Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωμένο δείγμα γραφής της οικονομικής πολιτικής που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία τερματίζει τη λογική των «υπερπλεονασμάτων», επενδύοντας στη μεγέθυνση της αγοράς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Η οικονομία αναμένεται να τρέξει το 2020 με ρυθμό 2,8%, όταν επί ΣΥΡΙΖΑ είχε διολισθήσει στην ύφεση (τη διετία 2015-2016) ή σε ρηχή ανάπτυξη. Επιπλέον, οι αγορές δείχνουν να εμπιστεύονται τις προοπτικές της ελληνικής αγοράς ρίχνοντας τα επιτόκια των ομολόγων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και διευκολύνοντας την κυβέρνηση να διαπραγματευθεί τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Εκτός από τις μειώσεις φόρων, που θα γίνουν περισσότερο αισθητές σε όσους έχουν εισοδήματα έως 20.000 ευρώ ετησίως, η κυβέρνηση προωθεί τρεις βασικές μεταρρυθμίσεις που θα αυξήσουν τα φορολογικά έσοδα και θα τονώσουν την ανάπτυξη.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Η πρώτη μεταρρύθμιση είναι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Εργασίας και το οποίο δημιουργεί ευνοϊκότερες συνθήκες για τους ελεύθερους επαγγελματίες που επλήγησαν με τον διαβόητο νόμο Κατρούγκαλου. Στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται και η απαλλαγή από εισφορές όσων μισθωτών έχουν «μπλοκάκι», καθώς το ισχύον σύστημα έως τώρα λειτουργούσε αποτρεπτικά.
Η δεύτερη βασική μεταρρύθμιση θα είναι η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το σύστημα Taxis, ώστε το Δημόσιο να έχει πλήρη εικόνα των συναλλαγών και να περιοριστεί η μάστιγα της φοροδιαφυγής. Πρόκειται για μια διαρθρωτικού τύπου αλλαγή που έχει μείνει επί χρόνια στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών.
Η τρίτη μεταρρύθμιση, στο χώρο των καυσίμων, θα υλοποιηθεί με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών. Το λαθρεμπόριο καυσίμων οργιάζει, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έλαβε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία προκειμένου να σταματήσει η παράνομη διακίνηση καυσίμων, που αφαιρεί από το Δημόσιο πολύτιμα έσοδα.
Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να προχωρήσουν ώστε να δημιουργήσουν δημοσιονομικά περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις φόρων.
Από την έντυπη έκδοση