Οπως διευκρινίζεται, η έκδοση που θα προµηθευτεί η Τσεχία είναι η Block 4, έκδοση, όµως, που δεν θα είναι διαθέσιµη, σύμφωνα µε τις έως τώρα εκτιµήσεις, πριν από το 2029.
Ετσι, το πρώτο αεροσκάφος αναµένεται να παραδοθεί στην τσεχική Αεροπορία το 2031, ενώ αναµένεται να χαρακτηριστεί πλήρως επιχειρησιακό το 2035, επί τσεχικού εδάφους.
Στέφανος Κασσελάκης: Ποιοι βουλευτές είναι πιθανόν να τον ακολουθήσουν στο νέο του κόμμα
Το χρονοδιάγραµµα αυτό προσδιορίζει εµµέσως και το αντίστοιχο χρονοδιάγραµµα για την ελληνική παραγγελία των F-35. Οπως αναφέρθηκε, οι ΗΠΑ ενέκριναν το αίτηµα της Τσεχίας στις 29 Ιουνίου του 2023, ενώ το αντίστοιχο αίτηµα για την Ελλάδα ήρθε στις 26 Ιανουαρίου του 2024. Κατά συνέπεια, η Ελλάδα βρίσκεται 7 µήνες πίσω από την εξέλιξη της παραγγελίας της Τσεχίας.
Ο χρόνος αυτός ενδέχεται να διευρυνθεί εάν οι διαπραγµατεύσεις µεταξύ της Γενικής ∆ιεύθυνσης Αµυντικών Εξοπλισµών και Επενδύσεων, της αµερικανικής κυβέρνησης και της κατασκευάστριας εταιρίας ξεπεράσουν τους 12 µήνες, που υπολογίζονται ότι θα απαιτηθούν για τη διαµόρφωση των ελληνικών αεροσκαφών. ∆ηµοσιεύµατα αναφέρουν ότι η Ελλάδα έχει δεσµεύσει slots παραγωγής από το 2022.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα αεροσκάφη της ελληνικής παραγγελίας θα ακολουθήσουν αυτά της τσεχικής. Ετσι, εάν το πρώτο αεροσκάφος παραδοθεί στην τσεχική Αεροπορία το 2031, αντίστοιχα το πρώτο αεροσκάφος θα παραδοθεί στην Π.Α., επί ελληνικού εδάφους, τουλάχιστον 7 µήνες αργότερα, ενδεχοµένως και το 2032, ανάλογα με την εξέλιξη της τσεχικής παραγγελίας.
Ειδήσεις σήμερα
Κώστας Πολυχρονόπουλος: Η αγωνία των «Αλλων Ανθρώπων» για το μέλλον
Κερατσίνι: «Απέφευγε από πολύ μικρή τον παππού της» λέει η μητέρα της ανήλικης
Κατώτατος μισθός: Πάνω από 820 ευρώ τον Απρίλιο [οι πίνακες με τις αποδοχές σε Ελλάδα και Ευρώπη]