RYANAIR: Τέλος τα φθηνά αεροπορικά ταξίδια
Το τέλος των φθηνών ταξιδιών προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι. Ξεκαθάρισε ότι η εποχή των ναύλων του ενός ευρώ, των 0,99 ευρώ, ακόμη και των 9,99 ευρώ έχει τελειώσει εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων. Ο μέσος ναύλος της εταιρίας θα αυξηθεί από περίπου 40 ευρώ πέρυσι σε περίπου 50 ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια, όπως δήλωσε στο BBC.
Προτιμούν Κοπεγχάγη αντί για Ρώμη και διακοπές τον Οκτώβριο αντί για το καλοκαίρι
Σε δροσερούς παραθαλάσσιους προορισμούς στα βορειότερα του ευρωπαϊκού χάρτη μετατοπίζεται όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τα ακραία φαινόμενα που προκαλεί η κλιματική κρίση. Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία στη Γηραιά Ηπειρο καταγράφουν από φέτος τον επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων που θέτουν οι πελάτες τους για την ιδανική επιλογή του προορισμού τους για τις καλοκαιρινές διακοπές.
Η Κάρεν Μαγκί, αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια του «In the Know Experiences», λέει στους «New York Times» ότι από τα μέσα Ιουλίου το ταξιδιωτικό της γραφείο άρχισε να δέχεται κλήσεις από πελάτες που ρωτούσαν αν μπορούσαν να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους λαμβάνοντας υπόψη τη ζέστη, κάτι που ακουγόταν για πρώτη φορά. Η Ντόλεβ Αζάρια, του «Azaria Travel», σημειώνει ότι διευκόλυνε μια οικογένεια να αλλάξει την τελευταία στιγμή το πρόγραμμά της και να περάσει τις πρώτες πέντε ημέρες των διακοπών της στο Αμστερνταμ αντί για τη Ρώμη, μόνο και μόνο για να αποφύγει τη ζέστη εκείνων των ημερών. Αλλοι πάλι ακύρωσαν τα σχέδιά τους για την Τοσκάνη και έκαναν εκ νέου κράτηση για τη Σικελία, όπου τουλάχιστον πνέει μεσογειακός αέρας. Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύονται κι άλλες περιοχές, όπως η Κοπεγχάγη, μια σκανδιναβική πόλη που παρουσίασε ασυνήθιστα υψηλή ζήτηση.
Κάποιοι, βλέποντας τα δελτία καιρού και τις μετεωρολογικές «προβλέψεις», αναβάλλουν τις διακοπές τους για μερικούς μήνες, κι έτσι οι ιθύνοντες του τουριστικού κλάδου αναμένουν αυξημένη ζήτηση τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, οπότε οι κλιματικές συνθήκες θα είναι (μάλλον) υποφερτές.
Οπως σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα, παρά τους υψηλούς τουριστικούς αριθμούς του φετινού καλοκαιριού, υπάρχουν ήδη ανεπαίσθητα σημάδια ότι η ζέστη οδηγεί σε αλλαγές που θα μπορούσαν τα επόμενα χρόνια να γίνουν ο κανόνας. Ο καύσωνας φέρνει επιβεβλημένες αλλαγές σε διάφορους τομείς και όπως φαίνεται συμπαρασύρει και τις προτεραιότητες των ταξιδιωτών που δεν θέλουν να ψήνονται κοιτάζοντας αρχαιότητες ή να ιδροκοπούν σε μουσεία άνευ κλιματισμού.
Τα αεροπορικά ταξίδια και οι τουρίστες βλάπτουν σοβαρά τον πλανήτη
Ο ξένοιαστος τουρίστας που ταξιδεύει όπου θέλει με όποιο μέσον επιλέξει, ανάλογα με τα οικονομικά του, σύντομα θα αποτελεί παρελθόν, λένε οι ειδικοί για το κλίμα και οι ευαισθητοποιημένοι ακτιβιστές, που προειδοποιούν πως ο τουρισμός με τον τρόπο που γίνεται έως τώρα συμβάλλει στις βλαβερές εκπομπές αερίων.
Αν βρεθεί κάποιος σε έναν από τους δημοφιλείς θερινούς προορισμούς (Βαλεαρίδες, Κυκλάδες, Σαρδηνία κ.λπ.) θα διαπιστώσει πως κάθε λίγα λεπτά απογειώνονται ή προσγειώνονται αεροπλάνα με τουρίστες. Για παράδειγμα, στη Μαγιόρκα, την οποία αγαπούν οι Γερμανοί, όπως αναφέρει η «Ντόιτσε Βέλε» ανά 90 δευτερόλεπτα απογειώνεται ή προσγειώνεται ένα αεροπλάνο αυτή την εποχή. Αυτό είναι ένα σύνηθες τουριστικό μοντέλο και για άλλα σημεία της Ευρώπης, αλλά όπως λένε εκπρόσωποι της περιβαλλοντικής ομάδας Terraferida, τα τελευταία 20 χρόνια 100 τρισεκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα έχουν απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα λόγω της εναέριας κυκλοφορίας μόνο στη Μαγιόρκα. Και δεν είναι μόνο τα αεροπορικά ταξίδια που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με αέρια του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας στην κλιματική αλλαγή. Πολλοί τομείς της τουριστικής δραστηριότητας ευθύνονται γι’ αυτό. Η Γερμανική Ενωση Ξενοδοχείων και Εστιατορίων αναφέρει ότι κάθε διανυκτέρευση τουρίστα αντιστοιχεί σε 17 έως 50 κιλά διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα με την κατηγορία του καταλύματος.
Η τουριστική βιομηχανία έχει αντιληφθεί ότι στο εγγύς μέλλον οι διακοπές όπως τις ξέρουμε θα αλλάξουν σημαντικά. Βέβαια, το ζήτημα είναι πολύπλοκο, αφού για πολλές χώρες ο τουρισμός αποτελεί «βαριά βιομηχανία» και συμβάλλει στο ΑΕΠ. Οι αλλαγές θα έρθουν μετά από συνεννόηση πολλών κλάδων – όχι μόνον της αεροπορικής βιομηχανίας, που προς το παρόν δεν μπορεί να προσφέρει άλλη ρεαλιστική λύση (π.χ., εναλλακτικές μορφές καυσίμων). Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού έχει δεσμευτεί για μείωση των εκπομπών CO2.
Η Νέα Ζηλανδία θέλει πλούσιους τουρίστες
Στην αρχή του μήνα, η Νέα Ζηλανδία άνοιξε πλήρως τα σύνορά της για τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο, για πρώτη φορά μετά τη λήψη μέτρων για την πανδημία του κορονοϊού το 2020. Το υπουργείο Τουρισμού θέλει να προσελκύσει τουρίστες και κυρίως όσους σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα από 10 δολάρια.
Ο υπουργός Τουρισμού, Στιούαρτ Νας, επεσήμανε ότι «αδιάντροπα η χώρα επιθυμεί να εστιάσει σε υψηλής ποιότητας τουρίστες που ξοδεύουν αρκετά και όχι σε επισκέπτες που αρκούνται να δαπανούν 10 δολάρια την ημέρα».
Η Νέα Ζηλανδία, όπως σημείωσε, θα συνεχίσει να υποδέχεται τους ταξιδευτές που ανακαλύπτουν τη νησιωτική χώρα με ένα σακίδιο, αλλά η εκστρατεία διαφήμισης του υπουργείου δεν θα προτρέψει ανθρώπους που αναρτούν συμβουλές στο facebook για το «πώς να ταξιδέψει κανείς με 10 δολάρια». Το 2020, ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει ότι στοχεύει στους πλούσιους που ταξιδεύουν στις διακεκριμένες θέσεις και τρώνε σε ακριβά εστιατόρια. Οι προτάσεις του επικρίθηκαν, καθώς τον κατηγόρησαν για «σνομπισμό και ελιτισμό».
Πριν από την υγειονομική κρίση, ο διεθνής τουρισμός αποτελούσε τεράστιο κομμάτι της οικονομίας της χώρας, με συνεισφορά 9,3% στο ΑΕΠ. Η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών είχε προκαλέσει ανησυχίες για την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και τις συνέπειες του μαζικού τουρισμού. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι όσοι ξοδεύουν περισσότερα έχουν συνήθως δυσανάλογα υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δεν συμβάλλουν απαραίτητα περισσότερο στην οικονομία.
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: Πρόστιμο 600 ευρώ για τα υπαίθρια πάρτι
Στην απαγόρευση των υπαίθριων πάρτι, όπου ρέει άφθονο αλκοόλ, γνωστών ως «botellones», αποφάσισε να προχωρήσει ο Δήμος της Βαρκελώνης, επιβάλλοντας πρόστιμα που φθάνουν τα 600 ευρώ. Οι ποινές αυστηροποιούνται σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η οργάνωση των πάρτι. Μέχρι πρότινος, τα πρόστιμα κυμαίνονταν από 60-100 ευρώ, τα οποία εάν πληρώνονταν εντός 30 ημερών μειώνονταν κατά 75%. Βάσει των νέων κανονισμών, η έγκαιρη πληρωμή των προστίμων τα μειώνει κατά 50%.
Σύμφωνα με τον Πέδρο Βελάσκεζ, τον αρχηγό της Αστυνομίας της πόλης, μεταξύ 2 και 8 Αυγούστου συνολικά 747 άτομα έλαβαν πρόστιμα έως και 100 ευρώ επειδή έπιναν αλκοόλ στο δρόμο. Πλέον, τα υψηλότερα πρόστιμα θα επιδίδονται για πρόκληση αναταραχής ή αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Τα περίφημα «μποτεγιόνες», όπου εκατοντάδες, ενίοτε χιλιάδες νέοι (ντόπιοι και τουρίστες) συγκεντρώνονται σε πλατείες, πάρκα ή παραλίες τη νύχτα δεν είναι νέο φαινόμενο. Αποτέλεσαν βασικό τρόπο διασκέδασης στην ισπανική πόλη το περασμένο καλοκαίρι, όταν η απαγόρευση κυκλοφορίας και οι αυστηροί περιορισμοί λόγω κορονοϊού οδήγησαν σε κλείσιμο των μπαρ και των εστιατορίων νωρίς το βράδυ.
Εκατοντάδες μαζεύονταν από Πέμπτη έως Κυριακή για να πιουν όλη τη νύχτα στην παραλία της Μπαρτσελονέτα ή στους δρόμους της παλιάς πόλης. Οι προσπάθειες της Αστυνομίας να διαλύσει τα πλήθη πολλές φορές εμποδιζόταν, ενώ η επιβολή προστίμων, ειδικά σε τουρίστες, δεν είχε κανένα αντίκρισμα, αφού ήξεραν ότι θα έφευγαν από τη χώρα σύντομα.
Ειδήσεις σήμερα