Γράφει ο Στέφανος Τζανάκης
Σε μια χρονιά πολύ δύσκολη -για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε-, η Ελλάδα διεκδικεί το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από μια αγορά, η οποία ωστόσο έχει δραματικά συρρικνωθεί.
Από σήμερα η περιπέτεια «τουρισμός 2020» ξεκινά: Η χώρα μας αρχίζει να δέχεται ξένους πολίτες – με τις γνωστές διαδικασίες, είτε χωρίς είτε με καραντίνα και όλα τα σχετικά. Οι κίνδυνοι είναι φανεροί – και δεν ωφελεί η αποσιώπησή τους.
Μέχρι και χθες, παρά τους συνωστισμούς ανά την επικράτεια, η επιδημιολογική εικόνα της χώρας παρέμενε εξαιρετική, όπως διαβεβαιώνουν όλοι οι ειδικοί. Ομως, από σήμερα τα πράγματα δυσκολεύουν κι άλλο – για την ακρίβεια, όσο περισσότερο επιτυχημένη είναι η ελληνική καμπάνια τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες για μεγαλύτερη είσοδο κρουσμάτων στη χώρα μας.
Από την άλλη πλευρά, ούτε συζήτηση δεν χωρά για το ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή για την Ελλάδα και τους Ελληνες. Η χώρα βασίζεται στον τουρισμό – και είναι προφανές ότι θα πρέπει να γίνει το παν ώστε η ζημιά να είναι κατά το δυνατόν μικρότερη.
Ακόμα και όλοι εμείς που δεν εμπλεκόμαστε στο τουριστικό κύκλωμα οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι στο τέλος της ημέρας -στο τέλος της σεζόν, καλύτερα- θα κληθούμε να πληρώσουμε τα σπασμένα όλοι μαζί. Με την έννοια αυτή, η λεγόμενη ατομική ευθύνη ισχύει πια όχι μόνον για εμάς και τους γύρω μας, αλλά για τον καθέναν από εμάς και τον τουρισμό…
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
Φυσικά, η ευθύνη των εμπλεκομένων στην τουριστική αγορά είναι πολύ μεγαλύτερη – και, με την έννοια αυτή, η επιχειρηματική ευθύνη είναι τεράστια: Η Ελλάδα μπορεί να έχει το 2021 μια εκπληκτική τουριστική χρονιά αν αντέξει φέτος, σε επίπεδο υπηρεσιών, αλλά και τιμών.
Εκείνοι που θα επιχειρήσουν να ανεβάσουν τις τιμές, ή να κατεβάσουν το επίπεδο των υπηρεσιών, προκειμένου να μειώσουν τη ζημιά, θα το βρουν μπροστά τους το 2021. Αλλά το χειρότερο είναι ότι θα το βρει μπροστά του ο ελληνικός τουρισμός στο σύνολό του…
Ο Στέφανος Τζανάκης είναι σύμβουλος έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση