Σχεδόν όλο το εισόδημα του Facebook προέρχεται από τις διαφημίσεις, οι οποίες αποτελούν μικρή πηγή εσόδων για την Apple, που βασίζεται οικονομικά πολύ περισσότερο στις συσκευές της και στο ηλεκτρονικό κατάστημα AppStore.
Εδώ και χρόνια, πάντως, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιριών ανταλλάσσουν μεταξύ τους «πυρά», με τον μεν CEO της Apple, Τιμ Κουκ, να κατηγορεί το Facebook ότι χρησιμοποιεί τους χρήστες του ως «εμπόρευμα», τον δε Ζούκερμπεργκ να κατηγορεί την Apple για το υψηλό κόστος των προϊόντων της και να ισχυρίζεται πως η κριτική που ασκεί η εταιρία στο Facebook έχει απώτερα κίνητρα.
Η αντιπαράθεσή τους, μάλιστα, δεν έχει μείνει στα λόγια, καθώς φέτος η Apple ανακοίνωσε την προσθήκη μιας λειτουργίας στις συσκευές της, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στα προσωπικά τους δεδομένα που διατίθενται προς αξιοποίηση από τις διάφορες εφαρμογές που έχουν π.χ. στο κινητό τους.
Η λειτουργία αυτή αναμένεται να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στο Facebook, το οποίο βασίζεται στην συλλογή και την επεξεργασία των δεδομένων των χρηστών προκειμένου να διοχετεύει πιο στοχευμένα τις διαφημίσεις της.
Το Facebook εξέθεσε δημόσια τον σχετικό του προβληματισμό, με την Apple να ανταποκρίνεται δίνοντας παράταση στην ημερομηνία κυκλοφορίας της εφαρμογής της και κατ’ επέκταση περιθώριο στο Facebook να βρει εναλλακτικούς τρόπους δράσης.
Παρόλα αυτά, η υπεύθυνη της Apple, Τζέιν Χόβαρθ, δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό και απάντησε στο Facebook ως εξής:
«Οι υπεύθυνοι της Facebook έχουν καταστήσει σαφές πως πρωταρχικός τους σκοπός είναι η συγκέντρωση όσο περισσότερων προσωπικών δεδομένων μπορούν. Η απαξίωσή τους για την προστασία της ιδιωτικότητας συνεχίζει να μεγαλώνει», με το Facebook να ανταπαντά, λέγοντας:
«Η Apple εκμεταλλεύεται την κυρίαρχη θέση της στην αγορά για να ευνοήσει την συλλογή δεδομένων από μεριάς της, καθιστώντας σχεδόν αδύνατο για τους ανταγωνιστές της να κάνουν το ίδιο. Λένε πως έχει να κάνει με την ιδιωτικότητα- αλλά έχει να κάνει με το κέρδος».
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome
Γεγονός πάντως, αποτελεί, πως τα iPhone της Apple χρωστούν σε μεγάλο βαθμό την δημοφιλία τους στην ύπαρξη εφαρμογών όπως το Facebook, το Instagram και το Whatsapp, ενώ το Facebook, αντίστοιχα, θα έχαιρε λιγότερης δημοτικότητας εάν δεν υποστηριζόταν από ευρέως αγαπητές συσκευές όπως τα iPhone.
Φαίνεται πως τα συμφέροντα των δύο εταιριών συμπλέουν περισσότερο από όσο οι ίδιες παραδέχονται, καθιστώντας έτσι την «γιγαντομαχία» μεταξύ τους ένα ενδιαφέρον παράδοξο της τεχνολογικής και επιχειρηματικής επικαιρότητας.
ΠΗΓΗ: BBC
Κορωνοϊός – Είναι επίσημο: Παράταση του lockdown έως τις 7 Δεκεμβρίου
Σενάριο για νέο κωδικό «7» στα sms του 13033 για τα Χριστούγεννα
Χαλκίδα: Βλέπουν το 666 του Σατανά στον χριστουγεννιάτικο στολισμό
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr