Σε αυτές τις δύο κατηγορίες τα φαβορί έχουν ξεχωρίσει, αλλά, αλίμονο, κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το ποιοι θα επικρατήσουν στη βραδιά της 27ης Μαρτίου. Θα γίνει ο Τρόι Κοτσούρ του «CODA» ο πρώτος κωφός ηθοποιός που θα αποσπάσει το Οσκαρ; Ή μήπως ο Κόντι Σμιτ-ΜακΦι της «Εξουσίας του σκύλου» γίνει ο δεύτερος νεαρότερος σε ηλικία ηθοποιός με Οσκαρ β’ ανδρικού ρόλου στο βιογραφικό του; Ο Ουίλ Σμιθ έχει ετοιμάσει ήδη τις ευχαριστίες του για τη βραδιά της απονομής ή μήπως ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς επικυρώσει για ακόμη μία φορά τη σπουδαία παράδοση των μεγάλων Βρετανών πρωταγωνιστών; Η αναμονή για τις απαντήσεις φτάνει στο τέλος της.
Α’ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Ενα βήμα πιο μπροστά ο Ουίλ Σμιθ
Σκληρή μάχη για τρεις έχουμε σε αυτήν την κατηγορία, καθώς ο Ουίλ Σμιθ, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και ο Αντριου Γκάρφιλντ δείχνουν να έχουν προβάδισμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα βραβεία των ενώσεων που έχουν αποσπάσει έως τώρα. Με διαφορά στήθους, ο Ουίλ Σμιθ είναι εκείνος που φαντάζει αυτήν τη στιγμή το φαβορί για το Οσκαρ. Η ερμηνεία του στην ταινία «Η μέθοδος των Ουίλιαμς» είναι εκείνη που του χάρισε την τρίτη του υποψηφιότητα για το Οσκαρ α’ ανδρικής ερμηνείας ύστερα από εκείνες που είχε αποσπάσει για τις ταινίες «Ali» το 2002 και «Το κυνήγι της ευτυχίας» το 2007. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σμιθ είναι υποψήφιος και για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, καθώς είναι παραγωγός της ταινίας, και αν η «Μέθοδος» το πάρει, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά απίθανο βέβαια, θα βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνους που θα φύγουν από την τελετή απονομής με ένα χρυσό αγαλματίδιο στα χέρια.
Στη «Μέθοδο των Ουίλιαμς», ο Ουίλ Σμιθ υποδύεται τον πατέρα και προπονητή του τένις των αδελφών Σιρίνα και Βίνους Ουίλιαμς, των δύο κοριτσιών που έγιναν πρωταθλήτριες στα κορτ και σάρωσαν τα έπαθλα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Σμιθ υποδύεται με προσήλωση τον Ρίτσαρντ Ουίλιαμς και μεταφέρει στην οθόνη αυτήν την πίστη και την αποφασιστικότητα που είχε ο πατέρας Ουίλιαμς για το μέλλον των κοριτσιών του στο τένις. Αναγνωρίζει από νωρίς το ταλέντο τους και η ανάδειξή τους στην παγκόσμια κατάταξη θα γίνει ο αποκλειστικός στόχος στη ζωή του, παραμερίζοντας οποιονδήποτε άλλον εξωτερικό παράγοντα που θα τον αποσπάσει από αυτήν την «αποστολή».
Πάνω από όλα όμως ο Ουίλ Σμιθ σε αυτήν την ταινία κερδίζει τις εντυπώσεις, γιατί μεταμορφώνεται και δείχνει μια διαφορετική προσέγγιση που επιχειρεί στον ρόλο του σε σχέση με οτιδήποτε άλλο τον έχουμε δει να κάνει στο παρελθόν.
Ο 53χρονος πρωταγωνιστής ξεχνάει τις ευκολίες με τις οποίες έχει σφραγίσει την πορεία του στη μεγάλη οθόνη και μεταμορφώνεται σε έναν άνθρωπο που δείχνει εύθραυστος και νικημένος όσο περνάνε τα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα σίγουρος έως το τέλος για τον εαυτό του και τη στρατηγική που έχει χαράξει από νωρίς. Από την άλλη μεριά, τα χρόνια που περνάνε τον εξοπλίζουν με την απαραίτητη σοφία και διορατικότητα για να αποφεύγει τις παγίδες, προσόν που οφείλεται εν μέρει και στο ότι προέρχεται από τις όχι και τόσο λαμπερές γειτονιές του Λος Αντζελες.
Προβάδισμα, ασφαλώς, του δίνει και η επικράτησή του στα βραβεία των ενώσεων και ιδιαίτερα εκείνο της ένωσης των συναδέλφων του ηθοποιών («Screen Actors Guild»), όπου επικράτησε απέναντι στους ίδιους υποψηφίους που αντιμετωπίζει και στα Οσκαρ. Η ταινία έχει συνολικά έξι υποψηφιότητες για Οσκαρ, αλλά η πιο σίγουρη διάκριση αυτήν τη στιγμή μοιάζει να είναι εκείνη του Ουίλ Σμιθ.
Από κοντά…
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Αντριου Γκάρφιλντ μοιάζουν να «απειλούν» τη διαφαινόμενη νίκη του Ουίλ Σμιθ και δεν θα προκαλούσε έκπληξη αν, τελικά, το αγαλματίδιο κατέληγε στα χέρια ενός εκ των δύο πρωταγωνιστών και ιδιαίτερα σε εκείνα του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.
ΚΠΙΣΝ: Την Κυριακή μεταμορφώνεται σε Χριστουγεννιάτικο προορισμό - Μία γιορτή με συναυλίες, δράσεις, παγοδρόμιο
Ο Βρετανός ηθοποιός έχει γύρω του στην «Εξουσία του σκύλου» μια μικρή ομάδα ηθοποιών σε πολύ καλή φόρμα (Τζέσι Πλίμονς, Κίρστεν Ντανστ και Κόντι Σμιτ-ΜακΦι και οι τρεις με υποψηφιότητες), αλλά εκείνος είναι που βρίσκεται στο επίκεντρο της ιστορίας. Οι μεταπτώσεις του ήρωα που εκείνος ενσαρκώνει είναι αυτές που θέτουν σε κίνηση όλη την ταινία. Στην ταινία της Τζέιν Κάμπιον, ο Κάμπερμπατς υποδύεται έναν τραχύ ραντσέρη στην Αριζόνα της δεκαετίας του ’20. Απαιτεί σεβασμό και μόνο με την είσοδό του σε έναν χώρο, επιδίδεται σε σκληρό μπούλινγκ όπου μυρίζεται αδυναμία και τα μυστικά του παρελθόντος του τα κρατά καλά κρυμμένα από όλους. Μέχρι που στο πρόσωπο ενός φοιτητή, του γιου της συζύγου του αδελφού του από άλλο γάμο, αντιλαμβάνεται ότι, αν δεν αποδεχθεί τον ίδιο του τον εαυτό, δεν θα μπορέσει ποτέ να απολαύσει έναν ισορροπημένο και υγιή βίο.
Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, όπως και ο Ουίλ Σμιθ στη «Μέθοδο των Ουίλιαμς», δοκιμάζει και αυτός να λοξοδρομήσει από τη δική του πεπατημένη. Και μόνο που φορά το «κοστούμι» του καουμπόι, παίζοντας το μπάντζο και το λάσο με σχεδόν απόλυτη επιτυχία, αρκεί για να κερδίσει το ενδιαφέρον μας. Μην ξεχνάμε πως είναι ένας ιδιαίτερα ασκημένος ηθοποιός, στην παράδοση των σπουδαίων Βρετανών πρωταγωνιστών της σκηνής και της μεγάλης οθόνης, που ελέγχει εύκολα τα ερμηνευτικά του μέσα και μπορεί να τα μεταπλάθει πολύ αποτελεσματικά. Το γεγονός ότι η «Εξουσία του σκύλου» διεκδικεί 11 Οσκαρ και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη βραδιά της απονομής τού δίνει μια αρκετά καλή ώθηση, αλλά και χωρίς αυτήν δύσκολα θα τον αγνοούσαν τα μέλη της Ακαδημίας.
Β’ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Προβάδισμα για τον κωφό Τρόι Κοτσούρ
Οι τελευταίες εκτιμήσεις φέρνουν τον Τρόι Κοτσούρ του «CODA» να έχει το προβάδισμα απέναντι στους συνυποψηφίους του. Είναι ο πρώτος κωφός ηθοποιός που κέρδισε υποψηφιότητα για Οσκαρ και μοιάζει πολύ κοντά στο να γίνει και ο πρώτος που θα το κατακτήσει.
Κατά τη διάρκεια της προοσκαρικής κούρσας ήταν το κρυφό φαβορί, καθώς ο Αυστραλός Κόντι Σμιτ-ΜακΦι της «Εξουσίας του σκύλου» είχε προσελκύσει πάνω του όλο το ενδιαφέρον. Ομως, η πρόσφατη επικράτηση του Κοτσούρ, αλλά και το βραβείο του συνολικού καστ στο «CODA» από την Ενωση των ηθοποιών («Screen Actors Guild»), του έδωσε ώθηση στην τελευταία στροφή και τον έφερε μπροστά στην κούρσα. Θυμίζουμε ότι τα μέλη της Ακαδημίας ψηφίζουν για τα Οσκαρ από τις 17 έως τις 22 Μαρτίου και όλα, ασφαλώς, είναι ανοιχτά. Ομως, η βράβευση του Κοτσούρ από τους συναδέλφους του ηθοποιούς είναι νωπή και δείχνει ότι η επίδρασή της θα φτάσει έως το τέλος της διαδρομής. Εκτός, βέβαια, αν στην ψηφοφορία της Ακαδημίας φυσήξει αέρας «Εξουσίας του σκύλου» και η ταινία της Τζέιν Κάμπιον σαρώσει τις κατηγορίες.
Σε αυτήν την περίπτωση ο 25χρονος ΜακΦι θα είναι ο δεύτερος νεότερος ηθοποιός με Οσκαρ β’ ανδρικού ρόλου μετά τον Τίμοθι Χάτον, που το είχε πάρει το 1981 στην ηλικία των 21 ετών για το «Συνηθισμένοι άνθρωποι» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Η είσοδος του Τζέσι Πλίμονς στην πεντάδα των υποψηφίων ενδέχεται, βέβαια, να «κόψει» ψήφους και από τους δύο συμπρωταγωνιστές της «Εξουσίας του σκύλου» κι εκεί αναμένεται ο Κοτσούρ να «εκμεταλλευτεί» αυτήν τη «ζημιά» και να βρεθεί εύκολα με το αγαλματίδιο στα χέρια του.
Ο ΜακΦι έχει ήδη βραβευθεί για τον ρόλο του με Χρυσή Σφαίρα, οι ενώσεις των κριτικών τον ψηφίζουν διαρκώς και μένει μόνο να δούμε αν θα αποσπάσει και το BAFTA β’ ανδρικού ρόλου στην αποψινή απονομή. Ο Τρόι Κοτσούρ είναι και αυτός υποψήφιος σήμερα για το BAFTA και, αν το κερδίσει, ο δρόμος για το Οσκαρ θα είναι ανοιχτός. Μαζί τους και ο Σιαράν Χιντς του «Belfast», που υποδύεται τον παππού του μικρού Μπάντι, πολύ εύστοχα και ισορροπημένα. Ο Ιρλανδός ηθοποιός κέρδισε τις εντυπώσεις στην ταινία του Κένεθ Μπράνα δίπλα στην Τζούντι Ντεντς και δεν πρέπει να θεωρείται αμελητέος στη διεκδίκηση του Οσκαρ. Εχει όμως πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να φτάσει να ξεπεράσει τα δύο μεγάλα φαβορί.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr