Η μαγνητοσκόπηση τότε -όπως μας περιγράφει η Νταίζη Λεμπέση, κόρη του παραγωγού Γιώργου Λεμπέση- είχε γίνει με κάμερες τελευταίας τεχνολογίας.
Ο «Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ αποτελεί ένα από τα πιο γοητευτικά έργα που ανοίγουν την κουΐντα της θεατρικής σκηνής και φωτίζουν όλα όσα συναισθήματα γεννιούνται εκτός και επί σκηνής.
Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας τη σεζόν 1989-90 στο Θέατρο Αθήναιον -σημερινό Θέατρο Τζένη Καρέζη- σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου με τους Δημήτρη Παπαμιχαήλ και Νικήτα Τσακίρογλου.
«Η απόφαση να αναβιώσουμε τον “Αμπιγιέρ” από το πλούσιο ιστορικό αρχείο των παραγωγών του Γιώργου Λεμπέση στηρίχθηκε τόσο στην καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του έργου όσο και στο γεγονός ότι το Θέατρο Αθήναιον, το σημερινό “Τζένη Καρέζη”, έπιασε φωτιά εκείνη την περίοδο.
Η ζημιά ήταν πολύ μεγάλη και σύσσωμο το ελληνικό θέατρο συνέβαλε στην αποκατάστασή του μέσα σε δεκαπέντε ημέρες», θυμίζει στον «Ε.Τ.» η κόρη του παραγωγού της παράστασης, Νταίζη Λεμπέση. Η κ. Λεμπέση θυμάται εκείνες τις ημέρες, όταν εκείνη ήταν μαθήτρια Γυμνασίου:
«Οταν έπιασε η φωτιά ήμουν στο θέατρο και παρακολουθούσα μια παιδική παράσταση. Μετά το σβήσιμο της φωτιάς, καλλιτέχνες που δεν ανήκαν στο θίασο του θεάτρου προσέφεραν κάτι για την αποκατάστασή του.
Θυμάμαι την Αλίκη Βουγιουκλάκη να έρχεται κάθε μεσημέρι με κατσαρόλες για να προσφέρει φαγητό στα συνεργεία που εργάζονταν κάθε ημέρα.
Τα ρούχα της παράστασης δεν είχαν καεί, σε αντίθεση με το σκηνικό του Διονύση Φωτόπουλου που έπρεπε να γίνει από την αρχή. Μάλιστα, ο μεγάλος Φωτόπουλος έφτιαξε το σκηνικό χωρίς να έχει τις μακέτες του μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα».
Η ιστορία της παράστασης που μας αφηγείται η κ. Νταίζη Λεμπέση, όπως μας λέει η ίδια, φαίνεται να δίνει ένα ακόμα στίγμα που κινδυνεύει να χαθεί λόγω της θεατρικής επικαιρότητας. «Το θέατρο δεν είναι μόνο όσα ακούγονται τον τελευταίο καιρό.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
Είναι μια τέχνη βαθιά ανθρώπινη και συλλογική. Σε κάθε κακό οι καλλιτέχνες ενώνονται και από το δικό του μετερίζι ο καθένας προσφέρουν.
Ο πατέρας μου, συνομιλώντας με την Τζένη Καρέζη, της υποσχέθηκε ότι μέσα σε δύο εβδομάδες το θέατρο θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του.
Κι έτσι κι έγινε. Μέσα σε δύο εβδομάδες οι πόρτες άνοιξαν. Η πρώτη βραδιά της παράστασης ήταν με ελεύθερη είσοδο, που προλόγισε η Τζένη Καρέζη, ως οικοδέσποινα του θεάτρου, με μεγάλη συγκίνηση και θερμά χειροκροτήματα. Ηταν γιορτή και χαρά για όλο το ελληνικό θέατρο».
Ο συγγραφέας εμπνεύστηκε το έργο από την εμπειρία του ως αμπιγιέρ στο πλάι του κορυφαίου Αγγλου ηθοποιού Σερ Ντόναλντ Γούλφιτ.
Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Λονδίνο στις 6 Μαρτίου 1980. Ο Σερ είναι ένας δύστροπος άνθρωπος, που ηγείται σε περιοδεύοντα θίασο στην Αγγλία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο αμπιγιέρ Νόρμαν είναι ο αφοσιωμένος βοηθός του, που για 15 χρόνια τον φροντίζει σχολαστικά και τον γεμίζει αυτοπεποίθηση με σκοπό ο Σερ να μην ακυρώνει τις παραστάσεις λόγω των ανασφαλειών του. «Μέσα από την παράσταση γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που κατακλύζονται από έντονα συναισθήματα», σχολιάζει η πολύπειρη Νταίζη Λεμπέση και επισημαίνει: «Οι μεγάλοι θεατρίνοι προσφέρουν και στη ζωή και επί σκηνής».
«Ο Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ. Παίζουν: Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Νικήτας Τσακίρογλου, Ελένη Χατζηαργύρη, Τίμος Περλέγκας, Ελένη Κούρκουλα.
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου.
Παραγωγή: Γιώργος και Νινέττα Λεμπέση.
Ημέρες και ώρες: 12, 14/3: 20:00,
13/3 On demand.
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theatre/streaming/o-ampigier/
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Κώστας Βουτσάς: Ενας χρόνος από τον θάνατό του – Οι εξομολογήσεις του στον Ελεύθερο Τύπο
Γκαλερί Genesis: Διαδικτυακό κάλεσμα σε «μυστικούς κήπους» [εικόνες]
«Αναπόφευκτο τo… ξέσπασμα»: ο Γιώργος Παντερής μιλά στον Ε.Τ. για το νέο του δίσκο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr