Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Η αποφράδα μέρα που είχαν προβλέψει μια σειρά κορυφαίων υπουργών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, από τον κ. Σταθάκη και τον κ. Σκουρλέτη μέχρι τον κ. Φλαμπουράρη, ήταν η ώρα που θα παραχωρούνταν και επισήμως τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην ανάδοχο εταιρεία. Πριν από όλους, βέβαια, το είχε πει ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας: «Θα υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των περιφερειακών αεροδρομίων. Γιατί το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος ούτε ανάπτυξη! Το ξεπούλημα κάθε υποδομής είναι επιστροφή στη φεουδαρχία».
Χθες, λοιπόν, ο αρχηγός της περήφανης φεουδαρχίας κ. Τσίπρας υποδέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου τη διοίκηση της Fraport Greece και –οποία έκπληξη– ανακάλυψε την ψήφο εμπιστοσύνης που δίνει η επένδυση και το σπουδαίο μήνυμα που στέλνει στις διεθνείς αγορές. Λίγες ώρες νωρίτερα, η πρώτη πτήση υπό τον έλεγχο της Fraport -και μάλιστα από αεροσκάφος της εταιρείας που κορυφαίος υπουργός είχε προβλέψει ότι θα… εξαφανιζόταν από τη χώρα αν ιδιωτικοποιούνταν τα αεροδρόμια-, ήταν πλέον γεγονός.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Τους πήρε περίπου δύο χρόνια να καταλάβουν πως το «ξεπούλημα» ήταν τελικά σημαντική επένδυση. Τους πήρε περίπου δύο χρόνια να διαπραγματευτούν για να πουν το «ναι» σε 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ που προκαταβάλλει η εταιρεία, σε 100 εκατομμύρια ευρώ που θα επενδυθούν τα επόμενα τέσσερα, σε 22,9 εκατ. ευρώ που θα καταβάλλεται ως ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης, σε 70.000 θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν άμεσα ή έμμεσα στα συγκεκριμένα αεροδρόμια.
Ολα αυτά τα είχαν υπογράψει με το στανιό, μόνο και μόνο επειδή ήταν στις δεσμεύσεις που παρέλαβαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, τα υπέγραψαν με «πόνο ψυχής», όπως είχε πει άλλος υπουργός. Αλλά και την παραχώρηση του Ελληνικού την είχαν υπογράψει με «δάκρυα στα μάτια». Τόσο δράμα, και μάλιστα χωρίς λόγο, αφού στο τέλος το έπαιρνε το κορίτσι, είχαμε να δούμε από την εποχή του Ξανθόπουλου.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου