Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Ιδού η απόδειξη της σύγχυσης. Ο Αρχιεπίσκοπος βγαίνοντας από του Μαξίμου δήλωσε: «Οι παρεξηγήσεις ήρθησαν». Παρεξηγήσεις η κατεδάφιση των Θρησκευτικών; Ο σεμνός ιεράρχης διόλου δεν πιστεύει ότι ήρθησαν οι λόγοι της οργής του. Ομως αυτό όφειλε να πει. Και δεν το πιστεύει, γιατί ήταν η τρίτη φορά που συναντάται με τον πρωθυπουργό με πέτρα σκανδάλου τον υπουργό άνευ Παιδείας. Αλλά το αποτέλεσμα παραμένει: Η εμμονή και η ιδεολοψία Φίλη να ξεθεμελιώσει την πίστη και την παράδοση.
Υπάρχει και σοβαρότερος λόγος: Αν ο Αλέξης Τσίπρας έχει αποφασίσει να πάει σε εκλογές, για να μη συρρικνωθεί έτι μάλλον η αποδοχή της κυβέρνησής του και εξανεμιστεί η δική του δημοφιλία, η Εκκλησία αποτελεί έναν πρώτης τάξεως «εχθρό» για το πόπολο που τον ακολουθεί και θεωρεί -ακόμη- ότι «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού».
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Ωστόσο, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ως κυβέρνηση έτσι πορεύονται: Στήνουν απέναντί τους έναν εχθρό, ο οποίος φταίει για όλα και όχι η οικτρή διακυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου. Φταίνε οι ξένοι. Φταίει σύμπασα η αντιπολίτευση, ο Μητσοτάκης, αλλά και ο Σαμαράς, η Φώφη, ο Σταύρος και ο Κοτσούμπας, που τους γελοιοποιεί. Φταίνε οι δημοσιογράφοι, οι οποίοι δεν εξυμνούν τους κυβερνώντες, οι καναλάρχες, που δεν παρέδωσαν -ακόμη- τα κανάλια τους, αλλά και οι δικαστές, που ύψωσαν ανάστημα και ων ουκ έστιν αριθμός.
Θέλετε και άλλη απόδειξη; Ο Φίλης βγαίνοντας δήλωσε: «Το πρόγραμμα δεν αλλάζει». Εννοεί το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών, που ήδη εφαρμόζεται. Μια ώρα την εβδομάδα «Θρησκευτικά», αλλά όχι ό,τι απορρέει από το Σύνταγμα για την Ορθοδοξία ως επικρατούσα θρησκεία. Ιστορία των θρησκειών ή κάτι παρόμοιο επέβαλε ο αριστερός και άμουσος Φίλης.
Φυσικά, η Ιεραρχία δεν θα πάψει να θεωρεί τον Φίλη persona non grata, περιμένοντας από τον πρωθυπουργό ό,τι εμπιστευτικά διεμήνυσε: Στον ανασχηματισμό ο Φίλης δεν θα βρίσκεται στο υπουργείο Παιδείας. Θα μου πείτε, τι σημασία έχει; Αφού ούτε η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου θα είναι για πολύ κυβέρνηση. Οι κυβερνήσεις πέφτουνε. Η Εκκλησία ακλώνητη τώρα και δυο χιλιετίες.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου