Ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις έκανε την παραπάνω διευκρινιστική δήλωση απαντώντας σε πρόσφατα δημοσιεύματα, ενώ σημείωσε πως: «Όσοι ανελλήνιστοι δεν νιώθουν από την Αριστοφάνειον ειρωνεία, ας ξαναδιαβάσουν Αριστοφάνη, Ροΐδη και Ζουράρι. Και να κρατούν σημειώσεις, τις οποίες, εξεχόντως, οφείλω να εγκρίνω».
Στο μεταξύ άδοξα, όπως φαίνεται, λήγει η συνεργασία του προέδρου της επιτροπής του εθνικού διαλόγου Αντώνη Λιάκου με το Υπουργείο Παιδείας, καθώς η σχέση του με τον Κώστα Ζουράρι δεν είναι και στο καλύτερο επίπεδο. Ετσι αποχώρησε από τη θέση του προέδρου ΕΣΥΠ.
Ο κ. Λιάκος μόλις πληροφορήθηκε την τοποθέτηση του Κώστα Ζουράρι ως υφυπουργού Παιδείας, σχολίασε: «Βάζεις έναν τέτοιο τύπο στο υπουργείο Παιδείας; Είμαστε καλά; Γρήγορα αποπομπή, πριν γίνει διεθνές θέμα».
Τι έλεγε ο Ζουράρις ως βουλευτής για τον Λιάκο
Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ υποστήριζε ότι η μάχη του διαλόγου με την Παιδεία θα χαθεί, καθώς υπάρχουν «βοσκηματώδεις» τύποι που υποστηρίζουν «αυτή την βροντερή ηλιθιότητα, το σκωρ, τη βρωμώδη επιστημονολογικά άποψη της ασυνέχειας των Ελλήνων. Όταν κάποιος μιλά για ελληνική ασυνέχεια -αυτό ξεκίνησε από κάποιους ηλίθιους Ευρωπαίους- πρέπει να μας εξηγήσει το πότε».
Ο κ. Ζουράρις, που υποστηρίζει την ιστορική συνέχεια του ελληνικού έθνους, είχε θυμίσει ορισμένες λέξεις από την εποχή του Ομήρου: «Θεός, θάλασσα και χέζω».
Στη συνέχεια είχε πει για τον κ. Λιάκο πως «την άποψη της συνέχειας θα την διαβάσει κάνεις στον Μίκη και τον Ρίτσο, που κάποιοι τους αποκαλούν εθνικιστές».
Απευθυνόμενος, δε, στους «βοσκηματώδεις της ασυνέχειας», τους είχε καλέσει να εντοπίσουν τα κοινά και τις διάφορες ανάμεσα στο «Τη Υπερμάχω» και την «Συννεφιασμένη Κυριακή!».
Με αφορμή, δε, το θέμα των Αρχαίων Ελληνικών και τα όσα είπαν οι έφηβοι βουλευτές στον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ο νέος υφυπουργός Παιδείας, ως βουλευτής των ΑΝΕΛ, είχε πει στη Βουλή για τον κ. Λιάκο:
– Εγώ έχω ένα πρόβλημα και δεν είναι ο Φίλης, είναι ο Λιάκος.
– Δεν τολμά να βάλει ακόμη θέμα βιβλίων λόγο αχρηματίας και δεν θα τυπωθούν τα καινούρια για 4-5 χρόνια.
– Ο Λιάκος είναι το πρόβλημα, με τη θεωρία του που είναι μερική, περί ασυνέχειας του ελληνικού έθνους, ότι δεν υπάρχει έθνος και ότι το έθνος είναι κατασκευή των Βαυαρών μετά τη Γαλλική Επανάσταση και το κράτος έκανε τους Έλληνες.
– Αυτός ο Λιάκος που είναι κλασικός πατριδοκλάστης λέει ότι δεν υπάρχει πατρίδα είναι κατασκευή ιδεολόγημα μετά το 1830. Τώρα κρύβεται, δεν μπορεί να εκτεθεί απέναντι σε ένα ολόκληρο λαό και έθνος και πολιτισμό καταλαβαίνει πως αυτά θα τον ρίξουν και αυτόν και τους άλλους.