Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Είναι γνωστό ότι εδώ κι ένα μήνα τα στούντιο έχουν διακόψει τις παραγωγές, στέλνοντας χιλιάδες κόσμο στην ανεργία. Πέρα από τους ηθοποιούς κάθε διαμετρήματος, η «μπάλα» πήρε σεναριογράφους, σκηνοθέτες, μοντέρ, εργαζομένους σε θεματικά πάρκα, εισπράκτορες εισιτηρίων, ατζέντηδες και διευθυντές στούντιο. Το υποχρεωτικό κλείσιμο θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων γυρισμάτων και η απαγόρευση σόου και ζωντανών εκδηλώσεων έριξε βαρύ πέπλο στη λαμπερή πολιτεία.
Αναπόφευκτα, η Walt Disney και άλλες εταιρίες παραγωγής προχώρησαν σε μεγάλες περικοπές, με αποτέλεσμα οργανώσεις, συνδικάτα και αστέρες του σινεμά να κάνουν καμπάνιες για να συγκεντρωθούν χρήματα υπέρ των πληττομένων και των οικογενειών τους. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κρίση στο Λος Αντζελες συμπαρέσυρε συναφείς δραστηριότητες με υψηλά ποσοστά απασχόλησης, όπως τα εστιατόρια και τα μαγαζιά.
Σε αυτό το σεληνιακό τοπίο επιζούν κάποιοι κλάδοι της νέας τεχνολογίας, που όχι μόνο δεν απολύουν προσωπικό αλλά κάνουν και προσλήψεις! Δυστυχώς είναι ελάχιστες, της τάξης μερικών εκατοντάδων ή δεκάδων, αλλά κάτι είναι κι αυτό.
Το γνωστό μας Netflix, ο κολοσσός του διαδικτυακού streaming, που ανταγωνιζόταν τις αίθουσες και προ κορονοϊού, γιγαντώνεται κι άλλο, προκηρύσσοντας 200 θέσεις εργασίας στην εξυπηρέτηση πελατών. Το ίδιο συμβαίνει με τις παραγωγές κινουμένων σχεδίων και βιντεογκέιμ (άνετα γίνονται από το σπίτι), όπως και με καινούργιες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με αιχμή τη νέα, κινεζικής ιδιοκτησίας, Tik Tok. Δεν λύνουν βέβαια το τεράστιο πρόβλημα, αλλά δίνουν μια ιδέα του πώς θα είναι το Χόλιγουντ στη «μετα-κορονοϊό» εποχή. Μια virtual σκιά του παλιού εαυτού του.
Από την έντυπη έκδοση