Ηδη σε αποκλειστικές συζητήσεις με το GIC Singapore, το sovereign fund της Σιγκαπούρης, βρίσκονται Goldman Sachs Asset Management και Oaktree Capital Management, στο πλαίσιο της αποεπένδυσής τους από τον ξενοδοχειακό όμιλο Sani/Ikos. Κατά πληροφορίες, τα δύο private equity funds, έχοντας ολοκληρώσει χρονικά το επενδυτικό τους πλάνο από τον χρόνο εισαγωγή τους στον όμιλο, έχουν δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες και έχουν ήδη υπογράψει exclusivity με το fund της Σιγκαπούρης, το οποίο ακολουθεί στρατηγική μακροπρόθεσμου ορίζοντα. Τα αδέρφια Σταύρος και Ανδρέας Ανδρεάδης, καθώς και η Hermes GPE θα παραμείνουν στο μετοχικό κεφάλαιο του ομίλου, ο οποίος συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων στην Ευρώπη.
Λίαν προσφάτως η κοινοπραξία SMERemediumCap / Latonia Enterprises Company Limited – Athanasios Laskaridis family office / WHG Europe Limited – Brown Hotels αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής για το Project Tethys, την πώληση χαρτοφυλακίου δανείων 72 ξενοδοχειακών μονάδων, νομικής απαίτησης 254 εκατ. ευρώ από την Intrum.
Tα brands
Την ίδια ώρα ηχηρά brands στον χώρο της φιλοξενίας παγκοσμίως είτε αποκτούν για πρώτη φορά παρουσία στη χώρα μας είτε ενισχύουν το αποτύπωμά τους στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, βάζοντας στο στόχαστρο όχι μόνο τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής, αλλά και μεγάλα αστικά κέντρα, με αιχμή την Αθήνα, αναβαθμίζοντας τις προσφερόμενες ταξιδιωτικές εμπειρίες και υπηρεσίες.
Η Marriott, η Hilton, η Radisson, η Accor, η Brown, η Fattal και η Hyatt ισχυροποιούν τη θέση τους επί ελληνικού εδάφους με νέα πολυτελή σήματα, ενώ δύο από τα πιο ισχυρά διεθνώς ξενοδοχειακά brands, η Mandarin Oriental και η One&Only, προετοιμάζουν το δικό τους ντεμπούτο στην Ελλάδα, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας.
Ενδεικτικά της δυναμικής αυτής είναι τα στοιχεία της GBR Consulting, βάσει των οποίων τα ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα κάποιας διεθνούς αλυσίδας παρουσίασαν το 2021 άνοδο σε ποσοστό 95% σε σύγκριση με το 2016, ενώ τα πεντάστερα branded ξενοδοχεία αυξήθηκαν από 53% το 2016 σε 73% το 2021, ποσοστό που αποτυπώνει το περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης του high end τουρισμού στην Ελλάδα.
* Marriott: Το brand W στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Costa Navarino, στην Πύλο Μεσσηνίας, έφερε για πρώτη φορά φέτος η Marriott, ένας από τους κολοσσούς στον χώρο της φιλοξενίας διεθνώς, έπειτα από συμφωνία με την ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια ΤΕΜΕΣ.
Βέβαια, η Marriott έχει ήδη παρουσία στην Costa Navarino με δύο ακόμα brands της, το The Westin Resort Costa Navarino, το οποίο προσφέρει σε επισκέπτες και οικογένειες δραστηριότητες ευεξίας και το The Romanos, a Luxury Collection Resort, ένα σήμα που πρεσβεύει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Είχε προηγηθεί τον περασμένο Μάρτιο το ντεμπούτο ενός ακόμη ξενοδοχείου με το brand Moxy της αμερικανικής Marriott, αυτή τη φορά στο κέντρο της Αθήνας. Το νέο Moxy Athens City βρίσκεται στην πλατεία Ομονοίας. Το ξενοδοχείο, δυναμικότητας 200 δωματίων, αναπτύχθηκε μετά τη ριζική ανακατασκευή του Σαρόγλειου Μεγάρου, που έχει μισθωθεί για 25 χρόνια από την Dimand και μετά την ολοκλήρωσή του θα περάσει στο χαρτοφυλάκιο της Prodea Investments ΑΕΕΑΠ. Ηδη στην Πάτρα λειτουργεί το Moxy Patra Marina, που ήταν και το πρώτο Moxy στην Ελλάδα.
Τον Ιούνιο έκανε πρεμιέρα και το νέο ξενοδοχείο, δυναμικότητας 121 δωματίων, του ομίλου Donkey Hotels, ιδιοκτησίας της οικογένειας Ιωάννου, το οποίο είναι μέλος των Design Hotels, ενός premium brand που επίσης περιλαμβάνεται στο portfolio των σημάτων της Marriott. Το NOŪS, το πρώτο resort της Donkey, βρίσκεται στη Μεσαριά Σαντορίνης και αποτελεί την πρώτη επένδυση του ομίλου εκτός Αθηνών.
Τον Ιούλιο άνοιξε τις πόρτες του στη Θεσσαλονίκη ένα ακόμη ξενοδοχείο που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Marriott, το Monasty by Autograph Collection, το οποίο είναι το πρώτο διεθνές branded ξενοδοχείο στην καρδιά της βορειοελλαδίτικης πόλης.
* Hilton: Στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των ξενοδοχείων που φέρουν κάποιο από τα brands της επί ελληνικού εδάφους προχωρά με δύο deals η Hilton, μία από τις πλέον ισχυρές ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως.
Η συμφωνία με την Ιονική Ξενοδοχειακή (ιδιοκτήτρια του ακινήτου όπου μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε το Hilton Athens) θα φέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας, δύο πολυτελή brands της διεθνούς αλυσίδας, τα Conrad και Waldorf Astoria, που θα κάνουν πρεμιέρα στο λυκόφως του 2024 έπειτα από την ανάπλαση του εν λόγω χώρου.
Το δεύτερο deal της Hilton, αυτή τη φορά με τον όμιλο SCD LTD, μέτοχος του οποίου είναι ο Θεόδωρος Δουζόγλου, προβλέπει την άφιξη ενός ακόμη σήματος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, του Hampton by Hilton. Το Hampton by Hilton Piraeus στο Μικρολίμανο, μία μονάδα δυναμικότητας 83 δωματίων, θα λειτουργήσει έπειτα από την ανακαίνιση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, το 2024 θα λειτουργήσει και πάλι το ιστορικό Πεντελικόν ως ένα από τα ξενοδοχεία της συλλογής Curio από τη Hilton. Στο Πεντελικόν, ο όμιλος SCD θα πραγματοποιήσει επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των εγκαταστάσεών του εν όψει του rebranding του, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, το οποίο θα είναι δυναμικότητας 117 δωματίων.
Η επέκταση της αμερικανικής Hilton συνεχίζεται και στη Σαντορίνη, με το Sea Breeze Santorini Beach Resort, το οποίο επίσης εντάσσεται στη συλλογή Curio by Hilton και λειτούργησε τους προηγούμενους μήνες. Το ξενοδοχείο των 37 δωματίων με την ιδιωτική παραλία σηματοδότησε το ντεμπούτο της Hilton στο κυκλαδίτικο νησί, έπειτα από την υπογραφή της franchise συνεργασίας με την εταιρία Alexandros Ltd τον περασμένο Σεπτέμβριο.
* Mandarin: Για το καλοκαίρι του 2023 έχει προσδιοριστεί η άφιξη στην Ελλάδα της Mandarin Oriental, της αλυσίδας που διαχειρίζεται μερικά από τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία, resorts και κατοικίες στον κόσμο. Το πρώτο ξενοδοχείο Mandarin Oriental θα βρίσκεται στην Costa Navarino, στην περιοχή Navarino Bay, μια από τις ολοκληρωμένες περιοχές ανάπτυξης του τουριστικού συγκροτήματος της Μεσσηνίας και θα περιλαμβάνει 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα.
Επίσης τo 2023 θα κάνουν το ντεμπούτο τους τα δυο πολυτελή resorts που θα φέρουν το brand One&Only του ομίλου Kerzner. Μέσα στους πρώτους μήνες του επόμενου έτους προσδιορίζεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του πολυαναμενόμενου One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα, του project που υλοποιεί η Grivalia Hospitality με στόχο την αναβίωση των παλιών «Αστεριών» και τη μετατροπή τους σε ένα πεντάστερο προορισμό high end τουρισμού.
Για την άνοιξη του 2023 έχει μετατεθεί και η μεγάλη πρεμιέρα του One & Only Kéa Island στην Τζια. Ηδη έχουν πωληθεί 12 βίλες, οι οποίες είναι υπό κατασκευή, με τις πρώτες 9 να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους το 2023, όταν θα κάνει ντεμπούτο και το resort, ενώ οι υπόλοιπες θα παραδοθούν το 2024. Στο πλαίσιο της επένδυσης, ύψους περί των 150 εκατ. ευρώ, που υλοποιούν Dolphin Capital και Kezner, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται η επέκταση του κέντρου θαλασσοθεραπείας (spa), που θα φέρει την υπογραφή της ελβετικής αλυσίδας Chenot, και ο νέος σχεδιασμός για το beach club.
* Radisson: Με το νέο Radisson Resort Plaza Skiathos στις Σποράδες επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η Radisson. To 4 αστέρων ξενοδοχείο είναι δυναμικότητας 84 δωματίων και βρίσκεται μόλις 100 μέτρα από τη θάλασσα, σε προνομιακή τοποθεσία στο νησί της Σκιάθου. Το ξενοδοχείο ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Briq Properties, η οποία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζοντας τη μονάδα που λειτουργούσε παλαιότερα στο εν λόγω ακίνητο.
Η επέλαση της Radisson στα ελληνικά νησιά περιλαμβάνει επίσης το Radisson Blu Euphoria Resort στη Μύκονο, το οποίο θα είναι το δεύτερο πέντε αστέρων resort με το brand Radisson Blu στις Κυκλάδες, έπειτα από το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη. Σε ό,τι αφορά τον αστικό ιστό, ο ξενοδοχειακός όμιλος έχει δρομολογήσει δύο επενδύσεις στην Αθήνα, το Radisson Individuals στο Κολωνάκι και το Radisson Red, ενδυναμώνοντας την παρουσία του και στην ηπειρωτική χώρα.