«Εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών θα γίνει, τώρα υπάρχει ένα θέμα τι θα γίνει στο δημοτικό, πώς θα διδάσκεται και στις μεγάλες τάξεις γυμνασίου και λυκείου και η συζήτηση είναι, αν θα είναι με την παλιά μορφή. Όλοι συμφωνούν, θεολόγοι και μη θεολόγοι και αριστεροί, δεξιοί, ότι τα βιβλία ήταν κακά, ξεπερασμένα και επομένως πρέπει να γίνει μια ρύθμιση, αλλά ως μάθημα θα διδάσκεται. Διότι είναι τμήμα του ελληνικού πολιτισμού, η ορθόδοξη παράδοση. Και τώρα, εάν -όπως συμβαίνει τώρα- διδάσκονται στις μεγάλες τάξεις και στοιχεία από τις άλλες θρησκείες, π.χ. τον βουδισμό, τους μουσουλμάνους, τον εβραϊσμό, αυτό θα γίνεται, όπως γινόταν πάντα».
Σε ερώτηση για το πώς πρέπει, κατά την άποψή του, να διδάσκονται τα θρησκευτικά, ως μάθημα μιας ομολογίας, ή ως μάθημα θρησκειολογίας, ο κ. Ζουράρις επεσήμανε, ότι «μπερδεύονται με τις λέξεις» όσοι χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους, καθώς ακόμη και η καθημερινότητα στη χώρα μας διασυνδέεται με στοιχεία και έννοιες της χριστιανικής πίστης και της ορθόδοξης παράδοσης.
«Μπερδεύονται με τις λέξεις, κανένας δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει ομολογιακό, κανένας δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει μη ομολογιακό. Δηλαδή, π.χ. όταν έχουμε τις διακοπές κι όταν έχουμε το “δώρο των Χριστουγέννων” – λέει το ΙΚΑ , ή το υπουργείο Οικονομικών – “δώρο των Χριστουγέννων” και “δώρο του Πάσχα”. Όταν λέει “δώρο του Πάσχα”, αναφέρεται σε ένα πολιτιστικό γεγονός, το οποίο έχει σχέση με την πίστη, το οποίο διαμόρφωσε ουσιαστικά και ένα τμήμα του ασφαλιστικού μας συστήματος» ανέφερε ο κ. Ζουράρις και πρόσθεσε:
«Επομένως, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος ο πολιτισμός με την Ορθόδοξη μαρτυρία, όπως και με την Κλασσική Ελλάδα, βεβαίως, εν πολλοίς, με το παλιό δωδεκάθεο και επομένως αυτά είναι στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού, δε μπορούν να διακοπούν και να λέγεται ότι είναι ομολογιακόν, ή όχι. Δηλαδή, όταν λέμε “δώρο των Χριστουγέννων” θα πεις, ας πούμε, στα παιδιά τι σημαίνει Χριστούγεννα».
Ο κ. Ζουράρις υπογράμμισε ότι όταν στη συντριπτική της πλειονότητα «μια κοινότητα, 100%, 98% ενστερνίζεται μια αντίληψη, η οποία έχει και σχέση με την πίστη, δηλαδή, με την πνευματικότητα, που είναι τμήμα του πολιτισμού, δε μπορεί μια μειοψηφία να επιβάλλει στην πλειοψηφία αλλαγή του τρόπου σκέψης και του τρόπου του αναφέρεσται, π.χ. τι σημαίνει νηστεία, τι σημαίνει, ας πούμε, αρτύσιμα φαγητά και μη αρτύσιμα» και πρόσθεσε: «Επομένως, τα παιδιά τα οποία δε θα ανήκουν στην Ορθόδοξη παράδοση, αυτά θα κάνουν ξεχωριστά μάθημα, όπως γινόταν και πριν».
Σημείωσε, επίσης, ότι, ούτως, ή άλλως, υπάρχει δυσκολία να διδαχθούν μικρότερα παιδιά, αφηρημένες έννοιες που δεν συνδέονται με την εμπειρία τους.
«Σε ένα παιδί, π.χ. μέχρι τα δώδεκα, δεκατρία, που ακόμη δεν έχει διαμορφώσει τη θεωρητική του σκευή, επομένως μιλάει μόνο με εμπειρία και με εικόνες και όχι με αφηρημένες λέξεις, που πάνε σε αφηρημένα νοήματα, πώς θα του πεις π.χ. θα του διδάξεις, το «σαριά», το «τακφίρ», το «κάρμα», σε παιδάκι πέντε, έξι, οκτώ δέκα χρονών; Στα δεκαεπτά, στα δεκαοκτώ, στις δύο τελευταίες τάξεις, μπορείς να διδάξεις, αυτά λέει ο βουδισμός, αυτά λέει ο (μουσουλμανισμός)… και ποιος από όλους τους μουσουλμανισμούς, ο σαλαφισμός, ο τζιχαντισμός, οι σιίτες, οι σουνίτες, τα «κάρμα» είναι πολλών ειδών… οι μετεμψυχώσεις, ο ινδουισμός, ο σιντοϊσμός είναι πάρα πολλά πράγματα. Ακόμη κι εγώ που τα μελετώ σαράντα χρόνια και επειδή δεν είμαι θεολόγος, δεν τα ξέρω. Δηλαδή με μια ώρα διδασκαλία στην Πέμπτη, τι θα πούμε; Πασαλείμματα;» είπε ο κ. Ζουράρις και πρόσθεσε: «Στις μεγάλες τάξεις, βεβαίως, θα τους δώσεις μια αναφορά, η οποία, τα γνωστά, θα είναι επιφανειακή».
Σε ερώτηση εάν πιστεύει ότι το θέμα αυτό μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων και τη συνοχή της κυβέρνησης ο κ. Ζουράρις, απάντησε αρνητικά.
«Όχι, δεν υπάρχει θέμα. Ότι θα υπάρξουν στον επόμενο χρόνο και με τη διοικούσα εκκλησία και με το υπουργείο και με τις ενώσεις των θεολόγων και με τις επισκοπές και με κάθε παράγοντα που έχει σχέση με αυτή την παράδοση, αυτό θα γίνει, βεβαίως» είπε ο κ. Ζουράρις και πρόσθεσε:
«Άλλωστε, το καλοκαίρι, ο Τσίπρας, στο προαύλιο της Βουλής όπου έγινε μια συζήτηση, ανήγγειλε τις προθέσεις της κυβερνώσης παρατάξεως – νομίζω ήταν του ΣΥΡΙΖΑ, δεν ήταν και των ΑΝΕΛ – για τη συζήτηση που θα γίνει κατά τη διάρκεια του χρόνου για το καινούργιο Σύνταγμα, για τις αλλαγές ορισμένων άρθρων του Συντάγματος, είπε ότι βεβαίως για το θέμα των θρησκευτικών, έχουμε υπόψη και ξέρουμε ότι και θα αναφέρεται και στο Σύνταγμα, ότι η κυριαρχούσα αντίληψη περί Ιερού, στην Ελλάδα, είναι η Ορθόδοξη παράδοση, η Ορθόδοξη Ανατολική Χριστιανική παράδοση. Ε, από τη στιγμή που υπάρχει αυτό το πράγμα, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υποθέτω, θα κινηθεί και η συζήτηση».