Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Για όσα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα επιθυμούν να δουν τα μέγιστα αποτελέσματα στις κρατήσεις και τα κέρδη τους, αυτή είναι και η κατάλληλη στιγμή να βελτιστοποιήσουν την Digital Marketing στρατηγική τους, με βάση τα δεδομένα της νέας κανονικότητας, που πλέον απαιτεί από κάθε επιχειρηματία να δουλέψει λίγο πιο σκληρά για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών του.
Ας πάμε λοιπόν να δούμε ποιες τάσεις κυριαρχούν στο Hotel Digital Marketing για φέτος και πως η εφαρμογή τους μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή μας.
- Ενίσχυση των online κρατήσεων
Ένα από τα πιο πασιφανή αποτελέσματα της πανδημίας ήταν και η εξοικείωση μεγάλης μερίδας του κοινού με τα digital μέσα. Σαφώς οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δε θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστες. Οι ταξιδιώτες πλέον προτιμούν να κάνουν τις κρατήσεις τους online παρά τηλεφωνικά ή εν μέσω κάποιου ταξιδιωτικού γραφείου. Παράλληλα, λόγω της διάχυτης αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με τις απρόσμενες αλλαγές που μπορεί να προκύψουν ανάλογα με τα μέτρα που εφαρμόζονται κάθε φορά, παρατηρήθηκε αύξηση της προτίμησης των ταξιδιωτών για απευθείας κρατήσεις. Σύμφωνα με ερωτηματολόγιο της GlobalData, το 39% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προτιμά να κάνει κράτηση απευθείας, ενώ μόνο ένα 17% ότι επιλέγει πλατφόρμες μίσθωσης και σύγκρισης τιμών.
- Προσωποποιημένη επικοινωνία
Η πανδημία έχει επηρεάσει αισθητά και την ψυχολογία των ταξιδιωτών οι οποίοι αναζητούν περισσότερες διευκρινίσεις και πληροφορίες για τον προορισμό τους. Παρατηρείται λοιπόν μια αυξημένη ανάγκη άμεσης και προσωποποιημένης επικοινωνίας με την επιχείρηση. Η επικοινωνία τέτοιου τύπου δημιουργεί στους υποψήφιους πελάτες μας μια αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας. Λάβετε υπόψη την εφαρμογή chat bubbles στην ιστοσελίδα σας. Έτσι θα καταφέρετε να απαντήσετε γρήγορα σε οποιαδήποτε απορία έχει ένας πιθανός επισκέπτης, θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη του και θα τον καθοδηγήσετε άμεσα στην κράτηση.
- Πρωτοκαθεδρία του Instagram
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Instagram ξεκινά να κερδίζει έδαφος ως το μέσο προτίμησης για την Digital Marketing στρατηγική για ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα. Ιδίως μετά το διάστημα 2019-2020 παρατηρήθηκε έντονη μεταβολή των νεότερων χρηστών του Facebook στο Instagram. Συγκριτικά με το Facebook, το Instagram παρέχει δυνατότητα για δημιουργία stories, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά στην προώθηση της επιχείρησής μας και στην προβολή των εγκαταστάσεών της με πιο αβίαστο και φυσικό τρόπο, ειδικά αν πρόκειται για περιεχόμενο που παράγουν ταξιδιώτες που την επισκέφτηκαν και έμειναν ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους.
Ποια είναι τα παγκόσμια σχέδια για το διάστημα; - Η επιστροφή στη Σελήνη και οι ιδιώτες
- Πλούσιο περιεχόμενο
H δημιουργία και η ανανέωση του περιεχομένου ιστοσελίδας εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα κάθε επιτυχημένης Digital Marketing καμπάνιας για ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα. Το πλούσιο και σχετικό περιεχόμενο θα συμβάλει στο να ανέλθει σελίδα μας σε υψηλότερη θέση στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων της Google, με αποτέλεσμα η επιχείρησή μας να είναι ορατή από περισσότερο κόσμο. Το περιεχόμενο μπορεί να έχει τη μορφή άρθρων για το blog της σελίδας μας, podcasts, video και εικόνες, που θα περιλαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες και θα προβάλουν το brand μας.
Το να ακολουθήσετε όμως αυτές τις τάσεις για να δομήσετε την online παρουσία του ξενοδοχείου ή του τουριστικού σας καταλύματος, δεν αρκεί από μόνο του. Υπάρχουν μερικά λάθη που αν δεν τα αποφύγετε, θα «ραγίσουν» την εμπιστοσύνη ενός ταξιδιώτη και θα σας στοιχίσουν. Αρχικά η σελίδα της επιχείρησης ενός ξενοδοχείου πρέπει να είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσδίδει αξιοπιστία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι γρήγορη, φιλική προς τις κινητές συσκευές, να προσφέρει ασφάλεια στις συναλλαγές και να μην έχει περίπλοκη και δυσνόητη πλοήγηση.
Τέλος, καθώς οι πελάτες κάθε επιχείρησης βασίζονται όλο και περισσότερο στο social proof, δηλαδή λαμβάνουν αποφάσεις σύμφωνα με τις απόψεις άλλων καταναλωτών με τις ίδιες συνήθεις, φροντίστε να έχετε ισχυρή παρουσία στα social media, ακόμα και εκτός τουριστικής περιόδου. Η πιθανότητα να προσελκύσετε έναν ταξιδιώτη πέφτει δραματικά, εάν το social media profile του ξενοδοχείου ή του τουριστικού σας καταλύματος, έχει αραιό περιεχόμενο, ελάχιστα comments και λιγοστά likes.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι ευκαιρίες για σύνταξη πριν τα 62 – Πίνακες με τα νέα όρια ηλικίας και τα ποσά
Power Pass: Τα 6 SOS για τα αναδρομικά στο ρεύμα