Ας ξεκινήσουμε όμως με μια παραδοχή. Όπως έχει πει χρόνια τώρα ο Γούντι Αλλεν, αν ένας τύπος ανέβει στη σκηνή του Κάρνεγκι Χολ και ξεράσει, θα βρεθούν σίγουρα κάποιοι να το αποκαλέσουν τέχνη. Το ακριβώς αντίθετο ισχύει με την Γιουροβίζιον. Ό,τι και αν παρουσιαστεί στη σκηνή της, θα συναντήσει στάνταρ την προκατάληψη της καλλιτεχνικής ελίτ και την καλοπροαίρετη –όχι πάντα- καζούρα των ψηφιακών καφενείων. Έτσι, είτε πρόκειται για καλλιτεχνικό αχταρμά είτε για καλλιτεχνικό διαμάντι, στην αρχή απορρίπτεται πανηγυρικά και μετ’ επαίνων. Αν όμως στον τελικό πάει καλά, τότε η νεοελληνική ευαισθησία αποκαθίσταται και περασμένα ξεχασμένα. Άλλωστε στην Ελλάδα είμαστε. Αν κάτι μας περισσεύει, είναι οι εκ των υστέρων προφήτες.
Φέτος πάντως τα όργανα ξεκίνησαν από νωρίς και είναι τόσο πολλά όσα οι μουσικές και οι εικόνες που ανακατεύονται στο Ζάρι και στο βίντεο που το συνοδεύει. Τραπαρίσματα, λαϊκές στροφές, πολυφωνίες, ζουρνάδες, κλαρίνα και λίγο από Ζορμπά, μπόλικη Ακρόπολη με φουστανέλες, σουβλάκια γύρο απ’ όλα και ταξιτζήδες που γκαζώνουν και τρομάζουν τον τουρίστα με την κάλτσα-σαγιονάρα. Ανάλαφρα σαρκαστικό; Ευρηματικά κακόγουστο; Μουσικά ευφυές; Ιδανικό για τους μικρότερους που το «τα-τα-τα» μοιάζει με γραμματολογική πραγματεία της Tik tok αλφαβήτου; Ακατανόητο για τους μεγαλύτερους που θεωρούν ότι η εξέλιξη της μουσικής σταμάτησε κάπου στο χέβι μέταλ; Κάποιοι σε μια προσπάθεια να απαντήσουν, επιστρατεύουν από Χάρι Κλιν και Μάνο Χατζιδάκι, μέχρι το Ντάτσουν του Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών.
Η Μαρίνα Σάττι πάντως έχει τα εφόδια που χρειάζεται ένα τέτοιο τραγούδι. Πτυχιούχος κλασικού πιάνου και διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής. Υπότροφος του Berklee College of Music με σπουδές σε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz μουσική. Το 2017 έκανε επιτυχία με τη «Μάντισσα» και την ίδια χρονιά ιδρύει ένα γυναικείο χορωδιακό σύνολο με γυναίκες από 15 έως 60 χρόνων. Το 2022 ερμηνεύει το θρακιώτικο παραδοσιακό «Γιατί πουλί ’μ» με φόντο την Κωνσταντινούπολη και την επόμενη χρονιά το «Tucutum» με φόντο τις Αχαρνές και αναφορές στα λαϊκά γλέντια της Ελλάδας των ‘80’ς.
Παύλος Ντε Γκρες: Common People*
«Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή, σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή», διαβάζουμε στο βιογραφικό της. Στο οποίο πλέον προστίθεται και η συμμετοχή στον 68ο διαγωνισμό Γιουροβίζιον.
Υ. Γ 1: Το «τα-τα-τα» ως εύρημα θα μπορούσε να κοντραριστεί με την Κροατική συμμετοχή «rim tim tagi dim», που σε πιστή μετάφραση σημαίνει ριμ τιμ ταγκι ντιμ.
Υ.Γ2: Τελικά ό,τι και αν λέμε δεν έχει σημασία, αφού όσοι μένουμε Ελλάδα δεν μπορούμε να ψηφίσουμε την ελληνική συμμετοχή. Καλή μας επιτυχία.
Ειδήσεις σήμερα
Νορβηγία: Ψαράς εντόπισε νεκρή φάλαινα που έμοιαζε… με μπαλόνι – Τι θα συμβεί αν εκραγεί
Μικρούτσικος σε Καινούργιου: «Έχω πολλά ράμματα για τη γούνα σου, κοντός ψαλμός αλληλούια»