Ειδικότερα η γερμανική εταιρία DER Touristik τοποθετεί την Ελλάδα στην πρώτη θέση της αυξημένης ζήτησης για διακοπές υψηλού επιπέδου, μπροστά από την Τουρκία και τις ισπανικές Βαλεαρίδες Νήσους (Μαγιόρκα, Μινόρκα). Εκτιμά, ωστόσο, ότι ο εξ ανατολών γείτονάς μας και η Ισπανία είναι ίσως ελαφρά πιο ανταγωνιστικοί λόγω των σταθερών τιμών που προσφέρουν. Κατά το ίδιο γραφείο όσοι ελκύονται από τα οικονομικά πακέτα θα πρέπει να προτιμήσουν τη μακρινή Καραϊβική ή την Ταϊλάνδη, όπου αναμένονται εκπτώσεις 5% σε σχέση με το 2021, παρά την αυξημένη ζήτηση.
Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί του κλάδου επισημαίνουν ότι ύστερα από δύο «πέτρινα» χρόνια πανδημίας ο τουρισμός παίρνει τα πάνω του. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι Γερμανοί τουρίστες έχουν τόσο «μπαφιάσει» από τον εγκλεισμό και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς (ράπιντ τεστ, πιστοποιητικά εμβολιασμού κ.λπ.) ώστε είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν κάτι παραπάνω για να χαρούν τον μεσογειακό ήλιο και τη θάλασσα. Η TUI, ο μεγαλύτερος τουρ-οπερέιτορ στον κόσμο, σημειώνει ότι όλο και περισσότερος κόσμος «κλείνει» πολυήμερα ταξιδιωτικά πακέτα σε όλο και πιο ακριβά ξενοδοχεία, ενώ σε πρόσφατη έρευνα της εταιρίας GfK, το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αυτό το καλοκαίρι «θέλει οπωσδήποτε» να πάει διακοπές.
Η δίψα για επιστροφή στη ζωή προ πανδημίας κάνει τους Γερμανούς να αψηφούν τον ανερχόμενο πληθωρισμό και την αβεβαιότητα του πολέμου στην Ουκρανία. «Υστερα από μακρά αποχή αισθάνονται έντονη την επιθυμία για ξεχωριστές διακοπές αυτό το καλοκαίρι», είπε ο Νόρμπερτ Φίμπιγκ, πρόεδρος της Ενωσης Γερμανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (DRV) στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA). Σημείωσε μάλιστα ότι φέτος ο κόσμος είναι διατεθειμένος να ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις διακοπές του.
Η βασική διαφορά σε σχέση με το «τελευταίο έτος της κανονικότητας» (2019) είναι ότι όσοι αμελήσουν να κλείσουν πακέτο διακοπών ελπίζοντας σε εκπτώσεις και προσφορές της τελευταίας στιγμής μάλλον θα την πατήσουν.
AIRBNB: Sold out εν όψει Χριστουγέννων [πίνακες με τιμές ανά προορισμό]
Ο Φριτς Γιούσεν, επικεφαλής της TUI, θεωρεί ότι φέτος δεν θα εμφανιστούν τόσες πολλές last minute προσφορές. Και αυτό παρότι ο ένας στους τρεις από εκείνους που ακόμη δεν έχουν κάνει κράτηση δηλώνει ξεκάθαρα ότι «η τιμή αποτελεί κύριο κριτήριο για την επιλογή του». Αυτό που θεωρείται βέβαιο είναι ότι, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, τα αεροπορικά εισιτήρια θα είναι ακριβότερα αυτό το καλοκαίρι, καθώς αυξάνεται συνεχώς η τιμή της κηροζίνης. «Οταν το κόστος αυξάνεται, θα πρέπει να το μετακυλίσουμε στους πελάτες μας», επισημαίνει ο οικονομικός διευθυντής της Lufthansa Ρέμκο Στέενμπεργκεν. Παρόμοιες προβλέψεις δημοσιεύει και η αεροπορική κοινοπραξία Air France-KLM.
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του γραφείου FTI, Ραλφ Σίλερ, αποκάλυψε ότι τις πρώτες μέρες του πολέμου στην Ουκρανία οι κρατήσεις κατέγραφαν μείωση, αλλά «από τις διακοπές του Πάσχα και μέχρι το φθινόπωρο έχουν ανακάμψει, ξεπερνώντας μάλιστα τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019». Σύμφωνα με τον ίδιο, στην κορυφή των προτιμήσεων είναι οι μεσογειακές χώρες όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, η Κροατία, αλλά και η Αίγυπτος. Αντίστοιχες εκτιμήσεις και από την Alltours: «Σε πολλές ημερομηνίες οι θερινές κρατήσεις ξεπερνούν κατά 40-80% τον αντίστοιχο αριθμό του 2019», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας, διαβεβαιώνοντας ότι για τις ήδη υπάρχουσες κρατήσεις η Alltours δεν επιβάλει αυξήσεις της τελευταίας στιγμής λόγω κηροζίνης.
Ολα τα παραπάνω προδιαθέτουν για αύξηση του τουριστικού τζίρου το 2022. Ομως η Ένωση Γερμανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων προειδοποιεί πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει: «Μπορεί να έχουμε φέτος ένα εξαιρετικό καλοκαίρι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα επανέλθουμε στα έσοδα που είχαμε πριν από την πανδημία», εκτιμά ο Νόρμπερτ Φίμπιγκ, που περιορίστηκε να δηλώσει «συγκρατημένα αισιόδοξος» για το 2023. Με τόσους πολέμους και επιδημίες, καλό είναι να κρατάει κανείς μικρό καλάθι.
Ειδήσεις σήμερα
Μακελειό στο Τέξας: Σοκάρουν τα μηνύματα του 18χρονου λίγο πριν σκοτώσει 19 παιδιά και δύο δασκάλους
Ελληνοτουρκικά: Μπαράζ προκλήσεων με δηλώσεις, παραβιάσεις, μεταναστευτικό
Κάρτα εργασίας: Την 1η Ιουλίου και από σούπερ μάρκετ, τράπεζες η πρεμιέρα – Πώς θα λειτουργεί