Γράφει ο Άγγελος Αγγελίδης
Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» κατασκευάστηκε σε μόλις τέσσερα χρόνια, ενώ το μετρό Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται για μία 15ετία και ακόμη δεν έχει τελειώσει!
Όμως, αυτό που οι Θεσσαλονικείς ξεχνούν να αναφέρουν είναι ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό ευθύνονται οι ίδιοι για την αργή πορεία εκτέλεσης των έργων στην περιοχή τους. Η αυτοκριτική απουσιάζει από τους «άρχοντες» της πόλης, οι οποίοι με εμμονή αρέσκονται στην εσωστρέφεια. Κάθε τόσο βάζουν το «εγώ» πάνω από το «εμείς», θέτοντας συνεχώς εμπόδια στη γρήγορη υλοποίηση έργων. Για παράδειγμα, η κίνηση επτά δημάρχων της δυτικής Θεσσαλονίκης, οι οποίοι υπό την καθοδήγηση του μητροπολίτη Νεαπόλεως, ξέθαψαν την πρόταση της μετεγκατάστασης του εκθεσιακού κέντρου της Helexpo στη… Σίνδο! Είχε οριστικά εγκαταλειφθεί πριν από… εννέα χρόνια καθώς είχε υιοθετηθεί η λύση της ανάπλασης της ΔΕΘ στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Η ιδέα για την μετεγκατάσταση στη Σίνδο «έπεσε» στο τραπέζι το 1999 ενόψει της (αποτυχημένης) διεκδίκησης της EXPO 2008. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και το 2013 μελέτη έδειξε πως η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο θα κόστιζε το λιγότερο 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ανάπλαση των σημερινών εγκαταστάσεων έως 120 εκατομμύρια ευρώ. Καθώς χρήματα δεν υπήρχαν (ούτε σήμερα τρέχουν από τα μπατζάκια), εγκαταλείφθηκε η μετεγκατάσταση και άρχισαν οι χρονοβόρες διαδικασίες της ανάπλασης.
Οι δήμαρχοι δείχνουν να αγνοούν όλο το έργο που έγινε τα τελευταία εννέα χρόνια στην κατεύθυνση της ανάπλασης της ΔΕΘ και το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Με ένα κείμενο 951 λέξεων, επικαλούνται τον… κορονοϊό για την ορθότητα της επαναφοράς της πρότασης και καλούν την κυβέρνηση να αλλάξει ρότα και να υιοθετήσει τη λύση που προτείνουν. Ζητούν την μετεγκατάσταση στο όνομα της ισόρροπης ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της εύκολης οδικής πρόσβασης, προτάσσοντας την επέκταση του μετρό έως τη Σίνδο (!) και ξεχνώντας φυσικά το πόσο μακριά βρίσκεται από τη συγκεκριμένη περιοχή το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, προτείνουν να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ που στόχο έχει την επούλωση των πληγών από την πανδημία! Επιπλέον, κατέθεσαν προτάσεις για την αξιοποίηση της υπάρχουσας έκτασης της ΔΕΘ αλλά και για την οικονομική στήριξη του εγχειρήματος.
Προφανώς, οι δήμαρχοι έχουν λύσει όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν τους δημότες τους και αποφάσισαν να βάλουν το λιθαράκι τους στο αναπτυξιακό οικοδόμημα της Θεσσαλονίκης, επιχειρώντας να γκρεμίσουν ότι έχει γίνει μέχρι σήμερα. Αν η Θεσσαλονίκη θέλει να κοιτάξει με αισιοδοξία και με σιγουριά το μέλλον θα πρέπει να αφήσει πίσω της οριστικά την εσωστρέφεια…
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr