Γράφει ο Στέφανος Τζανάκης
Αρκεσε ένα δίμηνο για να αλλάξει άρδην αυτή η εικόνα: ο πρώτος γύρος της επιδημίας – και οι επιδόσεις της Ελλάδας στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης την έκαναν διεθνώς παράδειγμα προς μίμηση. Και το Σαββατοκύριακο που πέρασε ήλθε και το «μπόνους» – από δω κι από κει αρχίζει να ακούγεται ότι η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ελπίδες «ανάστασης» του τουρισμού.
Προφανώς, πίσω από όλα αυτά δεν υπάρχει μία διαβολική επικοινωνιακή καμπάνια της κυβέρνησης – τα πάντα έχουν να κάνουν με την εικόνα της χώρας στην πανδημία, που γίνεται συνεχώς καλύτερη. Και κάπου εδώ αρχίζουν τα στοιχήματα για την επόμενη μέρα.
Γιατί η Ελλάδα κατέκτησε αυτή την εικόνα; Εκ του αποτελέσματος, το κέρδος προήλθε από την έγκαιρη υλοποίηση των μέτρων αυτοπεριορισμού, που κράτησε χαμηλά τον δείκτη μετάδοσης της επιδημίας. Ομως, από την περασμένη Δευτέρα μπήκαμε στον δεύτερο γύρο – με τη σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Οπως μάθαμε όλοι στον καιρό της πανδημίας, τα πρώτα αποτελέσματα θα τα ξέρουμε στα τέλη αυτής της εβδομάδας. Ομως, υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην την εικόνα – και αυτό το κάτι δεν είναι άλλο από το «κίνημα της πλατείας». Λίγο η ψυχολογική ανάγκη επαναφοράς στην κανονική… κανονικότητα, λίγο μία πολιτικοψυχολογική αντίδραση του τύπου «μας κοροϊδεύουν για να μας κρατάνε μακριά από τους φίλους μας και τις παρέες μας», το «κίνημα» πάει να θεριέψει.
Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι πασιφανής: να ξεκινήσει από τις πλατείες ένας «δεύτερος γύρος» μετάδοσης της επιδημίας, που θα έφερνε τους αρμοδίους μπροστά στην ανάγκη να επαναφέρουν περιορισμούς που έχουμε ξεπεράσει. Κάτι τέτοιο θα ήταν ολέθριο για ολόκληρη την κοινωνία – μίας και δεν είναι καθόλου απλό ένα δεύτερο λουκέτο στη χώρα και μάλιστα στην καλοκαιρινή περίοδο…
Το χειρότερο είναι ότι ένα τέτοιο πισωγύρισμα θα άλλαζε εντελώς το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων των μεγάλων, διεθνών εφημερίδων – και φυσικά θα σκότωνε και τις λίγες ελπίδες για τη διάσωση θέσεων εργασίας στον χώρο του τουρισμού. Δεν έρχεται λίγο ακριβά μία μπύρα στην πλατεία;
*Ο Στέφανος Τζανάκης είναι διευθυντής έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση