Τα τροχαία έχουν μετατραπεί σε μία μάστιγα, με εκατοντάδες νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες κάθε χρόνο, που πρέπει επιτέλους να αντιμετωπισθεί. Είναι καιρός να ξεκινήσει μία συντονισμένη εκστρατεία κυβέρνησης, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αστυνομίας ώστε να τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι μείωσης του αριθμού των δυστυχημάτων και να αναληφθούν πρωτοβουλίες ενημέρωσης, πρόληψης και καταστολής.
Η βελτίωση του οδικού δικτύου είναι ένας βασικός παράγοντας προκειμένου να περιορισθούν τα ατυχήματα. Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο «Πέταλο του Μαλιακού» και η βελτίωση των συνθηκών στα Τέμπη μείωσαν αυτομάτως τους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων. Μόνο που το πρόβλημα μεταφέρθηκε είτε στο επαρχιακό δίκτυο, που σε πολλές περιπτώσεις παραμένει στην κατάσταση που ήταν πριν από αρκετές δεκαετίες, είτε στο εθνικό που δεν έχει εκσυγχρονισθεί, όπως στο τμήμα Πατρών-Πύργου είτε στον διαβόητο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης.
Και αυτό γιατί εκτός από τα οδικά έργα, υπ’ αριθμόν ένα παράγοντας για τη μείωση των τροχαίων είναι η οδική συμπεριφορά. Εκατοντάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους, πολλοί οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ ή μετά από επικίνδυνους ελιγμούς. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχισθεί. Το μάθημα της οδικής συμπεριφοράς πρέπει να ενταχθεί στα σχολεία ώστε να γίνει κτήμα των μαθητών η αρχή ότι το αυτοκίνητο δεν είναι παιχνίδι. Οι δήμοι οφείλουν να βελτιώσουν τη σήμανση του οδικού τους δικτύου ενώ η Τροχαία έχει το δικό της ουσιαστικό ρόλο πραγματοποιώντας ελέγχους, ιδίως στα στέκια της νύχτας, όπου οι αφαιρέσεις διπλωμάτων και αδειών πρέπει να γίνονται αυτομάτως. Πράγματα αυτονόητα, που όμως δεν είναι αυτονόητα.
Οι εκατόμβες θυμάτων από τα τροχαία πρέπει να σταματήσουν, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να κλείνει τα μάτια σε ένα πρόβλημα που έχει βιώσει σχεδόν κάθε οικογένεια, ούτε το σύστημα Υγείας αντέχει τέτοιες δαπάνες για τη διαχείριση των τροχαίων.
Είναι ώρα να εφαρμοσθεί ένα «μνημόνιο» με στόχο τη μείωση των τροχαίων. Το δεχθήκαμε για την τσέπη μας, θα το απορρίψουμε για τη ζωή μας;