Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Από τη στιγμή, όμως, που υπάρχει αμοιβαία πολιτική βούληση, δεν αποκλείεται το μοντέλο να πετύχει. Αλλωστε το Λονδίνο επαίνεσε τις γαλλικές αρχές για το γεγονός ότι μέσα στο 2020 εμπόδισαν 5.000 παράτυπους μετανάστες να περάσουν στο Νησί.
Η Βρετανίδα υπουργός Εσωτερικών, Πρίτι Πατέλ, αποκάλυψε ότι η συμφωνία που υπέγραψε το Σάββατο με τον Γάλλο ομόλογό της, Ζεράλ Νταρμανέν, προβλέπει διπλασιασμό των συνοριοφυλάκων, που περιπολούν κατά μήκος της απέναντι γαλλικής ακτογραμμής, μήκους 150 χιλιομέτρων. Επίσης οι φρουρές θα εξοπλιστούν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ραντάρ, νυχτερινές διόπτρες και άλλα τεχνολογικά μέσα.
“Χάρις στις αυξημένες περιπολίες των Γάλλων και την ενισχυμένη ανταλλαγή πληροφοριών με τις δικές μας υπηρεσίες, ήδη παρατηρούμε μειωμένη ροή μεταναστών από τη Γαλλία”, τόνισε η υπουργός του Τζόνσον. Στον πυρήνα της η αγγλογαλλική διευθέτηση θυμίζει κάπως τη συμφωνία Τουρκίας-Ε.Ε., δεδομένου ότι την προηγούμενη δεκαετία η Βρετανία έδωσε στους Γάλλους 170 εκατ. ευρώ για τον περιορισμό της μετανάστευσης.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Εκατοντάδες μετανάστες και πρόσφυγες (ανάμεσά τους και πολλά παιδιά) πνίγηκαν στη Μάγχη προσπαθώντας να περάσουν στη Βρετανία από αυτοσχέδιους καταυλισμούς της γαλλικής ακτής (όπως η διαβόητη “ζούγκλα του Καλαί”).
Πατέλ και Νταρμανέν ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να κλείσουν εντελώς αυτόν τον διάδρομο, χωρίς ωστόσο να ικανοποιούν το αίτημα των ανθρωπιστικών οργανώσεων για δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος αιτήσεων και εξέτασης ασύλου, που θα βάλει μια και καλή τέλος στις τραγωδίες.
Δεδομένου, ότι καμία βάρκα δεν θα αναχωρεί απαρατήρητη από τις γαλλικές ακτές, οι μετανάστες θα προσπαθούν τώρα να κρύβονται στα φορτηγά των πορθμείων. Τίποτα δεν σταματά τον απελπισμένο.
Από την έντυπη έκδοση