραπέζι νέες διδακτικές προσεγγίσεις. Προτείνονται μείωση της ύλης, αλλαγές στη διάρθρωσή της σε κάθε τάξη, έμφαση στα ουσιώδη και καλλιέργεια μαθητικών δεξιοτήτων με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.
ΝΑ το πούμε λίγο πιο απλά; Σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες των μαθηματικών, προχωρούν στα επόμενα κεφάλαια/επίπεδα χωρίς να γίνεται και σωστή επανάληψη για κάλυψη των κενών.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ η λύση υπάρχει. Το ζήτημα είναι πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη. Πόσοι δάσκαλοι και καθηγητές μπορούν να υιοθετήσουν σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους; Πότε θα υπάρξει αυστηρή αξιολόγηση, ώστε όσοι δεν μπορούν, να μην ξαναμπούν σε τάξη; Μπορεί το υπουργείο να επιβάλει στην πράξη τις μεταρρυθμίσεις, όταν οι συνδικαλιστές μπλοκάρουν κάθε βήμα προς τα μπρός;
ΑΣ μην κοροϊδευόμαστε. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα, ειδικά από όσους έχουμε παιδιά σε σχολική ηλικία. Το γεγονός ότι το φροντιστήριο είναι σχεδόν υποχρεωτικό για όλο το γυμνάσιο και το λύκειο, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει «επεκταθεί» αυτό το παρανοϊκό φαινόμενο και στο δημοτικό, αποδεικνύει το τι συμβαίνει.
ΤΑ έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές. Καλές είναι οι μεταρρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Αλλά, δεν αρκούν. Πρέπει να ξεκινήσει ένας «ανένδοτος» αγώνας. Πρέπει να δοθούν «μάχες», ώστε να υπάρξει πραγματική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγχρόνως να μπει τέλος στην υπερφροντιστηριοποίηση, που απαξιώνει το δημόσιο σχολείο.