Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν ήδη αποκρυσταλλωμένη έως κατεψυγμένη άποψη, περισσότερο επί της αρχής παρά επί της ουσίας.
Δηλαδή είναι αρνητικοί ούτως ή άλλως και εκ των προτέρων σε κάθε εκδήλωση στον Ιερό Βράχο, χωρίς να εξετάζουν την πρόταση, τους όρους, τα εχέγγυα, την αξιοπιστία του ενδιαφερομένου, την ποιότητα, το χρόνο ή το συμβολισμό που μπορεί να έχει κάθε πρόταση. Σε αυτή την περίπτωση τα επιχειρήματα περιττεύουν, αφού προσκρούουν στο τείχος του απόλυτου.
Από την ίδια πλευρά του τείχους και ο ΣΥΡΙΖΑ, που είναι απόλυτος όπου τον συμφέρει και εξ επαγγέλματος προκατειλημμένος, με αποτέλεσμα να έχει καταγγείλει τόσες φορές το τσιμέντωμα-που-δεν-είναι-τσιμέντωμα της Ακρόπολης, που καταντά γραφικός.
Για τους υπόλοιπους, όμως, όσους τουλάχιστον έχουν διάθεση να δουν τα μνημεία εντός της εποχής τους και όχι αποκομμένα από τον κόσμο, πρόκειται για τη συνέχεια μιας συζήτησης που η απαρχή της πάει πολύ πίσω, από τη συναρπαστική φωτογράφιση της Nelly’s τη δεκαετία του ’30.
Είναι λοιπόν τόσο ιδιαίτερη αυτή η απόφαση; Ασφαλώς και είναι, αφού αφορά τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο. Σε αυτά τα δύο σημεία του Ιερού Βράχου θα γίνει η αναβίωση της ιστορικής φωτογράφισης του 1951 του οίκου μόδας και οι λήψεις θα πλαισιώσουν την κεντρική εκδήλωση, δηλαδή την επίδειξη της σειράς που θα γίνει στο Καλλιμάρμαρο.
Οι όροι που τέθηκαν είναι εξαιρετικά αυστηροί και εξαντλητικοί μέχρι λεπτομέρειας. Από τις επτά οριοθετημένες θέσεις όπου θα σταθούν τα μοντέλα μέχρι τα υποδήματα χωρίς τακούνι. Επίσης, οι λήψεις από την Ακρόπολη που θα χρησιμοποιηθούν στη διεθνή προβολή της κολεξιόν σε όλον τον κόσμο δεν θα περιλαμβάνουν τα μοντέλα, ώστε να αποκλειστεί κάθε παρερμηνεία περί πασαρέλας στον Ιερό Βράχο.
Ομως, το σημείο που κάνει πραγματικά μοναδικό το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι το ιστορικό momentum: Ενας πλανήτης σε κατάσταση-σοκ από την πανδημία, με δίψα και λαχτάρα για ταξίδια, και μια χώρα που γιορτάζει τα 200 χρόνια της ανεξαρτησίας της. Ο οίκος μόδας αφιερώνει μια ολόκληρη συλλογή του στην Ελλάδα, με δημιουργίες που θα ετοιμαστούν εδώ, με ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες, από Ελληνίδες και Ελληνες τεχνίτες και δημιουργούς και ετικέτα «Made in Greece».
Ολα αυτά μαζί, άρρηκτα δεμένα, συμβάλλουν στη μοναδικότητα της πρότασης και της αποδοχής της, βάζοντας τον πήχυ πολύ ψηλά για αντίστοιχες προτάσεις του μέλλοντος. Διότι το γεγονός ότι τώρα έγινε αποδεκτό ένα αίτημα για φωτογράφιση δεν σημαίνει πως θα γίνει και στο μέλλον.
Κάθε φορά, άλλωστε, οι εισηγήσεις του ΚΑΣ στηρίζονται στα συγκεκριμένα δεδομένα κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης και κάθε μνημείου ξεχωριστά. Ειδάλλως, δεν θα ήταν επιστημονικές εισηγήσεις, αλλά αποφάσεις φασόν για πρετ α πορτέ κατανάλωση.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr