«Σύμβολα των Βαλκανίων δεν είναι μόνο το μίσος, ο θάνατος και η εκδίκηση, οι τάφοι στη Σρεμπρένιτσα, ο οικονομικός πρωτογονισμός, οι εθνικισμοί. Βαλκάνια είναι τα παιδιά, σαν αντίδοτο στη φθορά, που παίζουν στα ερείπια ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου, λίγο πριν πέσει το σκοτάδι. Το νιόπαντρο ετερόθρησκο ζευγάρι, το πέρασμα από τη μια πλευρά των συνόρων στην άλλη», υπογραμμίζει στη συνέντευξή του στo τρέχον τεύχος της «σχεδίας» μας (#83, Ιούλιος-Αύγουστος 2020) ο φωτογράφος Θοδωρής Νικολάου, ο οποίος επί πέντε χρόνια, από το 2015 ώς το 2019, περιπλανήθηκε στα Βαλκάνια, δέκα χώρες, εκατοντάδες πόλεις και χωριά, χιλιάδες χιλιόμετρα. Καρπός τούτης της περιδιάβασης το λεύκωμά του «Αίμος. Διαδρομές στα Βαλκάνια» (εκδόσεις «Άγρα»).
Από την Πέμπτη 09/07 στις 20:00, στο «σχεδία home», ο Θοδωρής Νικολάου μάς επιβιβάζει στη βάρκα της συμφιλίωσης και της συνάντησής μας με τον απωθημένο βαλκανικό μας εαυτό, μας βοηθάει να ανακαλύψουμε τη βαθιά ανθρώπινη ψυχή των γειτόνων μας, μαζί και ότι ο περίγυρός μας δεν γεννά μόνο το μίσος και τον εθνικισμό, την ώρα που αναζητούμε το αντίδοτο στη φθορά στα παιδιά.
Όπως έλεγε ο διάσημος αμερικανός φωτογράφος Άαρον Σέσκιντ: «Η φωτογραφία είναι ένα μέσο για να αισθάνεσαι, να αγγίζεις, να αγαπάς. Αυτό που έχεις καταγράψει στο φιλμ είναι πλέον απαθανατισμένο για πάντα, διαφυλάττει τη μνήμη των μικρών πραγμάτων, ακόμα και πολύ μεταγενέστερα από τη στιγμή που εσύ έχεις ξεχάσει τα πάντα». Είναι σε αυτήν την τέχνη της διαφύλαξης των «μικρών πραγμάτων» που θα ασκηθούμε από την Πέμπτη 09 Ιουλίου στις 20:00 και για μία εβδομάδα στο σπίτι της «σχεδίας» (Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2), στην έκθεση φωτογραφίας του Θοδωρή Νικολάου.
«Η Κατάρα»: Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο της Θεοφανίας Ανδρονίκου-Βασιλάκη
Διάρκεια έκθεσης: 09-16 Ιουλίου.