Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Ηρθε λοιπόν ο καιρός η αντίληψη αυτή να περάσει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, διότι οι Ελληνες τηλεθεατές ξέρουν να κάνουν εξαιρετικές επιλογές αρκεί να υπάρχουν εξαιρετικές προτάσεις.
Οπως το «Μουσικό Κουτί» με τον Νίκο Πορτοκάλογλου και τη Ρένα Μόρφη, που πλέον έχει αποκτήσει ένα μεγάλο και φανατικό κοινό, αλλά και η «Κεραία» με τη Ρέα Βιτάλη, που έκανε από την αρχή τη μεγάλη διαφορά.
Η «Κεραία» απέδειξε πως μπορείς να παρουσιάσεις ένα εξαιρετικά δύσκολο, ευαίσθητο, στενάχωρο όσο και ρεαλιστικό θέμα, την αποτέφρωση, με σεβασμό, ήθος ακόμα και με γλυκόπικρο χιούμορ, χωρίς να χάσεις ούτε στιγμή την αμεσότητα και τη γρήγορη ροή που χρειάζεται το τηλεοπτικό προϊόν για να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του τηλεθεατή.
Η σκηνοθεσία, οι εναλλαγές των προσώπων, το προσωπικό στοιχείο των εξομολογήσεων μαζί με τα στοιχεία του ρεπορτάζ ήταν άρτια δεμένα. Η δε έκπληξη της τελευταίας σκηνής, ένας ζεϊμπέκικος χορός (σχεδόν) δίπλα σε ένα φέρετρο ήταν μια τολμηρή απόφαση, που σε οποιαδήποτε άλλη εκπομπή θα ξένιζε, στη συγκεκριμένη όμως ήταν ένα grand φινάλε.
Το «Μουσικό Κουτί», από την άλλη, έχει καταφέρει από την πρώτη εκπομπή μέχρι και σήμερα να αφήσει το στίγμα του. Χωρίς να κάνει «κοιλιά», χωρίς να παρασυρθεί από την ευκολία του τσιτάτου ή της κόντρας, αφήνει τα τραγούδια και τους καλλιτέχνες να πουν την ιστορία τους.
Προσκεκλημένοι που σε άλλες εκπομπές θα προκαλούνταν να πουν την ατάκα που θα σήκωνε αντιδράσεις και θα συνοδευόταν από πολλά θαυμαστικά δίπλα σε πιασάρικα κρόουλ, στη συγκεκριμένη εκπομπή απλά αφήνονται να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Είναι μια παρέα που αγαπά αυτό που κάνει και γι’ αυτό αγαπήθηκε.
Δεν έχει νόημα να μπούμε σε σύγκριση της σημερινής ΕΡΤ με άλλες εποχές, άλλες διοικήσεις ή άλλους παρουσιαστές. Διαμάντια πάντα υπήρχαν στο πρόγραμμά της, όμως φέτος όλα δείχνουν πως είναι σαφώς περισσότερα. Από σίριαλ όπως «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» μέχρι τις προαναφερθείσες εκπομπές, και είναι σίγουρο πως αδικούμε αρκετές ακόμα με το να μην τις αναφέρουμε.
Ομως σημασία έχει ότι γίνεται καλή δουλειά και όπως όλες οι καλές δουλειές είναι αποτέλεσμα μιας αλυσίδας: Από τη στιγμή της πρώτης επιλογής εκ μέρους της διοίκησης μέχρι την υλοποίηση από τους δημοσιογράφους και τις ομάδες παραγωγής των εκπομπών, μέχρι τους τελικούς αποδέκτες του τηλεοπτικού δέκτη.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr