Ως γνωστόν, με βάση το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο η κίνηση αποσκοπεί στο να επιστραφεί στους καταναλωτές το 60% από τις επιπλέον χρεώσεις από τη ρήτρα αναπροσαρμογής στα τιμολόγια του ρεύματος της περιόδου Δεκεμβρίου 2021 μέχρι και τον Μάιο του 2022, αφού αφαιρεθούν οι επιδοτήσεις που έδωσε το Δημόσιο και τυχόν εκπτώσεις που έχει κάνει ο εκάστοτε πάροχος του ρεύματος.
Εκτός από τον αρχικό τυπικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή, θα πρέπει υπηρεσιακά να ελεγχθεί με την εταιρία η οποία παρέχει το ρεύμα η κατανάλωση της περιόδου και να υπολογιστούν οι χρεώσεις της ρήτρας αναπροσαρμογής να αφαιρεθούν οι κάθε είδους «εκπτώσεις» και να οριστικοποιηθεί το ποσό της επιστροφής . Για το λόγο αυτόν οι χρόνοι διεκπεραίωσης από αίτηση σε αίτηση θα διαφέρουν κατά κάποιες μέρες.
Η πορεία
Στο μεταξύ οι καταναλωτές που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν την πορεία της αίτησης τους μπορούν να ανατρέχουν στην πλατφόρμα του Power Pass και να μπαίνουν στην αίτησή τους η οποία θα έχει σήμανση ανάλογα με την εξέλιξή της. Οι ενδείξεις που μπορεί να δει ο καταναλωτής ανάλογα με την κατάσταση της αίτησής του είναι:
* Απορριφθείσα: Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ψάξει γιατί απορρίφθηκε η αίτησή του, καθώς, εκτός από την σήμανση, θα υπάρχει και η αιτιολογία της απόρριψης . Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχθούν και να υποβληθούν ξανά.
* Υπό έλεγχο: Με αυτή τη σήμανση η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου σε ό,τι αφορά:
– τον ΑΦΜ του δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν IBAN.
– Τον αριθμό των αιτήσεων που έχει καταθέσει ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει τη μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/τη σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.
* Υπό εκκαθάριση: Αυτή η σήμανση υπάρχει στις αιτήσεις για τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.
* Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα: Με αυτήν τη σήμανση έχουν ολοκληρωθεί και οι έλεγχοι για τις καταναλώσεις και το ποσό που θα προκύψει, το οποίο θα σταλεί μέσα στις δύο επόμενες εργάσιμες μέρες στο λογαριασμό που έχει δηλώσει ο καταναλωτής κάνοντας την αίτηση.
* Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα: Σε αυτό το σημείο τα χρήματα έχουν εγκριθεί και το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
* Εγκριθείσα: Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο. Το επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει απαντήσει ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή και ο δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του.
Στη… φάκα
Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο του αιτούντος από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο διαπιστωθεί ότι έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, τότε το ποσό είναι απαιτητό και μάλιστα σε ύψος διπλάσιο από εκείνο της ενίσχυσης. Δηλαδή αν κάποιος λάβει ενίσχυση 450 ευρώ και έχει δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία τότε θα κληθεί να πληρώσει 900 ευρώ.