Το βράδυ της Τετάρτης έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα η πολυσυζητημένη «Μπενεντέτα» του Πολ Βερχόφεν, παρουσία της πρωταγωνίστριας Δάφνης Πατακιά. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για ταινία-πρόκληση, καθώς ο Ολλανδός δημιουργός σατιρίζει με κάθε ευκαιρία την Eκκλησία, τα θαύματα και τα «οράματα», ενώ οι ερωτικές σκηνές ανάμεσα στη Βιρζινί Εφιρά και τη Δάφνη Πατακιά κατακλύζουν τη δράση. Hταν από τις λίγες φορές που στο κατάμεστο «Ολύμπιον» ακούστηκαν τόσο τρανταχτά γέλια με την επιλογή του Βερχόφεν να κάνει τα οράματα που έβλεπε η μοναχή Μπενεντέτα να μοιάζουν σαν σκηνές από κακογραμμένο b-movie. Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες την ερχόμενη Πέμπτη και αναμένεται να συζητηθεί. Πάντως είναι χορταστική, έτοιμη για… «μαζική κατανάλωση». Εντύπωση έκανε η Δάφνη Πατακιά, που μετά τους τίτλους τέλους απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού και αποκάλυψε ότι ο Βερχόφεν ήξερε ακριβώς πώς να στήσει τις σκηνές που ήθελε, αδιαφορώντας πλήρως για το πριν και το μετά κάθε σκηνής. Η ταινία και το μοντάζ της ήταν στο μυαλό του με κάθε λεπτομέρεια πολύ καιρό πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα.
Σε ένα σχεδόν γεμάτο «Ολύμπιον» έκανε την πρεμιέρα της και η «Αγία Εμυ» της Αρασέλης Λαιμού, το βράδυ της Τρίτης. Η ταινία διεκδικεί βραβείο και στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, καθώς είναι ένα από τα τρία ελληνικά φιλμ που έχουν ενταχθεί και σε αυτό το τμήμα. Η Λαιμού εισχωρεί στην κοινότητα των Φιλιππινέζων στην Αθήνα και χρήζει ως πρωταγωνίστριά της τη μικρή Εμυ, που έχει κληρονομήσει το θεραπευτικό χάρισμα της μητέρας της, η οποία επέστρεψε πίσω στην πατρίδα αφήνοντας την Εμυ με τη μεγαλύτερη αδελφή της στην Ελλάδα. Αν δεν είχατε ποτέ την ευκαιρία να γνωρίσετε από κοντά τη φιλιππινέζικη κοινότητα της Αθήνας, το θέαμα της Εμυ να κλαίει δάκρυα από αίμα ή να προκαλεί τον πνιγμό από ψαροκόκαλο σε όσους αντιπαθεί θα σας ξενίσει, αλλά η Λαιμού έχει φροντίσει να παρουσιάσει μια συνεκτική αφήγηση που ρίχνει φως τόσο στην καθημερινότητα της κοινότητας όσο και στην πορεία των δύο κοριτσιών στη ζωή τους στην Αθήνα.
Στο «.dog» της Γιάννας Αμερικάνου, ταινία που προβλήθηκε στην «επίσημη πρώτη» με τις ελληνικές ταινίες, γιος και πατέρας που μόλις αποφυλακίστηκε προσπαθούν να ξαναχτίσουν τη σχέση τους. Όμως, καθώς εκπέμπουν σε διαφορετικά μήκη κύματος, η επανασύνδεσή τους δεν θα είναι ρόδινη, παρά τις καλές προθέσεις κυρίως του γιου. Στο ρόλο του πατέρα συναντάμε τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, που δοκιμάζει να αυτοσχεδιάσει σε πολλές στιγμές, όχι πάντα με επιτυχία, ενώ το γιο υποδύεται ο Δημήτρης Κίτσος. Η ερμηνευτική γραμμή που ακολουθούν είναι αρκετά συχνά στα «κόκκινα» και αυτό λειτουργεί σε βάρος της ταινίας και την κάνει να μοιάζει σχηματική, αρκετά μακριά από το νατουραλισμό, που θεωρητικά ήταν το ζητούμενο.
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Στις «Ματιές στα Βαλκάνια» είδαμε το «Αναζητώντας τη Βενέρα» της Νορίκα Σέφα. Η Βενέρα είναι μια έφηβη που ζει σε ένα μικρό χωριό στο Κόσοβο και τη συναντάμε ακριβώς πάνω στη φάση που είναι έτοιμη να κάνει την «επανάστασή» της, αλλά χρειάζεται υποστήριξη. Θα τη βρει στο πρόσωπο της κολλητής της φίλης που έχει ήδη ξεκινήσει να γεύεται τη ζωή και τον έρωτα και από εκείνο το σημείο τίποτα δεν θα μπορέσει να τη σταματήσει. Ομως η Βενέρα χειρίζεται υποδειγματικά τις σχέσεις με το οικογενειακό της περιβάλλον και ξέρει πώς να δηλώσει σθεναρά την παρουσία και τις επιθυμίες της χωρίς να καταφεύγει σε κατά μέτωπο συγκρούσεις. Στο ντεμπούτο της η Νορίκα Σέφα δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά το θέμα της.
Στο τμήμα Film Forward είδαμε την «Ανώτερη» (Superior) της Εριν Βασιλόπουλος, που έχει ως έδρα της τη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, στην οποία έχει καταφέρει να πλησιάσει τη «λιντσική» ατμόσφαιρα, ενώ παράλληλα προσπαθεί -και επιτυγχάνει ως ένα βαθμό- να προκαλέσει σύγχυση στο θεατή εναλλάσσοντας τους ρόλους ανάμεσα σε δίδυμες αδελφές. Στην εξέλιξη της «Ανώτερης» οι δύο γυναίκες γίνονται πανομοιότυπες και αλλάζουν μεταξύ τους θέσεις και ρόλους μέχρι που αυτό το παιχνίδι αρχίζει να απειλεί τη ζωή τους. Οι χαρακτήρες είναι καλογραμμένοι και το χιούμορ τους είναι μαύρο και άβολο. Οι άνδρες, από την άλλη, είναι ανίκανοι να τις παρακολουθήσουν και είτε μένουν κολλημένοι στην εφηβική ηλικία είτε είναι κακοποιητές και πρέπει να φύγουν από τη μέση. Αναμένουμε ότι στα επόμενα βήματά της η Εριν Βασιλόπουλος θα βρει τη δική της, σίγουρα ενδιαφέρουσα, φωνή.
Πληροφορίες: www.filmfestival.gr
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πυροβολισμοί στο Χαλάνδρι: Κρίσιμες ώρες για τον γιατρό – Χρόνια ετοίμαζε το καρτέρι η εικαστικός
- Κορονοϊός: Ετοιμάζονται τα «φύλλα πορείας» σε ιδιώτες γιατρούς
- Ζόραν Ζάεφ: Ξεπέρασε την πρόταση μομφής – «Δράμα» με Αλβανό βουλευτή
- Mητροπολίτης Ελευθερουπόλεως: «Θα τιμωρηθούν οι κληρικοί που αποτρέπουν από εμβολιασμούς»
- Ψευτογιατρός: Η ώρα της δικαιοσύνης για 12 ανθρωποκτονίες ασθενών και 14 απόπειρες
- Αλλάζουν όλα στο σχολείο: Οι νέες θεματικές ενότητες, η ύλη, τα βιβλία…
- Ανοίγει σήμερα πλατφόρμα: Ενίσχυση έως 40.000 ευρώ σε νέους αγρότες