Μια σύνδεση του γνωστού αριστοφανικού έργου με τους «μίμους» του ποιητή των ελληνιστικών χρόνων, Ηρώνδα, συνθέτει τον κόσμο της παράστασης με τίτλο «Aριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo» σε κείμενο Ακη Δήμου και σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που φέρνει στη σκηνή με σύγχρονο τρόπο ζητήματα της έμφυλης ταυτότητας αλλά και την αντιπολεμική κραυγή της εποχής μας. Ο έρωτας, οι συνέπειες του πολέμου, η αιχμηρή σατιρική γλώσσα και η σημερινή οικονομική κατάσταση που βιώνουμε συνυπάρχουν αρμονικά σε μια παράσταση που στέλνει ηχηρό μήνυμα ειρήνης και απόλυτου σεβασμού στη διαφορετικότητα. Μια πραγματική σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα ένας «πόλεμος» ανάμεσα στα δύο φύλα θα δοθούν μπροστά τα μάτια των θεατών στο Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού με μοναδικό όπλο την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα στις 7 Σεπτεμβρίου.
Ρεκόρ συγγραφής
Ο θεατρικός συγγραφέας Ακης Δήμου μιλάει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής για τη χαρά της επιστροφής στην κωμωδία, αλλά και για ένα προσωπικό συγγραφικό ρεκόρ καθώς, έχοντας ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή του να το ολοκληρώσει, το έργο γράφτηκε μέσα σε τρεις εβδομάδες. «Δεκάωρο καθημερινό διάβασμα και γράψιμο, πολύς ιδρώτας, πολλοί καφέδες. Δεν μου έχει ξανασυμβεί, δεν φανταζόμουν ότι θα μου συνέβαινε. Αλλά ήταν τόσο ωραία η ιδέα!», ομολογεί ο θεατρικός συγγραφέας Ακης Δήμου για τη συγγραφή του «Aριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo» και μας συστήνει το έργο.
Ζητήματα της έμφυλης ταυτότητας και αντιπολεμικές θέσεις διατρέχουν το έργο μέσα από τον λόγο του σπουδαιότερου κωμικού ποιητή της αρχαιότητας και του «γελοιογράφου» της καθημερινής ζωής των ελληνιστικών χρόνων. Εν τέλει, τι είναι εκείνο που τους χωρίζει και τι πραγματικά τους ενώνει; «Η απελπισία που βρίσκεται στον βυθό του κάθε αστείου, του κάθε γέλιου. Η ανάγκη να την ξορκίσουν. Η λοξή ματιά σ’ αυτό που συμβαίνει στις κοινωνίες της εποχής τους. Η πίστη τους στη χαρά της ζωής», σημειώνει και επισημαίνει: «Και φαντάζομαι η αγαλλίασή τους όταν το γέλιο του κοινού τους τους δικαίωνε».
Οσο για τη δική του ματιά που συναντάει τα γραπτά του Αριστοφάνη και του Ηρώνδα; «Σε πολλά, περισσότερο ή λιγότερο φανερά σημεία. Κυρίως όμως στη λοξή ματιά που είπα μόλις παραπάνω. Δεν χρειάζεται παρά ν’ αλλάξεις για μία στιγμή την οπτική σου γωνία κι εκεί που ήσουν έτοιμος να βάλεις τα κλάματα να σε πιάσουν τα γέλια, όλοι το ξέρουμε αυτό. Νομίζω, πάντως, ότι ο πλέον αρμόδιος να απαντήσει στην ερώτησή σας είναι ο θεατής», απαντάει ο κ. Δήμου.
Σε μια εποχή που το γέλιο παραμερίζεται εκ των συνθηκών, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το έργο αποτελεί ένα σχόλιο για το σήμερα. «Δεν μπορεί να είναι διαφορετικά», συμφωνεί μαζί μας και εξηγεί: «Γράφτηκε στο παρόν, παίζεται στο παρόν… Θέλω να πω, δεν είναι μόνο ο Αριστοφάνης ή ο Ηρώνδας, είμαστε και εμείς που τους έχουμε δίπλα και απέναντί μας. Ακόμα, λοιπόν, και αν δεν υπήρχε ο παραμικρός συγκεκριμένος υπαινιγμός στο έργο για τη σημερινή συνθήκη που υπάρχει, και μάλιστα σε μεγάλες δόσεις, αυτό το παρόν δεν θα έπαυε να σχολιάζεται, να φωτίζει τα έργα τους με το δικό του φως, να είναι… πανταχού παρόν, κρατώντας πάντα το νήμα εκείνου του παλιού, αρχαίου παρελθόντος και με το βλέμμα -πού αλλού;- στο αβέβαιο μέλλον που μας χτυπάει την πόρτα».
Info
«ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ – ΗΡΩΝΔΑΣ: CONTRA TEMPO»
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλέξανδρος Ρήγας
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Δημήτρης Πιατάς, Τάσος Χαλκιάς, Ταξιάρχης Χάνος, Σταμάτης Γαρδέλης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας, Πολυξένη Σπυροπούλου, Βιβή Μιτσίτσκα
ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιώργος Χριστιανάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
» Τετάρτη 31 Αυγούστου: Συκιές, Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
» Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου: Αθήνα, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
» Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου: Πειραιάς, Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
» Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου: Παπάγου, Κηποθέατρο
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Κοντά στο 7% οι αυξήσεις το 2023 [αναλυτικοί πίνακες και παραδείγματα για τα ποσά]
ΗΠΑ: Απίστευτης αγριότητας βίντεο – Τρεις αστυνομικοί ξυλοκοπούν άγρια έναν ακινητοποιημένο άνδρα