Προς εκμετάλλευση θα διατεθεί μια έκταση 4,6 τετραγωνικών χιλιομέτρων έξω από το Τσενγκντού, την πρωτεύουσα της επαρχίας Σετσουάν.
Η νέα πόλη θα φιλοξενεί κατά βάση πανεπιστήμια, εστίες, βιβλιοθήκες και εργαστήρια καθώς και ποικίλα εταιρικά γραφεία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η περιοχή, αγροτική κατά βάση έως τώρα, βρίσκεται πολύ κοντά στον Διεθνή Αερολιμένα του Τσενγντού και πρόκειται να φιλοξενήσει ένα ακόμη αεροδρόμιο, καθιστώντας την ευρύτερη περιοχή την τρίτη έως τώρα, μετά το Πεκίνο και τη Σαγκάη, που θα εξυπηρετείται από 2 αεροδρόμια.
Το σχεδιασμό της πόλης έχουν αναλάβει από κοινού 2 αρχιτεκτονικά γραφεία, το OMA και το Gerkan, Marg & Partners.
Το OMA ήταν υπεύθυνο και για τον σχεδιασμό του κτηρίου που λειτουργεί ως έδρα της Κρατικής Τηλεόρασης στο Πεκίνο, και τώρα πρόκειται να αναλάβει μια έκταση 460.000 τ.μ. στην νέα πόλη, όπου θα φιλοξενούνται κυρίως ακαδημαϊκές και εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από την άλλη, το γραφείο Gerkan, Marg & Partners θα εστιάσει περισσότερο στην ανάπτυξη δημόσιων χώρων και υποδομών μαζικής μεταφοράς.
Στις ψηφιακές αναπαραστάσεις της πόλης που έχουν κυκλοφορήσει ήδη τα δύο γραφεία, φαίνεται πως η πόλη θα αποτελείται από φουτουριστικά οικοδομήματα, τα οποία όμως επιχειρούν να «δέσουν» με το καταπράσινο φυσικό τοπίο της περιοχής.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Στην Κίνα συνήθως αγνοείται η ιδιομορφία του κάθε τοπίου και στα σχέδια των πόλεων δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και μόνο. Το αποτέλεσμα είναι πανομοιότυπα σχέδια σε διαφορετικού τύπου περιοχές, και η ευκαιρία ανάπτυξής τους με βάση τα ιδιαίτερά τους χαρακτηριστικά παραγκωνίζεται», λέει ο Chris van Duijn, υπεύθυνος της OMA για τα πρότζεκτ της εταιρείας στην Ασία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη «πόλεων του μέλλοντος» γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση.
Η αστικοποίηση αποτελεί μια ολοένα και αυξανόμενη τάση, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις της κινεζικής κυβέρνησης, περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι πρόκειται μέχρι το 2035 να ζουν σε πόλεις.
Για να αποφευχθεί η συμφόρηση των ήδη υπαρχόντων μητροπόλεων, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, η κυβέρνηση χρηματοδοτεί ήδη την δημιουργία «δορυφορικών πόλεων» , όπως αυτή που θα χτιστεί στο Σετσουάν.
Μια παρόμοια πόλη χτίζεται ήδη έξω από το Πεκίνο και πρόκειται να φιλοξενήσει 2,5 εκατομμύρια άτομα, ενώ έχουν ήδη αποκαλυφθεί τα σχέδια για την δημιουργία μιας πόλης χωρίς αυτοκίνητα στην επαρχία Σενζέν, η οποία πόλη θα έχει περίπου την έκταση του Μονακό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Παρά τις δεκαετίες αστικοποίησης στην Κίνα, το ρεπερτόριο του αστικού σχεδιασμού είναι πολύ περιορισμένο», λέει ο van Duijn. «Συνήθως υπάρχουν 2 επιλογές : Οι μεγαλουπόλεις και οι αγροτικές περιοχές. Αλλά καθώς οι μεγαλουπόλεις ολοένα και μεγαλώνουν, ο κόσμος αρχίζει να ενδιαφέρεται και για άλλες εναλλακτικές».
«Το δικό μας πρότζεκτ, για παράδειγμα, δεν πρόκειται ούτε για ένα τυπικό πρότζεκτ αστικού σχεδιασμού, αλλά ούτε και για ένα πρότζεκτ διατήρησης του φυσικού τοπίου. Ελπίζουμε ότι προτείνουμε έναν εναλλακτικό τρόπο συνύπαρξης του αστικού με το φυσικό τοπίο και έναν νέο για την Κίνα τύπο αστικής ανάπτυξης».
Η εν λόγω πόλη στο Σετσουάν πρόκειται να ολοκληρωθεί μερικώς στα τέλη της φετινής χρονιάς, με την οριστική της ολοκλήρωση να επέρχεται σε άλλα 2 χρόνια.
ΠΗΓΗ: CNN
Κορωνοϊός και μάσκες: Ποιες να αγοράζουμε και πώς πρέπει να τις φοράμε
Αλλάζουν τα έντυπα μετακίνησης για τους εργαζόμενους από τη Δευτέρα – Ποιοι δεν μπορούν να τα έχουν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr