Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Το επόμενο απόγευμα δέχεται τηλεφώνημα από παλαιό συμφοιτητή του, που τον ρωτά γιατί βαθμολόγησε την εργασία με 4. Του απαντά ότι ήταν αντικείμενο αντιγραφής. Και τότε ακούει το συνομιλητή του, έξαλλο, να του λέει: «Πας καλά; Την εργασία του την έγραψα εγώ. Με κατέστρεψες». Ο άνθρωπος είχε στήσει «μαγαζάκι» κι ο άλλος μόλις του το είχε κλείσει…
Ο σάλος που έχει προκληθεί στην ακαδημαϊκή κοινότητα δεν αφορά μόνον το πλήθος των αντιγραφέων: Είναι πρωτοφανές 106 φοιτητές, του ίδιου τμήματος, να καταθέτουν την ίδια ακριβώς εργασία -που ετοίμασαν στο σπίτι τους- απαιτώντας να περάσουν το μάθημα «Δυναμικά μαθηματικά υποδείγματα».
Προσπάθησα να καταλάβω το γνωστικό αντικείμενο στο οποίο εξετάζονταν οι αντιγραφείς. Παρά τη δυσκολία του μαθήματος, οφείλουμε να δούμε τρεις σημαντικές παραμέτρους του θέματος:
Η πρώτη αφορά στο άηθες ήθος των φοιτητών. Αντί να εργαστούν, κατέφυγαν στην απάτη. Γιατί; Επειδή ο στόχος είναι να «πάρουν το χαρτί»! Οχι να δουλέψουν για να μάθουν.
Η δεύτερη αφορά στο ελληνικό πανεπιστήμιο: Στα διεθνή πανεπιστήμια αντιγραφή σημαίνει διαγραφή του φοιτητή. Εδώ, συνιστά «παζάρι» ανάμεσα σε πρυτανεία και συνδικαλιστές-φοιτητές…
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Η τρίτη αφορά στον διδάσκοντα. Οταν 106 φοιτητές αντιγράφουν, είτε γιατί δεν κατανοούν το μάθημα είτε γιατί φοβούνται την απόρριψη, ας σκεφθεί ο ίδιος αν κάνει κάπου λάθος…
Αντί, λοιπόν, ο Αϊνστάιν Γαβρόγλου, υπουργός Απαιδευσίας ΣΥΡΙΖΑ, μία μέρα να καταργεί τις Πανελλαδικές, μία να τις επαναφέρει, θα του συνιστούσα το γραφείο του να ερευνήσει το Διαδίκτυο. Θα ανακαλύψει ότι προσφέρονται κάθε είδους προπτυχιακές, μεταπτυχιακές, ακόμη και διδακτορικές εργασίες. Γιατί; Επειδή υπουργοί Παιδείας, όπως αυτός, απαξιώνουν το ελληνικό πανεπιστήμιο.
Η απόφαση της γενικής συνέλευσης του τμήματος ήταν μάλλον επιεικής για τους «λαθρεπιβάτες των εξετάσεων». Ομως το ζήτημα ανάγεται στην παθογένεια της παρουσίας των κομμάτων στην ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια.
Ο Αϊνστάιν Γαβρόγλου, παραδίδοντας τα ΑΕΙ στην παρανομία, θεωρεί ότι το μόνο ζήτημα προς επίλυση είναι οι εισαγωγικές εξετάσεις. Λες και το πρόβλημα είναι πώς το παιδί να μπει -ως παπαγάλος- στο ΑΕΙ και όχι ότι θα βγει κούτσουρο…
Υστερόγραφο
Η Ν.Δ. που δίνει τη μάχη για την αριστεία «αφοπλίστηκε» από τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, καθώς υπερασπίστηκε τους αντιγραφείς. Ελπίζω όσα ανήγγειλε ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ για τη φοιτητική συνδικαλιστική οργάνωση της Ν.Δ. να ισχύσουν.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου