Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
«Στην περίοδο της κρίσης μπορούν να δημιουργηθούν πολύ σημαντικές ευκαιρίες, ιδίως για τους νέους ανθρώπους που έχουν φαντασία, έμπνευση, δημιουργικότητα, να στήσουν τη δική τους επιχείρηση που θα έχει στόχο να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο και ταυτόχρονα να δοθεί η δυνατότητα να ζήσουν από αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα και να μείνουν στη χώρα».
Αυτά έλεγε ο κ. Τσίπρας αλλά δεν τα πίστευε. Γιατί εάν τα πίστευε δεν θα επέτρεπε στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να καταθέσει διάταξη με την οποία μπαίνει φρένο σε ηλεκτρονικές εφαρμογές τύπου «Beat» για την επιλογή οδηγού ταξί.
Τέτοιες εφαρμογές έχουν δώσει δουλειά σε νέους επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης, έχουν προωθήσει την καινοτομία βελτιώνοντας τις υπηρεσίες και παράλληλα φέρνουν κεφάλαια στη χώρα καθώς διεθνείς όμιλοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στα εγχώρια επιχειρηματικά σχήματα.
Οι ιδιοκτήτες ταξί αντιδρούν, όμως αυτές οι εφαρμογές δεν είναι τύπου Uber, που αφαιρούν μεταφορικό έργο, αλλά αντιθέτως συμβάλλουν στη βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό. Και επειδή είναι χρόνια στην «πιάτσα» θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτοί που τους καλοπιάνουν τώρα αύριο δεν θα διστάσουν να τους χτυπήσουν επαγγελματικά.
Αντίστοιχες πλατφόρμες διαμεσολάβησης λειτουργούν στην τουριστικά αγορά για τη μίσθωση ξενοδοχείων, την κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων ή την ενοικίαση Ι.Χ.
Θα ήταν παράλογο να μπουν κανόνες όπως αυτοί που τίθενται με το νόμο Σπίρτζη και ο μεσολαβητής να έχει «προσλάβει» τον ξενοδόχο για να μπορεί να διαθέτει τα δωμάτιά του.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν πιστεύει στην πολιτική που εφαρμόζει. Η υπόθεση του «Beat» είναι μόνο ένα μικρό δείγμα του «διχασμού προσωπικότητας» που χαρακτηρίζει το σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο.
Το ίδιο δεν συμβαίνει και με την επένδυση στο Ελληνικό; Ο πρωθυπουργός, που διαδήλωνε κατά του «ξεπουλήματος», χθες εμφανίσθηκε στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ, όπου διατράνωσε την πίστη του στους επενδυτές και ομοφώνως οι πρώην συνδιαδηλωτές του, μαζί και ο Φίλης, κάλεσαν τις κρατικές αρχές να ξεμπλοκάρουν το έργο.
Πολιτική παράνοια δηλαδή από μια κυβέρνηση που δεν έχει αναλάβει την ιδιοκτησία του προγράμματος, από έναν πρωθυπουργό που ενδιαφέρεται για την καινοτομία αλλά μόνο στα λόγια και από ορισμένους υπουργούς που δεν ξέρουν εάν πρέπει να διαδηλώσουν για όσα έχουν υπογράψει.
Μόνο που έτσι, αντί να πηγαίνουμε μπροστά, απλώς βυθιζόμαστε στην κινούμενη άμμο της ύφεσης και της αποεπένδυσης.
Από το κίνημα «δεν πληρώνω» κατευθείαν στα κρατητήρια!
Ενας Μεσσήνιος που συμμετείχε στο κίνημα κατά των διοδίων και είχε αφήσει απλήρωτες κλήσεις τα προηγούμενα 2-3 έτη οδηγήθηκε στη φυλακή καθώς δεν είχε να πληρώσει την ποινή και τα δικαστικά έξοδα που του επιβλήθηκαν από το δικαστήρια. Πρόκειται για ένα «θύμα» της προπαγάνδας του ΣΥΡΙΖΑ που όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση πρωτοστατούσε στην αντίσταση κατά των εργολάβων. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας είχε πάει στα διόδια της Μαλακάσας και τόνιζε ότι το κίνημα θα εξαπλωθεί παντού. Αυτοί που τον πίστεψαν τον ψήφισαν και τον έφεραν στην εξουσία, μόνο που ορισμένοι από τους «αγωνιστές» που έπεσαν θύματα του Τσίπρα καλούνται τώρα να πληρώσουν τα σπασμένα, ακόμη και με φυλάκιση. Εις υγείαν…
Εξαγριώνοντας τους συνταξιούχους
Η κυβέρνηση αποφάσισε τη μείωση όλων των συντάξεων κατά 18% από την 1η.1.2019. Το μέτρο ψηφίστηκε τον Μάιο από τους 153 βουλευτές της συμπολίτευσης, οι οποίοι λίγους μήνες νωρίτερα υποστήριζαν ότι δεν θα πείραζαν τις συντάξεις και μάλιστα είχαν «αποκρούσει» το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης της Ν.Δ. για την καθιέρωση ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, που θα προκαλούσε μια μικρή μείωση 4%-5% στις επικουρικές. Χθες ο υφυπουργός Εργασίας κ. Τάσος Πετρόπουλος ισχυρίστηκε ότι θα κοπούν οι συντάξεις κατά 1,8 δισ. αλλά τα λεφτά θα επιστρέψουν στην κοινωνία με τα περιβόητα «αντίμετρα». Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει ότι με αυτό τον τρόπο εξαγριώνουν τους συνταξιούχους αλλά και κάθε λογικό άνθρωπο που αναρωτιέται: Αφού θα επιστραφούν στην κοινωνία γιατί μειώνετε εσείς τις συντάξεις;
*O Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου