Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Ηταν το πρώτο θύμα θανατηφόρου τροχαίου από αυτο-οδηγούμενο Ι.Χ. που ανήκε στη γνωστή εταιρία Uber. Το τεράστιο SUV, που πραγματοποιούσε δοκιμαστική διαδρομή στην πόλη Τέμπε, το βράδυ της Κυριακής, παρέσυρε και σκότωσε την ντόπια ποδηλάτισσα την ώρα που διέσχιζε μια διασταύρωση. Σύμφωνα με την Τροχαία, το αυτοκινούμενο όχημα έτρεχε με 65 χλμ./ώρα (περίπου 10 χλμ. πάνω από το όριο ταχύτητας), ενώ ο δοκιμαστής της Uber, Ραφαέλ Βάσκες, που καθόταν προληπτικά στο τιμόνι, δεν πρόλαβε να το ακινητοποιήσει.
Μένει ώσπου να φύγει…
Το γεγονός ήταν ένα σοκ για την Uber, την General Motors, την Toyota και άλλες εταιρίες που έχουν επενδύσει εκατομμύρια δολάρια στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό – έχοντας εξασφαλίσει το 2017 από την αμερικανική Βουλή μια προκαταρκτική άδεια κυκλοφορίας 80.000 οχημάτων εκάστη. Η Uber ανέστειλε ήδη τις δοκιμές της στους δρόμους των ΗΠΑ και του Καναδά, ενώ η σχετική νομοθεσία επέκτασης των δοκιμών, που επρόκειτο να περάσει σε λίγες μέρες στο Κογκρέσο, «πάγωσε», όπως ήταν φυσικό, προκειμένου να γίνουν έλεγχοι ασφαλείας στα αυτόματα συστήματα οδήγησης. «Το τραγικό γεγονός της Αριζόνα δείχνει ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης έχει πολύ δρόμο μπροστά της προτού καταστεί πραγματικά ασφαλής για τους επιβάτες, τους πεζούς και τους οδηγούς», τόνισαν οι Δημοκρατικοί γερουσιαστές Εντ Μάρκι και Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ.
Η Uber συλλυπήθηκε την οικογένεια του θύματος και η Τροχαία της Αριζόνας μαζί με την Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών ερευνούν τυχόν ποινικές ευθύνες. «Η εμπιστοσύνη του κοινού στα αυτοκινούμενα οχήματα δέχθηκε πράγματι μεγάλο πλήγμα. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι κάθε χρόνο σκοτώνονται 40.000 άνθρωποι στην Αμερική από τροχαία -οι 6.000 πεζοί- και φταίνε οι οδηγοί στο τιμόνι», σημείωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Μαρκ Ρόζενκερ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]