Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΚΑΠΟΙΑ σενάρια που κυκλοφόρησαν περί παράτασης στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ήταν αστεία. Από τη στιγμή που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την καμπύλη των κρουσμάτων θα υπήρχε ο κίνδυνος τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά για μήνες. Ενώ η εκ περιτροπής λειτουργία σε λογική «δακτυλίου» δημιουργεί πρόβλημα σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους γονείς και μπαχαλοποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία.
ΑΣ περάσουμε όμως από τη θεωρία στην πράξη. Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων αποτελεί πρωτεύoν ζήτημα για τους πολίτες, την κυβέρνηση και τη χώρα, καθώς στα θρανία κάθονται περισσότεροι από ένα εκατομμύριο μαθητές. Γι’ αυτό και αποτελεί κρίσιμο στοίχημα για την πορεία της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, αλλά και για την εκπαίδευση και ψυχολογία των παιδιών.
ΠΡΕΠΕΙ να δούμε την πραγματικότητα πέρα από την κομματική αντιπαράθεση κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το εκπαιδευτικό σύστημα μπήκε στο «ψυγείο» από τον Μάρτιο έως το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, παρά το γεγονός ότι στα τέλη Μαΐου επαναλειτούργησαν οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων.
Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση -δηλαδή το live μάθημα μέσω Διαδικτύου- απέτυχε οικτρά. Ιδιαίτερα σε Δημοτικά και Γυμνάσια η συμμετοχή των εκπαιδευτικών δεν ξεπέρασε το 30%. Στην ουσία δεν εφαρμόστηκε. Ποιοι ήταν οι λόγοι της αποτυχίας; Κατ’ αρχάς το υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να κάνει υποχρεωτική τη συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση. Ετσι, η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες και απλά… απείχε. Είτε λόγω αδιαφορίας -κάθονταν και πληρώνονταν- είτε λόγω συνδικαλιστικού αγώνα.
ΑΡΚΕΙ να θυμηθεί κανείς τις αντιπολιτευτικές κραυγές του ΣΥΡΙΖΑ, των συνδικαλιστών και μέσων ενημέρωσης κατά της τηλεκπαίδευσης, που βασίζονταν σε προκλητικά fake news ότι δήθεν θα τοποθετούνταν κάμερες σε χιλιάδες σχολικές αίθουσες.
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
ΠΟΙΟ ήταν το αποτέλεσμα; Δεκάδες χιλιάδες οικογένειες, με μαθητές από το Δημοτικό έως το Λύκειο, είχαν δεν είχαν χρήματα πλήρωσαν φροντιστήρια για να κάνουν τηλεκπαίδευση. Για μια ακόμη φορά το δημόσιο σχολείο υποβαθμίστηκε. Για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε πως ο κύριος πυλώνας του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα είναι η ιδιωτική παρεκπαίδευση.
ΚΑΙ όλοι μαζί κοροϊδευόμαστε. Πως υπάρχει δωρεάν Παιδεία, πως όλα λειτουργούν ρολόι. Βέβαια, οι αντισυστημικοί, που δίνουν μάχες εδώ και δεκαετίες μην τυχόν καταργηθεί το άρθρο 16 και ιδρυθούν ιδιωτικά ΑΕΙ, δεν ψελλίζουν κουβέντα για τα εκατομμύρια του τζίρου της παρεκπαίδευσης.
ΤΟ πρόβλημα, όμως, είναι μπροστά μας. Τι θα συμβεί π.χ. αν υπάρξει ραγδαία αύξηση κρουσμάτων; Αν επιβληθεί lockdown σε κάποια περιοχή; Αν μπει σε καραντίνα και κλείσει κάποια τάξη ή και ολόκληρο σχολείο λόγω κρουσμάτων; Δεν θα κάνουν μάθημα αυτοί οι μαθητές;
ΕΧΕΙ υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία σε γραφειοκρατικό και πρακτικό επίπεδο ώστε αυτή τη φορά να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση; Για να κατανοήσουμε και οι πολίτες αν στον τομέα της Παιδείας κυβερνά το υπουργείο ή οι συνδικαλιστές. Το στοίχημα είναι κρίσιμο και αφορά στα παιδιά μας…
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr